BTC USD 47,394.1 Gold USD 1,751.84
Time now: Jun 1, 12:00 AM

MP, Aktivis Lapor Polis Terhadap Menteri "Cuai" Tangani Covid-19

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
31,292
Reaction score
4,145
Points
236
25.07.2021 - Kuala Lumpur, Sekumpulan ahli parlimen dan aktivis membuat laporan polis terhadap Menteri Kesihatan Dr Adham Baba dan menteri-menteri berkaitan yang menurut mereka "cuai" dalam menangani wabak Covid-19 yang kian memburuk di Malaysia.

"Malangnya kerajaan telah gagal melaksanakan tugas dan langkah mengekang penularan wabak Covid-19 dan menghalang lebih ramai rakyat daripada menjadi mangsa pandemik ini. Setelah meneliti data Kementerian Kesihatan (KKM) dan meneliti undang-undang sedia ada, saya ingin memohon polis untuk menyiasat menteri kesihatan dan mana-mana enteri lain yang dipertanggungjawab dalam usaha mengekang penularan wabak Covid-19 mengikut Seksyen 269 dan Seksyen 304A Kanun Keseksaan. Ini kerana saya mendapati wujudnya kecuaian jenayah dalam menjalankan tugas menteri sehingga mengakibatkan penularan wabak Covid-19 dalam komuniti yang membahayakan nyawa serta mengakibatkan kematian," menurut laporan itu yang dibuat pagi ini di Balai Polis Pantai, Kuala Lumpur.

Tujuh ahli parlimen yang membuat laporan polis adalah Azis Jamman (Sepanggar), Fahmi Fadzil (Lembah Pantai), Kelvin Yii (Bandar Kuching), Charles Santiago (Klang), Hannah Yeoh (Segambut), Maria Chin Abdullah (Petaling Jaya), Isnaraissah Munirah Majilis (Kota Belud). Aktivis yang turut serta adalah Ambiga Sreenevasn dan Marina Mahathir. Seksyen 269 Kanun Keseksaan adalah berkenaan "perbuatan cuai yang mungkin merebakkan penyakit yang berhaya kepada nyawa", manakala Seksyen 304A berkenaan "menyebabkan kematian dengan cuai".
1627197156808.png

 
Sponsored Post

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
14,953
Reaction score
2,345
Points
201
Dl ms minifesto xtunaikan janji tu, awat angpa xbuat laporan polis, ka sebab geng sendiri yg buat janji, semuanya mainan politik mengarut betoi hahaha
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
24,802
Reaction score
2,681
Points
201
Dl ms minifesto xtunaikan janji tu, awat angpa xbuat laporan polis, ka sebab geng sendiri yg buat janji, semuanya mainan politik mengarut betoi hahaha
Yang tu kena pihak lawan buat report. Baru betul. Takda nya geng sendiri nak cari salah.
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
14,953
Reaction score
2,345
Points
201
Yang tu kena pihak lawan buat report. Baru betul. Takda nya geng sendiri nak cari salah.
Itu aku ckp semuanya politik, kudis kt badan sendiri xnmpk kudis kt badan org nmpk....
 

makcikcomei

Active Member
Joined
Dec 3, 2010
Messages
2,189
Reaction score
494
Points
51
Hari ni 17045. Esok patut bersidang. Ramai MP positif pulak... Akaiii...

Kes negara luar dah menurun. Kes kat Malaysia tak reti nak turun2. Eloklah kena saman. Moga2 dengan saman kes boleh turun😅😂😂
 
Last edited:

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
6,784
Reaction score
1,818
Points
156
Hari ni 17045. Esok patut bersidang. Ramai MP positif pulak... Akaiii...

Kes negara luar dah menurun. Kes kat Malaysia tak reti nak turun2. Eloklah kena saman. Moga2 dengan saman kes boleh turun😅😂😂
Negara mana yang kurang kes sekarang makcikcomei?
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,910
Reaction score
3,396
Points
201
Jgn lah tunjuk sgt bodoh tu......yg menjemput Covid19....yg tanya takkan nak letak pelancong China kat kandang lembu tu Atok Hang jugak......Kalau takat Fahmi dan Hannah Yeoh ni...memang tak leh pakai....sembang kari je 2 ni
 
Last edited:

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,910
Reaction score
3,396
Points
201
Hari ni 17045. Esok patut bersidang. Ramai MP positif pulak... Akaiii...

Kes negara luar dah menurun. Kes kat Malaysia tak reti nak turun2. Eloklah kena saman. Moga2 dengan saman kes boleh turun😅😂😂
sepatut MP PH tak kena Covid19...mereka kan pandai urus Covid19.....so sepatut takde sorang pun kena....
 

makcikcomei

Active Member
Joined
Dec 3, 2010
Messages
2,189
Reaction score
494
Points
51
sepatut MP PH tak kena Covid19...mereka kan pandai urus Covid19.....so sepatut takde sorang pun kena....
Releks bro. Pandang dari sudut kerohanian. Covid ni ada penciptanya. Bala atau ujian bergantung kepada amalan kita semua. Jangan terlalu salahkan manusia sehingga terlupa Maha Pencipta segala2nya
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,910
Reaction score
3,396
Points
201
Releks bro. Pandang dari sudut kerohanian. Covid ni ada penciptanya. Bala atau ujian bergantung kepada amalan kita semua. Jangan terlalu salahkan manusia sehingga terlupa Maha Pencipta segala2nya
Bro..ayat menyindiri je tu....sebab mereka kata mereka bijak sgt.....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register