Ask/Help MOTOSIKAL NIMOTA RANGER X PROBLEM

CG Sponsors




ViperX

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,470
Reaction score
525
Points
71
Ceritanya mcm ni.

1) Moto sy ni bila jalan, lampu semua mati kcuali lampu signal kiri kanan mnyala skali.

tapi kalau gear N, semua lampu ok. asal masuk gear 1-5, lampu semua mati. Tapi bila pusingkan handle ke kiri ke kanan, kadang2 lampu ada.

2) elektrik starter bila tekan, terus xde crank. lampu smua x hidup. trpaksa la pakai kick starter. tu pun dekat 15 min baru nak hidup. ah pening.

nak ke bengkel, bengkel bnyk tutup. boleh bagi pendapat wahai forumer?

Model : Nimota ranger X 150cc
 
Sponsored Post

anbusan

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
7,823
Reaction score
143
Points
83
bateri?
.........................................................
 

ViperX

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,470
Reaction score
525
Points
71
bateri?
.........................................................
bateri ok lagi. tapi nanti nk cuba bateri lain pla. sy rsa wiring problem tp nak cari pomen yg pandai wiring ni susah sikit.
 

anbusan

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
7,823
Reaction score
143
Points
83
bateri ok lagi. tapi nanti nk cuba bateri lain pla. sy rsa wiring problem tp nak cari pomen yg pandai wiring ni susah sikit.

carik skru driver yg besi 2 batang joinkan terminal + - dgn skru driver tu. kalau spark kuat bateri ok.
kalau bateri ok kat terminal + tu ada satu fuse tgk elok lg ke tak? akunye hari tu fuse rosak so bateri mmg tak boleh pakai bateri
 
Sponsored Post
Top
Log in Register