BTC USD 43,109.1 Gold USD 1,750.36
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Motosikal 250cc yang best.- komen anda

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
honda 2011 cbr250r

main07.jpg



honda cbr150

5099201107_d6b3903b93_b.jpg

wowww......cantek nya......:x
 
Sponsored Post

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
4 piston kan?
kecik sgt la..
kalo 2 lagi ok kot...

dia pakai inline 4 kalo tak silap aku.

yep, kalo di congak2 kan, memang kecik......

napa tak dibuat V-twin aja aaaa?:-?
 

atlantis

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
jadi maksud nya selagi moto tu 250cc, 4 stroke, kira tak

berbaloi beli la ekk?

tinggi dari 250 baru ada ok sikit, gitu ka?:-?

masalahnya kita ni dikenakan tax yg tak masuk akal.
moto 250cc ni sebenarnya jenis pakai buang.
memang takleh nak guna bertahun2.

ko imagine, 250cc/4silinder = 62.5cc per silinder.
multi valve(4valve/silinder). ko bayangkan tangkai valve tu besar mana. bayangkan piston besar mana.
pehtu henjut 16rpm on takeoff.. 10krpm on everage.
 

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
masalahnya kita ni dikenakan tax yg tak masuk akal.
moto 250cc ni sebenarnya jenis pakai buang.
memang takleh nak guna bertahun2.

ko imagine, 250cc/4silinder = 62.5cc per silinder.
multi valve(4valve/silinder). ko bayangkan tangkai valve tu besar mana. bayangkan piston besar mana.
pehtu henjut 16rpm on takeoff.. 10krpm on everage.

hhuurrrmmmmm.....logic.......

jadi apa yg paling boleh kita beli kalo nak pakai lama

cuma yg V-twin lah ekk?

tapi ada ke tak yg offer enjin macam tu? kawasaki punya

engine layout macam mana ekk? inline 4 gak ka?:-?
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
dia pakai inline 4 kalo tak silap aku.

yep, kalo di congak2 kan, memang kecik......

napa tak dibuat V-twin aja aaaa?:-?

kalo Vtwin gempak sikit bunyi..
x laju xpe...yg penting bunyi je...

mentenen tinggi la 4 piston...
cepat rosak lak tu lau kecik2 camtu..
 

usahOne

Super Active Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
7,192
Reaction score
11
Points
65
oooo gini rupenyer.....ingat TT amik cbr600rr atau yamaha r6 superb nampak real superbike
 

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
kalo Vtwin gempak sikit bunyi..
x laju xpe...yg penting bunyi je...

mentenen tinggi la 4 piston...
cepat rosak lak tu lau kecik2 camtu..

aku nak carik moto yg bunyi exhaust nya mengaum tu.....

rrraaauuummmmmmm.......rrrraaauuummmmmmmmmm......gitu.....

tak nak la yg bunyi pot pot pot pot pot pot...........:D
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
aku nak carik moto yg bunyi exhaust nya mengaum tu.....

rrraaauuummmmmmm.......rrrraaauuummmmmmmmmm......gitu.....

tak nak la yg bunyi pot pot pot pot pot pot...........:D

rc51..vtwin..500ccx2
 

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
ok. satu soalan hijack dari aku.

apala beza nya sportbike ngan superbike ni? selain drpd dua2 tu

masuk ketegori big bike ni?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register