BTC USD 37,439.6 Gold USD 1,798.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Motosikal 250cc yang best.- komen anda

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
kasi detail sikit story ko tu.....

rpm enjen sgt tinggi dan kita sentiasa guna setinggi2nya.
valve, silinder,piston dan ring cepat kaput.
 
Sponsored Post

usahOne

Super Active Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
7,192
Reaction score
11
Points
65
ada ke gambar cbr250 bak tempeklah kat c ni
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
rpm enjen sgt tinggi dan kita sentiasa guna setinggi2nya.
valve, silinder,piston dan ring cepat kaput.

tapi enjin moto tu kan memang dah di buat utk high revving.

macam mana pulak tu?:-?

oh ya, aku tempoh hari ada gak nengok sebijik kawasaki yg

250 tu. dengar bunyi exhaust tone dia.....sorry la, tebantut

nafsu aku nak ngidamkan moto tu.....
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
ada ke gambar cbr250 bak tempeklah kat c ni

aku ada google gambar dia tempoh hari, tapi

semua nya model cbr250 yg lama2 oldies punya....
 

gentleman5555

Fun Poster
Joined
Nov 7, 2010
Messages
343
Reaction score
7
Points
15
mmg dh lama ngidam beli moto besar ni.tp lesen sampai 250cc je.tp so far 250cc xde yg murah2 sambil bunyi yg gempaq..
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
tapi enjin moto tu kan memang dah di buat utk high revving.

macam mana pulak tu?:-?

oh ya, aku tempoh hari ada gak nengok sebijik kawasaki yg

250 tu. dengar bunyi exhaust tone dia.....sorry la, tebantut

nafsu aku nak ngidamkan moto tu.....

memang la utk hi rev. kalau tak takkan leh sampai 16k rpm. baru 10 dah batuk2.
masalahnya cc dia tu kecik. memang kita akan jenjut punya baru leh rasa perfomance motosukan.
hari2 kita akan henjut. setiap traffic light, setiap stop n go, setiap overtaking....

bkn tak bagus moto tu. cuma hayat 'moving part' tak panjang.
 

kalau

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
memang la utk hi rev. kalau tak takkan leh sampai 16k rpm. baru 10 dah batuk2.
masalahnya cc dia tu kecik. memang kita akan jenjut punya baru leh rasa perfomance motosukan.
hari2 kita akan henjut. setiap traffic light, setiap stop n go, setiap overtaking....

bkn tak bagus moto tu. cuma hayat 'moving part' tak panjang.

jadi maksud nya selagi moto tu 250cc, 4 stroke, kira tak

berbaloi beli la ekk?

tinggi dari 250 baru ada ok sikit, gitu ka?:-?
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
cbr250 prod 1986-1996,2011-
 

skyhush

Fun Poster
Joined
Dec 17, 2008
Messages
690
Reaction score
0
Points
10
honda 2011 cbr250r

main07.jpg



honda cbr150

5099201107_d6b3903b93_b.jpg
 

abdul_ir

Super Active Member
Joined
Mar 26, 2009
Messages
6,738
Reaction score
37
Points
70
jadi maksud nya selagi moto tu 250cc, 4 stroke, kira tak

berbaloi beli la ekk?

tinggi dari 250 baru ada ok sikit, gitu ka?:-?

4 piston kan?
kecik sgt la..
kalo 2 lagi ok kot...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register