BTC USD 39,017.7 Gold USD 1,816.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Motosikal 250cc yang best.- komen anda

1305

Super Active Member
Joined
Sep 19, 2008
Messages
9,731
Reaction score
131
Points
73
As-salam,

Aku ingat nak upgrade moto aku ni, dari cub-chai ke 250cc. cadang nak angkat kawa 250, tapi dengar2 cbr 250 nak masuk dah.

so, sebelum impian jadi nyata, boleh ke sesiapa yang dah bawak atau tgh bawak 250, bagi komen anda kat sini.

apa yang best, apa yang tak best.

terima kasih.
 
Sponsored Post

mentadaklaut

Active Member
Joined
Jul 11, 2010
Messages
2,353
Reaction score
19
Points
25
model 250 kat malaysia nih xbyk...paling latest kawasaki ninja 250r la...moto nih sbnrnya kategori sport touring untuk tunggangan santai tp xdak hal la henjut laju2 pun...aku xnak sembang pasal top speed...tp mmg berbaloi la...

lgpun ninja baru pakai injection, kalu mula2 masuk dulu dlm 2008 masih KARBURATOR...aku pernah bwk ok la...tp dr segi pikap mmg xleh lawan moto 2-stroke cam aprilia, tzm, nsr, kips...apatah lg 2-stroke 250cc...

bro xberminat naza blade 250 ke? moto nih mmg smart...riding position cam superbike...body pun besar...best jugak...

kl nak tnya pasal mentenen, xkisah la moto apa2 pun, kl dah namanya moto besar, poket kena sentiasa berisi la...

last nak bgtau...bro jgn termakan hasutan kawan2 yg dgki tau...biasanya misti ada ayat macam nih, "ko nak beli moto besar, mentenen tinggi tau"..."baik ko beli kete"..."baik ko angkat cc besar terus"..."moto besar pun kena hujan gak" dan byk2 lg la...bukan apa, dgr kata2 camtuh boleh mnjatuhkan semangat bro sbg rider...

pe2pun, elok bro masuk forum malaysianbikers.com ...kat sana, mcm2 pemilik moto ada...
 

faisal_moukei

Active+ Member
Joined
May 17, 2010
Messages
3,928
Reaction score
50
Points
30
Salaam,...

Yg mana satu pilihan hati yer..?
Honda CBR250 atau Naza Blade 250R
:D
 

iwak

Super Active Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
7,594
Reaction score
37
Points
80
honda cbr 250 nk masuk ke? aku dh tua bru dia nk masuk
 

psycotraderz

Fun Poster
Joined
Jan 5, 2008
Messages
615
Reaction score
1
Points
15
aku cdgkn...kawa zxr250...mmg moto lame...tp kekal menyengat,bunyi mmg daboom...:(:)((10-15k..mentenen sendri mau hengat laa...serupa pkai honda ek...semoga impian jd realiti bro...huhuu:D:D
 

Zulkarnine

Super Active Member
Joined
May 30, 2007
Messages
7,621
Reaction score
163
Points
83
tunggu je 2011...ada dengar2..AP utk motor ada bnyk diberi pada selain kawasaki kat pengedar motor kat Malaysia ni..
 

atlantis

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
35,221
Reaction score
767
Points
161
250 4stroke jgn beli . mati melayan wear n tear dia.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register