BTC USD 50,844.6 Gold USD 1,783.50
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Monyet bercinta dengan ayam betina

honda_primo

Banned
Messages
5,761
Joined
Nov 10, 2007
Messages
5,761
Reaction score
25
Points
75
du_08_1.jpg


LUMAJANG – Seekor monyet di Desa Pasirian di sini ‘jatuh cinta’ pada seekor ayam betina sehingga menjadi tumpuan penduduk kampung, lapor sebuah akhbar semalam.

Monyet itu dilihat memeluk dan mencium ayam kampung kesayangannya dengan penuh mesra.

Menurut pemilik monyet dan ayam itu, Ali Murtadi, kisah cinta unik antara kedua-dua haiwan tersebut berlaku sejak setahun lalu.

Dia berkata, monyet miliknya itu ditemui dari kawasan lereng di Gunung Semeru sebelum dipelihara dan dikurung dalam kandang di bawah pokok mempelam dekat rumahnya.

Pada awalnya, haiwan itu liar namun setelah sebulan dipelihara, ia menjadi jinak.

“Saya terkejut apabila melihat ayam milik saya sering tidur bersama monyet. Namun, kini ia tidak lagi menjadi masalah,” kata Ali.

Kadangkala monyet itu menunjukkan kebolehannya menari dengan menggoyang-goyangkan badan menyebabkan ayam tersebut datang padanya.

Semasa ayam datang, monyet tersebut menyambut kekasihnya dengan pelukan dan ciuman mesra.

Aksi monyet dan ayam itu menjadi tumpuan ramai penduduk kampung apabila mereka sanggup datang untuk melihat ‘percintaan’ antara kedua-dua haiwan itu selepas berita mengenainya tersebar.

Semasa monyet dan haiwan itu ‘berkasih-kasihan,’ penduduk kampung yang melihatnya akan tertawa. – Agensi

[ advertising link removed ]
 
Last edited by a moderator:
Sponsored Post

shide

Active+ Member
Messages
3,154
Joined
May 29, 2009
Messages
3,154
Reaction score
29
Points
30
kuasa tuhan..

p/s: napa 'MORE' ko tu kuar link vemma plak?? adeh. psycho btul
 

nuex

Active+ Member
Messages
4,039
Joined
Feb 23, 2008
Messages
4,039
Reaction score
33
Points
30
takde pic ke TT...

lmbat loading rupenye. sori TT :))
hensem monyet tu rupenye hahaha
 

KLVIPER

Legendary Member
Messages
16,741
Joined
Mar 31, 2008
Messages
16,741
Reaction score
563
Points
171
Sedihlah bila tengok benda macam tu. Binatang pun tau berkasih tetapi manusia bertambah ganas sesama manusia.
 

hyde

Active Member
Messages
1,688
Joined
Nov 11, 2009
Messages
1,688
Reaction score
1
Points
25
er..

kalau diorang 'kawin'

camne rupa anak diorang?
 

302

Legendary Member
Messages
10,841
Joined
Apr 30, 2009
Messages
10,841
Reaction score
65
Points
125
rupe cam ayam campor monyet la:D
 

insyi©

CG Top Poster Club
Messages
28,101
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
kalau jd kat india ni....konpem diorg cakap....monyet dan ayam betina tu adalah kelahiran semula pasangan kekasih :))
 

anak_jatiperak

Super Active Member
Messages
5,360
Joined
Sep 5, 2009
Messages
5,360
Reaction score
6
Points
65
Salam..tgk binatang pun blh berkasihan dgn binatang lain..ni kan manusia...faham2 sendiri
 

TwiStEd pIps

Super Active Member
Messages
7,545
Joined
Sep 10, 2009
Messages
7,545
Reaction score
4
Points
65
ni kalau ayam tu bertelur, tak taula macamana rupa yang keluar.. >:) >:) >:)
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register