To Sell Minyak Kelapa Dara - Fasa Kedua -

CG Sponsors




12daily_pro

Active+ Member
Joined
Dec 11, 2005
Messages
3,705
Reaction score
31
Points
30
Salam semua...

kat sini aku ada nk offer baik punya minyak nie .. Minyak Kelapa Dara ( MKD ) atau Virgin Coconut Oil ( VCO ).. ianya merupakan minyak kesihatan yg amat berguna ...

akunya company baru NH USAHASAMA TRADING ada proses minyak nie secara borong .... boleh gunakan untk minum , pembuatan kosmetik ( sabun , losyen dan sebagainya ....

mungkin ada kat CG nie yg dah biasa amalkan minyak nie seisi keluarga... mesti arif tentang kesannya ...

kami menerima tempahan x kira berapa kuantiti nya ..

1 liter . l0 liter , l00 liter ...

untuk percubaan atau menilai kualiti buatan kami ... aku bukak dengan rege kat bawah ...

1 liter = RM120
600ml - rm75
250 ml rm45
200 ml rm39
100 ml rm24
50 ml rm15


...:)paid:)paid


Sijil Kursus kat UTM ( hantar pekerja )



MARDI TEST



Manfaat Minyak Kelapa Murni (VCO, Virgin Coconut Oil)
Riset dan uji klinis telah membuktikan keampuhan dan khasiat virgin coconut oil (VCO)untuk menyembuhkan berbagai penyakit dan kehidupan sehat lainnya.



KELAPA DAN KEHIDUPAN ANDA.

1001 kegunaan dan merupakan pohon yg di iktiraf paling rapat dengan kehidupan manusia seharian. Kajian demi kajian telah membuktikan bahawa minyak kelapa dara merupakan minyak kesihatan yang mempunyai 1001 kegunaan sepertimana juga pohon kelapa.

Pemprosesannya yang tidak menggunakan haba dan bahan kimia membolehkan minyak kelapa dara bersifat asli sepenuhnya kerana struktur dalamannya di kekalkan.

Pada tahun 1966, seorang penyelidik yang merupakan professor farmakologi dari Universiti Michigan telah membuat suatu penemuan besar yang mencungkil rahsia alam yang disimpan oleh minyak kelapa dara. Beliau mendapati bahawa minyak kelapa dara berupaya membunuh virus, bakteria, kulat dan parasit. Cuba anda bayangkan betapa besarnya makna penemuan ini kerana dengan bersifat anti virus, bakteria, kulat dan parasit, minyak kelapa dara berupaya melawan atau menyembuh pelbagai penyakit.

Melihatkan kekuatan sifat minyak kelapa dara, pakar-pakar barat terus mencari kesan-kesan seterusnya yang boleh dilakukan oleh minyak kelapa dara ke atas pelbagai penyakit. Sekiranya berjaya, sudah pasti minyak kelapa dara di anggap sebagai kejadian tuhan yang paling bermakna untuk manusia sejagat.

Kajian-kajian dekad seterusnya telah mendapati bahawa minyak kelapa dara memberi pelbagai kesan positif seperti berikut:

1. meningkat dan memperbaiki sistem pertahanan badan
2. meningkat kadar metabolisma badan
3. anti virus, bakteria, kulat dan parasit yang semulajadi
4. anti oxida semulajadi
5. meningkat fungsi kelenjar tairoid
6. melindungi kesan sinaran ultra violet dalam cahaya matahari
7. tidak meningkatkan kepekatan atau platelet darah
8. meningkat penghadaman dan penyerapan khasiat makanan
9. berupaya menurunkan berat badan
10. meningkat pertumbuhan sel kulit, rambut dan badan manusia
11. membekal sumber tenaga dengan cepat
12. melembab dan melembutkan kulit
13. mengurangkan kesan penuaan dan kedutan pada kulit
14. mengurangkan kesan keracunan makanan
15. membakar dan mengurangkan kolesterol dalam badan
16. menggalakkan pertumbuhan rambut yang sihat
17. mengurangkan risiko dan kesan penyakit jantung
18. mengurangkan risiko dan kesan darah tinggi
19. mengurangkan risiko dan kesan kencing manis
20. mengurangkan risiko dan kesan demam
21. mengurangkan risiko dan kesan batuk biasa
22. mengurangkan risiko dan kesan batuk kering
23. mengurangkan risiko dan kesan selsema dan resdung
24. mengurangkan risiko dan kesan demam campak dan cacar air
 
Last edited:
Sponsored Post

12daily_pro

Active+ Member
Joined
Dec 11, 2005
Messages
3,705
Reaction score
31
Points
30
Khasiat Minyak Kelapa Dara

1 - Melegakan pernafasan – mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong

2 - Melawaskan pembuangan air besar dan kecil – menyelesaikan masalah sembelit dan kencing tidak lawas serta membuang toksn melalui najis.

3 - Meningkatkan kadar metabolisma pada seluruh sel tubuh – Minyak kelapa dara akan diserap terus sebagai komponen tenaga dalam badan – badan anda akan terasa lebih bertenaga

4 - Di dalam usus kecil dan besar ia memusnah organisma perosak, seperti virus, bakteria, kulat dan protozoa (cacing). Dengan nya penghadaman mencapai tahap maksimum.

5 - Mengurangkan keadaan mudah lapar – bila penghadaman mencapai tahap maksima tubuh mendapat lebih khasiat dan tenaga.

6 - Oleh itu berat badan terkawal – tidak perlu makan banyak dan kerap

7 - Mengurangkan kandungan lemak badan – berat badan turun mengikut kesesuaian tubuh badan seseorang.

8 - Tidak mudah mendapat jangkitan penyakit – dengan bertambah kuatnya sistem kekebalan tubuh.

9 - Mengurangkan kelekitan platelet darah – kelekitan platelet adalah faktor penyumbang kepada pembentukan plak pada saluran darah.

10- Mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi – mengelakkan terbentuknya plak pada saluran darah terutama saluran yang berhubungan dengan jantung.

11- Mempercepat pengantian sel-sel mati dengan yang baru – mengembalikan keanjalan, kelembutan dan kehalusan kulit.

Kesan Jangka Panjang Pengambilan Minyak Kelapa Dara Pada Tubuh.

1 - Mengurangkan kadar kolestrol – ia sendiri tidak mengandungi kolesterol. Oleh itu ia adalah alternatif terbaik bagi minyak-minyak lain yang mengandungi kandungan kolesterol yang tinggi

2 - Mengawal kencing manis - pankrease lebih efisien mengeluarkan insulin sementara sel bekerja lebih cekap mengambil gula darah keperluannya.

3 - Mengatasi masalah penyakit degeneratif dan masalah usia umur lanjut - anti oksida semulajadi dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas.

4 - Tidak meningkatkan paras kelekitan platelet dalam darah – mengatasi pembentukan plak pada pembuluh darah yang menjadi anatara faktor punca serangan jantung.

5 - Tubuh lebih tahan serangan penyakit kerana memiliki agen anti virus, anti bakteria, anti fungus dan anti protozoa.

6 - Mendapatkan kembali keanjalan, kelembutan kulit – ia mempercepat pergantian sel-sel kulit yang mati dengan sel yang baru, selain melindungi dari sinaran ultra violet.

7 - Pertumbuhan rambut lebih baik dan kelemumur akan hilang – sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan maksima.

8 - Terhindar dari gejala alahan – minyak kelapa dara bertindak sebagai agen anti histamine.

9 - Mengelakkan risiko sakit kanser – minyak kelapa dara memusnahkan sebarang kehadiran organisma pathogen. Dengan itu sel darah putih mampu bertindak secara maksima memusnahkan sel kanser, kerana ia tidak terbeban menghadapi organisma pathogen.

10- Keadaan berdengkur akan hilang – kerana saluran pernafasan dan anak tekak akan kembali anjal dan elastik hasil kewujudan sel-sel baru padanya.
 
Last edited:

nurmillionare

Active+ Member
Joined
Apr 17, 2008
Messages
2,540
Reaction score
85
Points
30
up skit...xde org tau ke psal minyak nie ??:D
kaknur tahu..dan sememangnya kaknur sekeluarga mengamalkannya utk kesihatan dalaman dan juga luaran...mmg wajib ada d rumah...kaknur pun dah order dr wife awak...:D...sape2 yg nak tahu...minyak kelapa dara adalah penawar pelbagai jenis penyakit termasuk penyakit2 kronik...mmg kaknur terlalu yakin dgn kesannya...Insyaallah ada masa nanti kaknur bg testimoni yer...banyak sgt...:D
 

12daily_pro

Active+ Member
Joined
Dec 11, 2005
Messages
3,705
Reaction score
31
Points
30
kaknur tahu..dan sememangnya kaknur sekeluarga mengamalkannya utk kesihatan dalaman dan juga luaran...mmg wajib ada d rumah...kaknur pun dah order dr wife awak...:D...sape2 yg nak tahu...minyak kelapa dara adalah penawar pelbagai jenis penyakit termasuk penyakit2 kronik...mmg kaknur terlalu yakin dgn kesannya...Insyaallah ada masa nanti kaknur bg testimoni yer...banyak sgt...:D
mekasih kaknur .... eila ada bgtau kaknur da order 1 liter ... nanti balik kuantan sy pos kat kaknur .... mmg byk sgt faedahnya ...:)paid ... nanti kasi testimoni ye ...
 

nurmillionare

Active+ Member
Joined
Apr 17, 2008
Messages
2,540
Reaction score
85
Points
30
mekasih kaknur .... eila ada bgtau kaknur da order 1 liter ... nanti balik kuantan sy pos kat kaknur .... mmg byk sgt faedahnya ...:)paid ... nanti kasi testimoni ye ...
1 liter utk d langkawi dan nanti nk 1 liter lg utk keluarga mertua kaknur...mmg tiap2 bulan kaknur hantar pd mertua...darah tinggi dia pun dah ok..baru je balik dr haji...Alhamdulillah dia kata sejak minum minyak kelapa dara...darah tinggi dah ok...badan pun sihat dan berat badan dia pun dah turun...samalah dgn kakak ipar kaknur..dia pun ckp bagus...banyak sgt lah testimoni...anak2 kaknur dr lahir 2 minggu lagi kaknur dah bg minum dan buat losyen..mmg diorg susah nk sakit dan aktif sgt...ada sekali tu satu family kena demam campak..masa tu hanya kaknur dan anak2 jer yg minum minyak kelapa dara ni dan termasuk bapak kaknur...yg bestnya...yg minum kelapa dara lansung x dijangkiti demam campak..sedangkan semua ahli keluarga yg lain kena dan anak2 kaknur ni tahu lah...diorg siap tido sebelah dgn adik2 kaknur yg kena demam campak tetapi Alhamdulillah diorg x dijangkiti...kaknur sendiri pun pakai kat muka...mmg bagus utk resdung dan kulit pun nampak glowing...lansung x berminyak...bagus sgt minyak ni...kaknur mmg syorkan pd semua yg ingin menjaga kesihatan...paling cepat nampak kesan adalah pd kulit yg bermasalah spt ruam...gatal2,kurap...mmg cepat...so far dah hampir 3 tahun kaknur amalkan..:)cgrock
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
bagus ni..dah la dara..mai beli
 

notrexdame

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
minyak kelapa dara? penah dgr
 

mojojo

Fun Poster
Joined
Jun 5, 2007
Messages
179
Reaction score
9
Points
15
minyak kelapa dara ni mana2 kampeni pun same gak ke khasiatnya? ke cane ke?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register