BTC USD 41,869.6 Gold USD 1,813.62
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Minta ringan hukuman di hari ulang tahun perkahwinan

notrexdame

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
KUALA LUMPUR: Seorang pengarah syarikat pengurupan wang yang mengaku bersalah atas kesalahan mengambil pekerja tanpa kebenaran bertulis daripada Bank Negara Malaysia merayu kepada mahkamah agar meringankan hukuman ke atasnya kerana hari ini adalah hari ulang tahun perkahwinannya.

“Saya juga langsung tidak beritahu isteri saya bahawa saya nak datang ke mahkamah hari ini,” katanya secara bersahaja menyebabkan hadirin di Mahkamah Sesyen tertawa.

Raja Nasirudeen Bukhari, 33, didakwa atas kesalahan gagal mengemukakan jumlah pekerja yang sebenar semasa membuat permohonan mendapatkan lesen pengurup wang dari Bank Negara Malaysia.

Rakannya Sahmeen Anverdeen, 27, turut mengaku bersalah terhadap pertuduhan yang sama.






Mereka didakwa mengikut Seksyen 1B (f) Akta Pengurupan Wang 1998 yang membawa hukuman denda sehingga RM10,000 jika sabit kesalahan. - Bernama


p/S: X SEMPAT nak honeymoon:(:)(:)eek:
 
Sponsored Post

mrzamm

Fun Poster
Joined
Apr 7, 2007
Messages
474
Reaction score
1
Points
15
alamak!!! ada jgak mamat mcm ni kat m'sia... masa buat salah tak ingat pun nama bini, tup tup masa kena tngkap terus ingat tarikh hari kawin hehehe... tarbuih! tarbuih!!!
 

kancil biru

Legendary Member
Joined
Apr 4, 2008
Messages
11,641
Reaction score
1,099
Points
191
ermmm bagus la kalau ingat tarikh lahir bini tp jgn lupa ya time kita akn meninggalkan dunia nie
 

sniper_cr3w

Fun Poster
Joined
Mar 15, 2008
Messages
110
Reaction score
0
Points
10
alo brader .. lu ingat ini mahkamah lu punya ka ... asal boleh jer mamat ni
 

mj12

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
11,812
Reaction score
0
Points
110
perghhh

denda leh tahan amount dia.....
 

z3t_ex

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
lawak bebenor le mamat nie..
ko dh salah bru ingat bini..
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
dah takde idea agaknya..next time letak befday anak dia ke, nenek dia ke..
 

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
mamat ni buat lawak ni...tension kene denda 10K...
 

beepinkyz

Fun Poster
Joined
Jun 28, 2008
Messages
404
Reaction score
0
Points
10
mamak memang macam tu.. menggelabah jer lebih
 

ejalmlk

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 8, 2008
Messages
10,523
Reaction score
43
Points
120
ada gak macam nie punya appeal ,,,,, huhuhuhu
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register