BTC USD 24,203.4 Gold USD 1,789.70
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Minda Seperti Mat Jenin Lebih Baik Daripada Tiada Matlamat Langsung

Norfazli

Active+ Member
Messages
3,202
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
1.Ramai yang tahu tentang cerita Mat Jenin :D

2.Ramai masyarakat dan ibubapa mendidik anak-anak supaya tidak menjadi seperti Mat Jenin

3.Cerita Mat Jenin berkisah tentang seorang yang mempunyai matlamat, mempunyai perancangan dan bercita-cita tinggi

4.Kemudian kita diasuh dan dilarang menjadi seperti Mat Jenin

5.Sekiranya disuruh buat perbandingan di antara Mat Jenin dan orang yang tidak mempunyai matlamat langsung

6.Saya akan katakan bahawa Mat Jenin adalah lebih baik daripada orang yang tidak mempunyai matlamat langsung

7.Apa pula pendapat anda?
 
Sponsored Post

alia_angel

Super Active Member
Messages
5,254
Joined
Oct 25, 2008
Messages
5,254
Reaction score
29
Points
70
bg sye pulak......
dlm idup kena ada matlamat/target n arah idup......
kalo xde smua tue mcm mn nak keep forward.....
kena pikir masa depan wlpun sekadar angan2......
sye slalu jugak berangan nak tue, nak nie.....
nak jadi mcm tue, nak jadi mcm nie.....
the rest terserah pada takdir.....
kita kena trus berusaha.....:)cgrock:)cgrock
tp janganlah angan2 yg kosong2 cth nak jadi superman.....:)):))
 

Norfazli

Active+ Member
Messages
3,202
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
bg sye pulak......
dlm idup kena ada matlamat/target n arah idup......
kalo xde smua tue mcm mn nak keep forward.....
kena pikir masa depan wlpun sekadar angan2......
sye slalu jugak berangan nak tue, nak nie.....
nak jadi mcm tue, nak jadi mcm nie.....
the rest terserah pada takdir.....
kita kena trus berusaha.....:)cgrock:)cgrock
tp janganlah angan2 yg kosong2 cth nak jadi superman.....:)):))

kebanyakan kita ada matlamat tertentu

paling kurang pun angan-angan

yang pentingnya usaha untuk mencapai matlamat
 

pijoe

Legendary Member
gem
Messages
13,653
Paid Membership
Joined
Jun 11, 2008
Messages
13,653
Reaction score
1,458
Points
231
deleted
 
Last edited:

mostwanted

Active+ Member
Messages
2,989
Joined
Dec 4, 2008
Messages
2,989
Reaction score
43
Points
30
mat jenin bukan ka angan2 dia yg banyak?
angan2 banyak pun payah gak kalau x bertindak kan.

just pendapt sepip.
 

Norfazli

Active+ Member
Messages
3,202
Joined
Dec 23, 2007
Messages
3,202
Reaction score
88
Points
30
mat jenin bukan ka angan2 dia yg banyak?
angan2 banyak pun payah gak kalau x bertindak kan.

just pendapt sepip.

saya pun tak tahu apa sebenarnya motif cerita mat jenin

kalau dia tidak jatuh pokok kelapa tu,mungkin dia akan berusaha mencapai angan-angannya :)
 

geniusneuro

Banned
gem
Messages
19,775
Joined
Nov 1, 2008
Messages
19,775
Reaction score
7
Points
115
pendapat saye,

kne ade matlamat dlm idup, n biarla matlamat tu yg logik dan buleh dicapai... :)
 

Explorer07

Fun Poster
Messages
858
Joined
Oct 6, 2008
Messages
858
Reaction score
10
Points
15
mat jenin bukan ka angan2 dia yg banyak?
angan2 banyak pun payah gak kalau x bertindak kan.

just pendapt sepip.

Betui tu, atuk aku pernah nasihat aku, dia kata

Quote:-
"Vision without action is just a dream,
Action without vision is just wasting time,
Vision with action can change the world.
" :D:D:D

Di alih bahasa:-

"Matlamat tanpa usaha ibarat mimpi,
Usaha tanpa matlamat hanya membuang masa
Ada matlamat dan berusaha boleh merubah dunia.
" :D:D:D

Just my 2 cents worth opinion.
 

oldskoolrocka

Legendary Member
gem
Messages
18,293
Joined
Apr 14, 2008
Messages
18,293
Reaction score
510
Points
161
aku suke berangan xtgi sgt..cz bile jatuh pon xjatuh jauh sgt..
 

hazirah

Super Active Member
Messages
6,907
Joined
Jan 9, 2009
Messages
6,907
Reaction score
102
Points
73
dua2 x mampu bawak diri pd kejayaan...

sama saja..



yg jenis mat jenin pun xleh kata lebih baik sbb tu jenis x sdr diri..
impian besar tp xmau usaha lagsung.
 
Sponsored Post

Top
Log in Register