BTC USD 40,733.0 Gold USD 1,866.34
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Militan Islam berarak, protes hukuman mati tiga pengebom Bali

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
matlamat x halalkan cara..
 
Sponsored Post

epbx

Super Active Member
Joined
Jun 9, 2008
Messages
7,015
Reaction score
6
Points
65
sdr tenuk yg berilmu..
di mana nas yg mengharuskan harus dibunuh orang kafir
secara kejam dan mereka ni x bersalah??
kalau bab kaum, pandai plak cakap Islam x suruh
diskriminasai kaum lain, hak hamba Allah hidop di muka bumi la....
mcmana nih sdr tenuk, bleh jelaskan.. pd hamba yg jahil nih..:">

selagi seseorg x mati,kita x leh panggil kafir...
kena panggil bkn Islam jer kot...
mana ler tau kot2 dia leh atau dpt hidayah...
maaf ler lau salah...kalau salah tlng tunjukkan:)
 

puyong

Super Active Member
Joined
Jan 29, 2007
Messages
6,474
Reaction score
15
Points
65
ni pendapat aku je la bro..
Indonesia ni negra umat islam yang terbesar..
wajarkah yang kat Bali tu pelancong datang sambil hayal dgn arak n berbogel sana sini mcm haiwan..wajarkah umat Islam hanya melihat sahaja..
aku sokong pendapat yg mengatakan dorang syahid..

mido, jgn la asyik nak mintak suap je..ada masa tu tenungkan isi Al-Quran dan ertinya sekali..

matlamat x menghalalkan cara tu maksudnye mcm ni bro, jgn la nak sehatkan badan n panaskan badan dibolehkan minum arak..tu yang tak boleh bro..

dorang buat mcm ni pun bukan kerana mereka n kepentingan peribadi..dorang buat pun krana bumi Islam dicemari maksiat..
nak harapkan pemerintah, sama gak ngan Mesia ni..maksiat melambak2...pastu main biar je..nak membantah apatah lagi..penakut!!

ye tak mido??
 

nazim5123

Active+ Member
Joined
Apr 9, 2007
Messages
4,698
Reaction score
41
Points
30
saya pernah tinggal di indonesia untuk seketika

kebetulan sewaktu saya tinggal disana ketika itu isu pengeboman bali sedang hangat saya cuba meminta beberapa pendapat rakyat indonesia sendiri berkenaan pengeboman itu

berbagai pendapat telah dilontarkan ada yang bersetuju ada yang tidak bersetuju saya rasa kita dah terlebih maklum dengan pendapat yang tidak bersetuju dengan pengeboman ini kerana pendapat ini adalah pendapat media massa arus perdana

manakala pendapat yang bersetuju pula memberikan alasan

1-sikap biadap pelancong asing khususnya warga australia ini yang telah mencemarkan bumi bali dengan maksiat contohnya seks bawah umur,seks bebas ,arak dan berbagai lagi maksiat yang memang sangat memalukan,sedangkan kerajaan indonesia yang terlalu lemah hanya mampu membiarkan sahaja pelancong ini walaupun rakyat bali sangat membenci kelakuan pelancong tersebut dan mereka telah mengambil tindakan yang amat drastik dan kesannya sekarang pelancong asing kurang biadap selepas trajedi pengeboman bali ini

2-sikap kerajaan australia yang terlalu memihak kepada amerika dalam memerangi keganasan dan telah melakukan keganasan kepada umat islam dan indonesia secara khususnya lebih lebih lagi dalam isu timor timor.mereka merasa wajar dengan tindakan ini kerana sistem demokrasi yang berkonsepkan kerajaan rakyat dimana kerajaan yang telah di bentuk melalui undi rakyat jadi adalah wajar mereka membunuh rakyat yang telah menyokong kerajaan zalim itu

semenjak runtuhnya menara berkembar new york islam adalah di gambarkan sebagai agama pengganas dan jihad dianggap sebagai keganasan ,persoalannya siapa yang mengatakan sedemikian rupa kalau bukan zionis dan amerika melalui media massa dunia yang mereka kuasai adakah wajar kita hendak mengatakan pejuang islam ini sebagai pengganas sebagai mana yang telah dikatakan oleh para musuh allah ini

kita bukan tidak kenal sejak zaman berzaman bagaimana barat telah melemparkan fitnah dan memberikan gelaran pemberontak kepada para pejuang islam ditanah melayu seperti tok janggut dan ramai lagi pejuang islam di zaman dahulu, mengapa walau kita telah merdeka namun pemikiran kita tidak pernah merdeka lagi

cubalah fahami apa itu jihad dari pandangan sunnah dan bukan jihad dalam konteks barat dan kita akan faham apa yang mereka perjuangkan dan kita akan menobatkan mereka sebagai pejuang islam ketika hidup dan syuhada setelah mereka pergi berlindung

bagi saya mereka adalah pejuang islam sejati yang hidup dengan kehormatan dan mati dengan kemuliaan...........
 

asyraf77

Active Member
Joined
Jan 26, 2008
Messages
1,230
Reaction score
31
Points
30
aku nak kaitkan dgn study case dgn pengeboman bali nih..
adakah ia benar2 boleh digelar jihad...??
dan dgn kes2 mcm ni lah Islam terus dikaitkan dgn keganasan sehingga wujud istilah Islamophobia...

jgn main kona merata2...

inilah org yg dipimpin oleh pemimpin yg salah..
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,691
Reaction score
1,604
Points
201
klau mcm kat palestin lawan israel 2 aku setuju la
klau mcm nie xtau la wallhuallam......................
 

asyraf77

Active Member
Joined
Jan 26, 2008
Messages
1,230
Reaction score
31
Points
30
xpayah tunggu jadi macam israel dgn palestin baru nak bertindak.

umat islam sedang ditindas terang-terangan.

jgn butakan mata anda..
 

Wea Izre

Legendary Member
Joined
Apr 13, 2007
Messages
14,025
Reaction score
33
Points
120
erm,bertekak la korang,aku tumpang view je lah,satu je aku nak tanya,lain ke islam kite ngan Islam dieorg?
 
Last edited:

cikepong

Active+ Member
Joined
Apr 1, 2008
Messages
4,367
Reaction score
50
Points
30
diorang tu syahid...betul cara diorang tu.....kerajaan tak mau banteras...kita buat cara kita...sebab pelancong tu semua dah melampau...macam binatang.
 

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
kalo suruh mat rempit ni tak berani nak buat ni..jgn la kate islam ni ganas..nuh kat bosnia dulu berape ramai org kafir duk kerat kepala org islam yg tak berdosa..ni pulak kita bom org kafir yg kurang ajar, kita pulak melenting...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register