BTC USD 44,673.9 Gold USD 1,742.75
Time now: Jun 1, 12:00 AM

MIC pula desak hapus syarat pemilikan 30 peratus

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
MIC pula desak hapus syarat pemilikan 30 peratus

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Nasional/20081030122556/Article/

KUALA LUMPUR: Pergerakan Pemuda MIC semalam turut mendesak kerajaan menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senarai awam bagi memastikan ia terus berkembang dan bersaing.

Ketua Pemudanya, T Mohan berkata, beliau menghormati hak Bumiputera tetapi pada masa sama yang menegaskan sudah tiba masanya untuk kerajaan berbuat demikian untuk kepentingan bersama seluruh rakyat negara ini.

“Kita hanya mahu memastikan syarikat senarai awam terus berkembang dan menyumbang kepada ekonomi negara memandangkan pada masa sekarang perkembangan ekonomi dunia kelihatan semakin tidak menentu.

“Saya bukan sengaja menimbulkan perkara ini tetapi cuma meminta kerajaan berbuat demikian demi memajukan syarikat senarai awam,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Isnin lalu, Naib Presiden MCA, Datuk Liow Tiong Lai meminta kerajaan supaya menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senarai awam bagi memastikan ia terus bersaing.

Kenyataan Liow yang juga Menteri Kesihatan itu kemudian dibidas oleh pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang meminta MCA menghormati hak Bumiputera dengan menghentikan perbincangan secara terbuka isu sensitif, khususnya berkaitan sentimen perkauman.

Di PUTRAJAYA, semalam, Liow mempertahankan kenyataannya yang meminta supaya syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senaraian awam dihapuskan bagi memastikan negara terus berdaya saing dalam situasi ekonomi dunia yang tidak menentu sekarang.

Katanya, soal pegangan ekuiti mengikut kaum tidak akan membawa apa erti jika kekayaan negara tidak bertambah, sebaliknya apa yang lebih penting sekarang ialah kerjasama antara kaum bagi menjadikan Malaysia lebih berdaya saing dan makmur.

“Apa orang nak kata, biarlah mereka kata. Saya tetap berpegang dengan apa yang saya katakan. Saya mengambil berat mengenai ekonomi dan negara,” katanya dalam satu sidang media di pejabatnya.




p/s : apa lagi pejuang-pejuang bangsa Melayu UMNO sekalian, hunuskan kerismu!!! pertahankan Melayu mu ini!! :eek::eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

KrisSMerah

Super Active Member
Paid Membership
Joined
Apr 22, 2006
Messages
8,041
Reaction score
18
Points
65
MIC pula desak hapus syarat pemilikan 30 peratus

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Nasional/20081030122556/Article/

KUALA LUMPUR: Pergerakan Pemuda MIC semalam turut mendesak kerajaan menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senarai awam bagi memastikan ia terus berkembang dan bersaing.

Ketua Pemudanya, T Mohan berkata, beliau menghormati hak Bumiputera tetapi pada masa sama yang menegaskan sudah tiba masanya untuk kerajaan berbuat demikian untuk kepentingan bersama seluruh rakyat negara ini.

“Kita hanya mahu memastikan syarikat senarai awam terus berkembang dan menyumbang kepada ekonomi negara memandangkan pada masa sekarang perkembangan ekonomi dunia kelihatan semakin tidak menentu.

“Saya bukan sengaja menimbulkan perkara ini tetapi cuma meminta kerajaan berbuat demikian demi memajukan syarikat senarai awam,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Isnin lalu, Naib Presiden MCA, Datuk Liow Tiong Lai meminta kerajaan supaya menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senarai awam bagi memastikan ia terus bersaing.

Kenyataan Liow yang juga Menteri Kesihatan itu kemudian dibidas oleh pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang meminta MCA menghormati hak Bumiputera dengan menghentikan perbincangan secara terbuka isu sensitif, khususnya berkaitan sentimen perkauman.

Di PUTRAJAYA, semalam, Liow mempertahankan kenyataannya yang meminta supaya syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senaraian awam dihapuskan bagi memastikan negara terus berdaya saing dalam situasi ekonomi dunia yang tidak menentu sekarang.

Katanya, soal pegangan ekuiti mengikut kaum tidak akan membawa apa erti jika kekayaan negara tidak bertambah, sebaliknya apa yang lebih penting sekarang ialah kerjasama antara kaum bagi menjadikan Malaysia lebih berdaya saing dan makmur.

“Apa orang nak kata, biarlah mereka kata. Saya tetap berpegang dengan apa yang saya katakan. Saya mengambil berat mengenai ekonomi dan negara,” katanya dalam satu sidang media di pejabatnya.




p/s : apa lagi pejuang-pejuang bangsa Melayu UMNO sekalian, hunuskan kerismu!!! pertahankan Melayu mu ini!! :eek::eek::eek::eek:
keris silang dah karat. tikam x tembus.

so, keris tengah repair. kata pemilik bengkel repair keris kat balakong tu, keris tu dah xleh diselamatkan lagi. karat dah makan dalam. kene buang or buat besi buruk je. timbang kilo. satu kilo 0.15 sen.

sama nilai ngan rege minyak yg bakal nak diturunkan.
 

hardbiz

Active+ Member
Joined
Jan 16, 2007
Messages
2,748
Reaction score
1
Points
25
lajujee kriss merah reply dengar nama disebut2..
 

Emie

Legendary Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
11,955
Reaction score
71
Points
120
MIC pula desak hapus syarat pemilikan 30 peratus

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Nasional/20081030122556/Article/

KUALA LUMPUR: Pergerakan Pemuda MIC semalam turut mendesak kerajaan menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senarai awam bagi memastikan ia terus berkembang dan bersaing.

Ketua Pemudanya, T Mohan berkata, beliau menghormati hak Bumiputera tetapi pada masa sama yang menegaskan sudah tiba masanya untuk kerajaan berbuat demikian untuk kepentingan bersama seluruh rakyat negara ini.

“Kita hanya mahu memastikan syarikat senarai awam terus berkembang dan menyumbang kepada ekonomi negara memandangkan pada masa sekarang perkembangan ekonomi dunia kelihatan semakin tidak menentu.

“Saya bukan sengaja menimbulkan perkara ini tetapi cuma meminta kerajaan berbuat demikian demi memajukan syarikat senarai awam,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.

Isnin lalu, Naib Presiden MCA, Datuk Liow Tiong Lai meminta kerajaan supaya menghapuskan syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senarai awam bagi memastikan ia terus bersaing.

Kenyataan Liow yang juga Menteri Kesihatan itu kemudian dibidas oleh pelbagai pihak termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang meminta MCA menghormati hak Bumiputera dengan menghentikan perbincangan secara terbuka isu sensitif, khususnya berkaitan sentimen perkauman.

Di PUTRAJAYA, semalam, Liow mempertahankan kenyataannya yang meminta supaya syarat pemilikan 30 peratus ekuiti Bumiputera dalam syarikat senaraian awam dihapuskan bagi memastikan negara terus berdaya saing dalam situasi ekonomi dunia yang tidak menentu sekarang.

Katanya, soal pegangan ekuiti mengikut kaum tidak akan membawa apa erti jika kekayaan negara tidak bertambah, sebaliknya apa yang lebih penting sekarang ialah kerjasama antara kaum bagi menjadikan Malaysia lebih berdaya saing dan makmur.

“Apa orang nak kata, biarlah mereka kata. Saya tetap berpegang dengan apa yang saya katakan. Saya mengambil berat mengenai ekonomi dan negara,” katanya dalam satu sidang media di pejabatnya.




p/s : apa lagi pejuang-pejuang bangsa Melayu UMNO sekalian, hunuskan kerismu!!! pertahankan Melayu mu ini!! :eek::eek::eek::eek:

bergegar minda pak mido nih..
x disangka satu family b end pn
sanggup buat mcm ni pd amno..huhu..

ape lagi,amik keris tu..pastu cium aje puas2..:D
nak hunus x berani sebab x belajar silat..:D
 

infosinar

Active+ Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
3,723
Reaction score
4
Points
35
mana dia nk marah,tu kan geng..
ameno dgn mca kamcing oooo..
cubit peha kanan,satu badan rasa sakit..
:p:p:p
 

Emie

Legendary Member
Joined
Jul 19, 2007
Messages
11,955
Reaction score
71
Points
120
mana dia nk marah,tu kan geng..
ameno dgn mca kamcing oooo..
cubit peha kanan,satu badan rasa sakit..
:p:p:p

aka cubit peha amno,peha mic n mca pn x terasa..
cubit peha mic,peha mca x terasa,peha mano terasa,
cubit peha mca,peha mic x terasa,peha amno terasa..

ibarat parti komponen b end dah mula jd liabiliti
pada amno skrg..jenuh amno nak menjawab tu..:D
 

z3t_ex

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
:)):))..mau t'cabut semua ulu² n rambut di bdan utk menjawab persoalan nie:eek::eek:
 

Overclock

Legendary Member
Joined
Dec 1, 2006
Messages
14,056
Reaction score
42
Points
120
Cepattt!!! Hulurkan keris kontotmuu....:">
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register