Mesti baca : Hukum haram yg selalu kita buat

CG Sponsors




Mail Aziz

Active+ Member
Joined
Dec 27, 2012
Messages
2,689
Reaction score
1,121
Points
101

Ramai orang dah jadi tabiat bila nak membelek Quran, dia jilat jari biar basah guna air luir, pastu dia belek Quran. Hukumnya HARAM mengenakan air liur pada Quran. Walaupun air liur tu bukan najis tetapi ia sesuatu yang kotor, jijik. Cuba jilat jari mung pastu calit kat muka orang lain. Dia marah tak? Marah lah. Itu tanda air liur itu kotor. Mana boleh kenakan benda yang kotor pada Quran.

Nanti ada orang kata, "habis tu nak belek muka surat Quran licin nak buat macamana ustaz?". Gunalah air paip! Letak dalam cawan kat sebelah mung. Kalau tak cukup secawan, ambil air satu baldi, apa susah!

"Nak buat macamana ustaz, dulu saya tak tau, ingatkan tak apa...". Dah tau ni, istighfar lah banyak-banyak, pohon keampunan dari Allah.

Petikan dari ceramah Ustaz Azhar Idrus (^_^)

# jika kita tak mampu menjadi ustaz yang memberi ceramah agama, jadilah pembaca yang memberi manfaat kepada orang lain dengan menyebarkannya . Tekanlah SHARE/KONGSI , in shaa Allah , pahala besar menanti anda .
 
Sponsored Post

Ardy

Active Member
Joined
Jun 15, 2010
Messages
1,920
Reaction score
115
Points
68

Please enter a message with more than 10 characters.
 

kiddd2

CG Top Poster Club
Joined
Jun 7, 2011
Messages
22,161
Reaction score
2,454
Points
191
terima kasih atas peringatan..

mmg biasa tgk orang buat camtu..

aku dari dulu geli tgk orang jilat jari lepastu buka buku..
 

akudotcom

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
3,667
Reaction score
812
Points
71
Air liur memang haram & kotor
Mcm air liur anjing :p
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
12,665
Reaction score
345
Points
141
Klu tgh baca pastu air liur Ter menitik sikit apa hukum dia ek
 
Sponsored Post
Top
Log in Register