mesir melarang gps kepada penduduknya

CG Sponsors




underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,493
Reaction score
4,245
Points
196
Kerajaan Mesir melarang pengunaan gadget dan henpon dengan GPS dengan alasan keamanan atau mungkin takut diintip FBI atau dibom.
Disana tidak ada penjual, menjual henpon jenis Nokia N95 dan N82 atau iPhone dan henpon 3G lainnya. Kalau ada alat GPS pun, barang tersebut adalah diseludup. Nokia sudah membuat tuntutan di mahkamah dengan Mesir.
Produk Nokia dengan no siri 01 adalah yang terlaris di sana. 40% produk Nokia yang memiliki fungsi GPS tidak dapat dijual disana, kecuali membuang fungsi GPS.
 
Sponsored Post

kizuro

Active+ Member
Joined
May 11, 2008
Messages
3,795
Reaction score
2
Points
25
Bile la Nokia 5800 nak kuar kat Malaysia
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Aku yang ada HP GPS pun tak guna jugak...
 

anipo

Active+ Member
Joined
May 15, 2008
Messages
4,887
Reaction score
126
Points
33
sian la kat pelancong g sana nnt sesat x pakai GPS:((
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
656
Points
161
HP aku guna utk telefon, mesej & store data. GPS ni memang tak pakai pun.
 

azam575

CG Hardcore Club
Joined
Jul 19, 2007
Messages
98,942
Reaction score
830
Points
576
salam,

hehehe... itu hak mesir... nak buat mcm mana kan,,

mmg kalau ikutkan dari strategi peperangan.... mmg depa akan kumpul data GPS nie hehehe.. utk target tempat2 strategik :D
 

ulam

CG Top Poster Club
Joined
Apr 30, 2008
Messages
22,373
Reaction score
59
Points
120
Ntah aku ada pun x guna... :D
 

mj12

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
11,812
Reaction score
0
Points
110
depa x yah gps pong...

satelit echelon pun dah leh trace....tarak hal lah depa...ahaks
 
Sponsored Post
Top
Log in Register