BTC USD 59,916.0 Gold USD 1,792.47
Time now: Jun 1, 12:00 AM

merokok tidak bahaya pada kesihatan

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
27,004
Reaction score
567
Points
161
Merokok baik untuk badan?


JAKARTA - Amalan merokok tidak memberi kesan buruk kepada tubuh manusia malah ia mungkin lebih menyihatkan badan, menurut keterangan beberapa pakar Indonesia kepada Mahkamah Perlembagaan negara itu, kelmarin.

Pakar biologi molekular Universiti Brawijaya, Sutiman Bambang Sumitro berkata, rokok boleh menjadi medium untuk memindahkan tenaga yang dapat memberi manfaat kepada fisiologi manusia.

Menurutnya, melalui pengetahuan mendalam, sebarang bahan dianggap bertoksin boleh dineutralkan dan diguna sebagai ubat.

Beliau memberi keterangan itu dalam satu semakan semula mahkamah mengenai Undang-undang Kesihatan negara itu di mana beberapa pakar dipanggil memberi keterangan mengenai kesan merokok kepada kesihatan manusia.

Semakan semula itu dilaksanakan atas permintaan seorang ahli Parlimen Indonesia yang juga pemilik ladang tembakau, Bambang Sukarno yang menegaskan undang-undang yang menamakan tembakau sebagai bahan ketagih bercanggah dengan perlembagaan.

Pensyarah bidang farmasi di universiti sama, Aris Widodo turut menyokong penggunaan tembakau dengan memberitahu mahkamah merokok dapat mengurangkan tekanan dan kesannya kepada kesihatan tidak seburuk yang disangka.
.
.
org indon ni pelik2,benda najis pun diorg kata bagus
 
Sponsored Post

xerocracker

Active+ Member
Joined
Oct 3, 2007
Messages
2,978
Reaction score
46
Points
30
bukan dah tentu2 memudaratkan...apa ke BO la diorang nih..politik jer nih..
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
ooo yeke..
konpem doc tue ade ijazah palsu kot..

:)):))
 

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
23,585
Reaction score
2,920
Points
206
demi duit la tuh
tokey tembakau support
 

mejar

Active Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
2,019
Reaction score
1
Points
25
aish...
cm mane diorang leh kate xbahya nie...
 

nonama

Active Member
Joined
Jul 23, 2007
Messages
1,715
Reaction score
2
Points
25
huhu~ memang tak bahaya pun nak kate ape, yg aku tau dr. @ prof yg buat research pasal rokok ni kat malaysia ni pun lom dapat kepastian lagi yang rokok ni bole memudaratkan...
 

kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
17,179
Reaction score
1,106
Points
201
info paling pelik pernah di dengar..:)):))

ada beribu2 bahan kimia mananya x bahaya..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register