merapu,skodeng,sat,awat ni semua bahasa apa? makna ape?

CG Sponsors




hanzahar

Active Member
Joined
Feb 22, 2008
Messages
2,116
Reaction score
144
Points
33
term,term ni peculiar bg aku ler...

makna ape je ni ~X(
 
Sponsored Post

lelakigila

Active+ Member
Joined
Jul 11, 2008
Messages
2,543
Reaction score
24
Points
35
takdak dalam kamus ke?
kakakakaka.... :eek: :eek: :eek:

merapu=lawak
sat=sekejap
skodeng=mengendap.

kalau salah tolong betuikan no...
kakakakakaka.... :eek: :eek: :eek:
 

frog_angle

Active Member
Joined
May 27, 2008
Messages
2,039
Reaction score
0
Points
20
merapu --> berlawak/cakap ntah pape
skodeng -->mengintip/mengendap
sat -->kejap (bahasa org utara ni)
awat --> knapa (bahasa org utara ni)

ni pe yg sy taw..
klu slh mintak tlg ajr...
tunjuk ajarku sifu...
 

daviddol

Legendary Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
10,420
Reaction score
0
Points
110
tak tau lah....tanya cikgu sekolah..
 

Gila Komik

Banned
Joined
Apr 1, 2008
Messages
24,363
Reaction score
3
Points
115
merapu ni lebih kepada org bercakap bnde yg bkn2

skodeng ni mengintai

sat ni kejap lagi...bahasa utara
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
merapu --> berlawak/cakap ntah pape
skodeng -->mengintip/mengendap
sat -->kejap (bahasa org utara ni)
awat --> knapa (bahasa org utara ni)
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
ada banyak lagi bahasa pasar yang korang tak tau atau jarang dengar terutamanya bahasa daerah.

Antaranya yang KONFEM korang tak pernah dengar :-

Meruah
gesundheit
mangkar/mangkaq
boya (bahaya - bahasa pahang)
boya (buaya - bahasa utara)
marka (korang tau makna tapi malas nak guna = maknanya gewe dalam bahasa kelantan)
kargo (bukan kargo kapal tu, tapi merujuk kepada berlagak dalam bahasa utara)

:D
 
Sponsored Post
Top
Log in Register