menyesal urus niaga ngan org macam ni

CG Sponsors




otai84

Fun Poster
Joined
Jul 20, 2011
Messages
216
Reaction score
0
Points
10
salam, nak meluahkan rasa x puas ati ngn servis dr elmyda ni. 26/2/13 sy bli satu unit openbox x5 dr dia. 10/4/13 dah start xde sound. dah cek setting semua ok. pastu tukar kabel hdmi pon masih xde sound. ingatkan tv prob..tp bila buka dvd player, ade je suara.

kemudian sy cuba guna RCA kabel kat openbox tu..ok ade suara...so sy suspek hdmi port tu problem. sbb sy try hdmi yg asal kat K5, xde mslh pon. then sy msg n kal dia..dia x nk jwb. sy pm kat lelong, baru dia jawab.

ni msg2 yg dia pm sy..

Re: Re: Re: PM: NEW OPENBOX X5 3G YOUTUBE GOOGLE DREAM SKYBOX ASTRO SATELLITE RECEIVER
elmyda
Posted: 12 April 2013 02:49:08 AM
please check the configurations inside the menu.
try to connect to other tv too.

also try the RCA (audio video) cable connection.


elmyda
Posted: 15 April 2013 12:54:27 PM
check the audio configurations inside the receiver menu too.
warranty void if u upgrade the firmware.

the supplier will check the firmware inside the receiver before they proceed.

for warranty claim, it will takes between 3-7 weeks.

no replacement unit available because the supplier only offer warranty, not a guarantee.


elmyda
Posted: 16 April 2013 11:21:53 AM
u can deliver back to me by poslaju.
but if the firmware has been upgrade then i will return back the unit & u will need to pay delivery charge.

no warranty can be claim for unit with firmware that has been upgraded.

if the firmware unit still in an original state, then i will deliver the unit back to china for warranty claim.

estimate time for a warranty claim between 3 to 7 weeks.

in the meantime no replacement unit available because the supplier only offer a warranty not a guarantee.


buat sakit hati je :mad:~X(. bg sy dia mmg org yg x bertanggungjawab..pttnya bila cust de mslh n warranty mash ade..dia ptt amik berat..call la cust n guide apa yg ptt..ni x...kn tggu msg dia yg dia pm sy kat lelong sehari, satu msg. seolah2 cuba buang masa sy.


untuk elmyda..sy xhalalkan k. jawabla kat akhirat t..
 
Sponsored Post

amieldadaniel

Fun Poster
Joined
Mar 18, 2013
Messages
131
Reaction score
0
Points
10
MEMANG X PATUT..NAMA DEKAT NAK SAMA NGAN AKU LAK TU HUHU..len kali berhati hati..org bisnes skang ni nak untung jer..bukan nak bisnes sangat..nak jaga customer..ko hempuk jer orang camni
 

ibnu_rusyd

Fun Poster
Joined
Mar 30, 2009
Messages
288
Reaction score
0
Points
10
dia ni memang ada masalah... pernah baca thread mana ntah...
 

satLover

Fun Poster
Joined
Jan 30, 2012
Messages
459
Reaction score
100
Points
28
dia ni mmg ada kes dalam CG ni. nape tak amik kat dreamboxjb je? rasanya lama dah dia tak aktif kat sini iklan product dia..
 

otai84

Fun Poster
Joined
Jul 20, 2011
Messages
216
Reaction score
0
Points
10
dia ni mmg ada kes dalam CG ni. nape tak amik kat dreamboxjb je? rasanya lama dah dia tak aktif kat sini iklan product dia..
aritu tye dreamboxjb..tp dia kata xde stok. xtau la lak si emilda ni teruk cmni
 

otai84

Fun Poster
Joined
Jul 20, 2011
Messages
216
Reaction score
0
Points
10
MEMANG X PATUT..NAMA DEKAT NAK SAMA NGAN AKU LAK TU HUHU..len kali berhati hati..org bisnes skang ni nak untung jer..bukan nak bisnes sangat..nak jaga customer..ko hempuk jer orang camni
org cmni..xlama g gulung tikar la..hidup menipu je. x berkat. Allah bayar cash je skang..xpe jawabla dia t depan Allah..aku mmg x halalkan satu sen pon
 

putremas

Fun Poster
Joined
Nov 3, 2009
Messages
700
Reaction score
26
Points
20
aku beli dr dia seunit dulu pun dh rosak. ada satu unit yg beli kt org lain, pakai dh hampir 2 tahun masih ok.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register