BTC USD 38,880.3 Gold USD 1,874.18
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Menteri, Timbalan Menteri UMNO Jumpa PM Untuk Letak Jawatan?

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
80,446
Reaction score
12,874
Points
1,906
Mereka juga tiada hala tuju, kata pengerusi Jemaah Penasihat Umno itu mengulang gesaan supaya menteri Umno letak jawatan dan keluar PN. - BeritaMkini

1618025670761.png


Ku Li: Menteri Umno dalam kabinet PN 'kurang prinsip'​

Diterbitkan 10 Apr 2021, 11:00 am

Dikemaskini 11:00 am


Pengerusi Jemaah Penasihat Umno Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan pemimpin-pemimpin Umno yang berada dalam kabinet kerajaan Perikatan Nasional 'kurang prinsip dan tiada hala tuju'.
Menurut veteran Umno itu, hal tersebut dapat dilihat apabila mereka enggan melepaskan jawatan mereka sebagai menteri apabila parti mendesak mereka untuk berbuat demikian.

“Maaf cakaplah, mereka kurang prinsip dan tiada hala tuju. Mereka hanya mahu memegang jawatan menteri.
“Bila orang tanya saya apa patut ahli Umno buat, saya kata mereka patut letak jawatan dan keluar dari kerajaan ini,” kata Razaleigh lapor The Malaysian Insight (TMI).

Ahli Parlimen Gua Musang itu turut menyentuh mengenai isu mencalonkan menteri yang enggan meletakkan jawatan mereka pada PRU15.
Menurutnya, dia tidak pasti bagaimana pimpinan parti akan mengendalikan perkara itu.
Pun begitu, dia melihat menteri Umno tidak menunjukkan kesetiaan yang diharapkan parti.

“Saya fikir mereka (menteri Umno) tidak menunjukkan disiplin. Mereka tidak menunjukkan kesetiaan yang sempurna.
“Jadi kalau saya, mereka akan dikeluarkan dan tidak mahu mereka kembali,” katanya sambil memberi kata dua kepada menteri Umno yang ingin berdepan dengan PRU15 nanti.

“Mereka diberikan kerja dan mereka mahu terus kekal di situ. Ada antara mereka fikir lebih baik jadi menteri daripada tidak ada apa-apa.
“Bukan mereka saja yang akan kalah. Kita (Umno) pun akan jatuh sama,” katanya lagi, lapor TMI.

Untuk rekod, sejurus selepas PAU2020 mengesahkan keputusan majlis tertinggi (MT) Umno untuk menamatkan sebarang kerjasama dengan Bersatu, Razaleigh berkata, sepatutnya semua ahli parti yang memegang jawatan dalam kabinet, kerajaan atau syarikat berkaitan kerajaan (GLC) perlu tarik diri secepat mungkin.


 
Sponsored Post

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,674
Reaction score
1,598
Points
201
Mereka juga tiada hala tuju, kata pengerusi Jemaah Penasihat Umno itu mengulang gesaan supaya menteri Umno letak jawatan dan keluar PN. - BeritaMkini

View attachment 360306

Ku Li: Menteri Umno dalam kabinet PN 'kurang prinsip'​

Diterbitkan 10 Apr 2021, 11:00 am

Dikemaskini 11:00 am


Pengerusi Jemaah Penasihat Umno Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan pemimpin-pemimpin Umno yang berada dalam kabinet kerajaan Perikatan Nasional 'kurang prinsip dan tiada hala tuju'.
Menurut veteran Umno itu, hal tersebut dapat dilihat apabila mereka enggan melepaskan jawatan mereka sebagai menteri apabila parti mendesak mereka untuk berbuat demikian.

“Maaf cakaplah, mereka kurang prinsip dan tiada hala tuju. Mereka hanya mahu memegang jawatan menteri.
“Bila orang tanya saya apa patut ahli Umno buat, saya kata mereka patut letak jawatan dan keluar dari kerajaan ini,” kata Razaleigh lapor The Malaysian Insight (TMI).

Ahli Parlimen Gua Musang itu turut menyentuh mengenai isu mencalonkan menteri yang enggan meletakkan jawatan mereka pada PRU15.
Menurutnya, dia tidak pasti bagaimana pimpinan parti akan mengendalikan perkara itu.
Pun begitu, dia melihat menteri Umno tidak menunjukkan kesetiaan yang diharapkan parti.

“Saya fikir mereka (menteri Umno) tidak menunjukkan disiplin. Mereka tidak menunjukkan kesetiaan yang sempurna.
“Jadi kalau saya, mereka akan dikeluarkan dan tidak mahu mereka kembali,” katanya sambil memberi kata dua kepada menteri Umno yang ingin berdepan dengan PRU15 nanti.

“Mereka diberikan kerja dan mereka mahu terus kekal di situ. Ada antara mereka fikir lebih baik jadi menteri daripada tidak ada apa-apa.
“Bukan mereka saja yang akan kalah. Kita (Umno) pun akan jatuh sama,” katanya lagi, lapor TMI.

Untuk rekod, sejurus selepas PAU2020 mengesahkan keputusan majlis tertinggi (MT) Umno untuk menamatkan sebarang kerjasama dengan Bersatu, Razaleigh berkata, sepatutnya semua ahli parti yang memegang jawatan dalam kabinet, kerajaan atau syarikat berkaitan kerajaan (GLC) perlu tarik diri secepat mungkin.


Klau ada prinsip pun smp menyusahkan negara dn rakyat buat apa....zaman anda dh berlaku ckp la ku li.....memang takdir anda xdpt jd pm dn Anwar pun akan ikut jejak anda.....patut anda yg dh lebih berpengalamana mengutamakan kepentingan abata bkn kepentingan parti ataupun diri sendiri....buang yg keruh ambik yg jernih.....yg sudah tu sudah la.....bantu, nasihat tu yg di perlukan
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,132
Reaction score
2,899
Points
201
Perangai seniority dlm umno tu masih kuat.. mimpi la nak menang kerusi presiden

ini ini sebenarnya perangai majoriti ahli politik malaysia...tak kira parti apa....
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
8,201
Reaction score
690
Points
121
Yang asyik tekan menteri suruh letak jawatan ni, cuba bagi jawatan dekat diorang tengok.
Baru boleh tau pakat ada prinsip ke tidak.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,132
Reaction score
2,899
Points
201
Mereka juga tiada hala tuju, kata pengerusi Jemaah Penasihat Umno itu mengulang gesaan supaya menteri Umno letak jawatan dan keluar PN. - BeritaMkini

View attachment 360306

Ku Li: Menteri Umno dalam kabinet PN 'kurang prinsip'​

Diterbitkan 10 Apr 2021, 11:00 am

Dikemaskini 11:00 am


Pengerusi Jemaah Penasihat Umno Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan pemimpin-pemimpin Umno yang berada dalam kabinet kerajaan Perikatan Nasional 'kurang prinsip dan tiada hala tuju'.
Menurut veteran Umno itu, hal tersebut dapat dilihat apabila mereka enggan melepaskan jawatan mereka sebagai menteri apabila parti mendesak mereka untuk berbuat demikian.

“Maaf cakaplah, mereka kurang prinsip dan tiada hala tuju. Mereka hanya mahu memegang jawatan menteri.
“Bila orang tanya saya apa patut ahli Umno buat, saya kata mereka patut letak jawatan dan keluar dari kerajaan ini,” kata Razaleigh lapor The Malaysian Insight (TMI).

Ahli Parlimen Gua Musang itu turut menyentuh mengenai isu mencalonkan menteri yang enggan meletakkan jawatan mereka pada PRU15.
Menurutnya, dia tidak pasti bagaimana pimpinan parti akan mengendalikan perkara itu.
Pun begitu, dia melihat menteri Umno tidak menunjukkan kesetiaan yang diharapkan parti.

“Saya fikir mereka (menteri Umno) tidak menunjukkan disiplin. Mereka tidak menunjukkan kesetiaan yang sempurna.
“Jadi kalau saya, mereka akan dikeluarkan dan tidak mahu mereka kembali,” katanya sambil memberi kata dua kepada menteri Umno yang ingin berdepan dengan PRU15 nanti.

“Mereka diberikan kerja dan mereka mahu terus kekal di situ. Ada antara mereka fikir lebih baik jadi menteri daripada tidak ada apa-apa.
“Bukan mereka saja yang akan kalah. Kita (Umno) pun akan jatuh sama,” katanya lagi, lapor TMI.

Untuk rekod, sejurus selepas PAU2020 mengesahkan keputusan majlis tertinggi (MT) Umno untuk menamatkan sebarang kerjasama dengan Bersatu, Razaleigh berkata, sepatutnya semua ahli parti yang memegang jawatan dalam kabinet, kerajaan atau syarikat berkaitan kerajaan (GLC) perlu tarik diri secepat mungkin.



Kuli....malu lah sikit....bekas Ketua Pemuda demo pun pi masuk DAP...tu jelas bukti demo takdo Leadership....bual besar..kechek takdo isi....mcm ketuk buluh kering jah
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register