BTC USD 37,950.2 Gold USD 1,774.15
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Menteri letak jawatan selepas komen tugasnya mudah

BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Menteri letak jawatan selepas komen tugasnya mudah

MINORU YANAGIDA dikerumuni wartawan pada sidang akhbar peletakan jawatannya di Tokyo semalam.

TOKYO - Menteri Kehakiman Jepun, Minoru Yanagida meletakkan jawatan semalam selepas beliau menyatakan tugasnya sebagai menteri amat mudah.

Perdana Menteri, Naoto Kan menerima peletakan jawatan Yanagida yang mula memegang jawatan itu kira-kira dua bulan lalu.

Yanagida, 56, mencetuskan kontroversi dan kemarahan pengundi apabila beliau bergurau pada minggu lalu bahawa mudahnya menjadi Menteri Kehakiman.

Menurutnya, beliau hanya perlu mengingati dua ayat semasa mengalami kesukaran untuk memberi jawapan di Parlimen.

Dua ayat itu ialah: "Saya menahan diri daripada memberi komen ke atas kes individu."

Satu lagi ayat ialah: "Saya bertindak berdasarkan undang-undang dan bukti."

Anggota-anggota parti Liberal Demokrat (LDP) yang tewas dalam pilihan raya umum tahun lalu mengkritik komen tersebut.

Menurut mereka, kenyataan itu menghina Parlimen. Yanagida menjadi menteri pertama dalam Kabinet Kan meletakkan jawatan selepas satu rombakan Kabinet diadakan pada pertengahan September lalu.

Dalam satu tinjauan pendapat yang disiarkan akhbar Maninichi Shimbun semalam, 71 peratus pengundi menyatakan Yanagida sepatutnya meletakkan jawatan selepas beliau membuat komen tersebut. - AFP
 
Sponsored Post

Aqua-man

Legendary Member
Joined
Nov 8, 2009
Messages
11,415
Reaction score
8
Points
115
orang kita berani ke buat macam tu... :D:D:D
 

untitoxin

Active Member
Joined
Feb 8, 2009
Messages
1,936
Reaction score
97
Points
30
adehhh...tugas sng sgt pn keco..pelik2 dorg nie..
 

heavenly_king

Fun Poster
Joined
Jul 22, 2007
Messages
874
Reaction score
0
Points
10
orang kita berani ke buat macam tu... :D:D:D

kalau menteri kita, pekak kan telinga buta kan mata dan paling teruk, butakan hati......

"janji aku dapat kumpul & dapat kawin artis sementara jadi menteri":mad::mad:
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,921
Reaction score
541
Points
161
kalau dah senang teruskan la tugas tu
 

iswaraburuk

Legendary Member
Joined
Sep 11, 2009
Messages
10,539
Reaction score
73
Points
120
TOKYO - Menteri Kehakiman Jepun, Minoru Yanagida meletakkan jawatan semalam selepas beliau menyatakan tugasnya sebagai menteri amat mudah.

Perdana Menteri, Naoto Kan menerima peletakan jawatan Yanagida yang mula memegang jawatan itu kira-kira dua bulan lalu.

Yanagida, 56, mencetuskan kontroversi dan kemarahan pengundi apabila beliau bergurau pada minggu lalu bahawa mudahnya menjadi Menteri Kehakiman.

Menurutnya, beliau hanya perlu mengingati dua ayat semasa mengalami kesukaran untuk memberi jawapan di Parlimen.

Dua ayat itu ialah: "Saya menahan diri daripada memberi komen ke atas kes individu."

Satu lagi ayat ialah: "Saya bertindak berdasarkan undang-undang dan bukti."

Anggota-anggota parti Liberal Demokrat (LDP) yang tewas dalam pilihan raya umum tahun lalu mengkritik komen tersebut.

Menurut mereka, kenyataan itu menghina Parlimen. Yanagida menjadi menteri pertama dalam Kabinet Kan meletakkan jawatan selepas satu rombakan Kabinet diadakan pada pertengahan September lalu.

Dalam satu tinjauan pendapat yang disiarkan akhbar Maninichi Shimbun semalam, 71 peratus pengundi menyatakan Yanagida sepatutnya meletakkan jawatan selepas beliau membuat komen tersebut. - AFP

:))macam ni pun ada ke??
 

daph

Fun Poster
Joined
Jun 8, 2010
Messages
598
Reaction score
1
Points
15
dalam malaysia nasib baik xde laie kan.. :))
 

pinot17

Active Member
Joined
May 11, 2010
Messages
1,514
Reaction score
20
Points
25
wei..rugi oooo letak jawatan..tender beratur depan meja berjuta2 ooo nak kaut tuu..depa2 ni mana takut mati..kubur nak tabur ngan RMMMMMM....hehheehe
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register