BTC USD 24,490.3 Gold USD 1,801.89
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Menteri kesihatan: Undang-undang tak halang guna ganja untuk perubatan

Sponsored Post

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
112,637
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
112,637
Reaction score
18,192
Points
2,566
Awards
1
Lain mcm dr segi APA tu?
wow tn lau_kau, besarnya tulisan APA tu

dia nak minta jangan tegas sangat pelaksanaan undang undang pada ganja yg digunakan utk perubatan
dia persoalkan ketegasan perlaksanaan undang undang terhadap ganja perubatan memandangkan pesakit pesakit memerlukan ganja perubatan ni
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
23,216
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
23,216
Reaction score
4,388
Points
261
Awards
1
wow tn lau_kau, besarnya tulisan APA tu

dia nak minta jangan tegas sangat pelaksanaan undang undang pada ganja yg digunakan utk perubatan
dia persoalkan ketegasan perlaksanaan undang undang terhadap ganja perubatan memandangkan pesakit pesakit memerlukan ganja perubatan ni
Sorry cmm typo tu apa jd besar auto plk tu hahaha....kan ganja ada dua side thc ngn cbd....yg dia minta cbd kan xsalah la tu....cuma kena ada kawal selia
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
112,637
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
112,637
Reaction score
18,192
Points
2,566
Awards
1
Sorry cmm typo tu apa jd besar auto plk tu hahaha....kan ganja ada dua side thc ngn cbd....yg dia minta cbd kan xsalah la tu....cuma kena ada kawal selia
hehe ok
aah thc dan cbd
cumanya belum dengar lagi ada hakim yg mahu relaxkan pelaksanaan undang undang terhadap ganja ni biarlah atas sebab perubatan sekalipun

cuma ada satu kes yg dia gunakan ganja utk perubatan, merawat pesakit tu, dihukum jugak dengan pertuduhan pindaan rasanya
 

maxpda

Legendary Member
gem
Messages
10,015
Joined
Jan 15, 2007
Messages
10,015
Reaction score
937
Points
171
Ganja untuk perubatan masih ok...untuk rekreasi jangan la benarkan
 

rinoa99

Active+ Member
Messages
4,592
Top Poster #2
Joined
Jun 5, 2022
Messages
4,592
Reaction score
653
Points
71
kena ada preskripsi
tak boleh tanam sendiri, berpasu-pasu dll
 

ayiem676

Active+ Member
Messages
4,514
Joined
May 12, 2011
Messages
4,514
Reaction score
309
Points
56
sebenarnya bukan susah pun nak bagi tanam ... orang yang ambil dadah... daftar ke aadk.. biar aadk tanam banyak banyak.. biar diaorg je yang supply benda ni secara percuma.. atau kerajaan boleh jual RM5 sekilo ke.. negara dapat untung juga... dragon tak perlu jual dah ke dak dak melayu ood.. hahaha.. xdelah dak dak melayu bunuh mak bapak.. curi duit mak bapak.. hidup lebih terjamin.. gomen pun dapat untung.. satu kes dalam rakyat selesai...
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,612
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
28,612
Reaction score
3,826
Points
261
Awards
1
Pendaftaran produk ubatan berasas ganja tahun hadapan

KUALA LUMPUR – Kementerian Kesihatan (KKM) akan mengumumkan rangka kerja berhubung pendaftaran produk perubatan mengandungi kanabis atau ganja dikenali sebagai cannabidiol (CBD) tertentu yang dijangka dilaksanakan tahun hadapan.

Menteri Kesihatan Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata, rangka kerja yang akan diumumkan tahun ini tersebut melibatkan kajian secara sains mengenai penggunaan CBD dalam sektor kesihatan awam pada tahun hadapan.

“Kementerian komited berdasarkan bukti dan sains jadi, dalam erti kata lain jika sains menunjukkan arah tertentu, kita tidak boleh mengelak.

“Saya akan umumkan tidak lama lagi mengenai rangka kerja yang mana kita akan mendaftarkan beberapa produk CBD bermula tahun hadapan,” jelasnya selepas Majlis Pelancaran The Centre’s Drug Perception Study Report di sini hari ini.

Dalam pada itu, beliau berkata, Malaysia tidak terburu-buru untuk turut sama mengikut langkah Thailand yang mengeluarkan ganja daripada senarai dadah sekaligus membuka ruang kepada penanaman tumbuhan itu.

“Untuk tanam itu jauh lagi, soal penanaman ini kita tengok dulu, kita buat secara berperingkat-peringkat. Langkah kita berhati-hati, pertama kita daftar beberapa produk CBD, kita tengok penerimaan doktor dan pesakit.

“Selepas itu kalau penerimaannya tinggi, selamat dan berkesan, barulah kita boleh memikirkan soal penanaman, ramai hantar kertas kerja nak buat ladang ganja dan sebagainya, tapi kita belum sampai tahap itu lagi,” ujarnya. – KOSMO! ONLINE
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
370,370
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
370,370
Reaction score
22,813
Points
2,836
Awards
1
PERUBATAN | Ubat Mengandungi Kanabis Mula Dibenar Tahun Depan

Kementerian Kesihatan membenarkan penggunaan beberapa produk perubatan mengandungi kanabis atau ganja dikenali sebagai Cannabidiol (CBD) pada tahun depan.

Menteri Kesihatan, Khairy Jamaluddin berkata, keputusan itu dibuat setelah kajian awal kementerian dan Bahagian Regulatori Farmasi Negara (NPRA) menunjukkan terdapat bukti penggunaannya boleh membantu pesakit yang mengalami penyakit tertentu.

 
Sponsored Post

Top
Log in Register