BTC USD 40,038.8 Gold USD 1,828.27
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Mengapa bimbang jika bukan melayu memerintah?

mybizme

Active+ Member
Joined
Oct 18, 2008
Messages
3,078
Reaction score
17
Points
25
adakah kerana agamanya atau bangsanya?
bagaimana jika bukan melayu itu beragam islam dan benar2 mengamalkan islam, masih wujudkah kebimbangan?
Jika tidak wujud kebimbangan,apakah relevennya lagi parti yang memperjuangkan bangsa?

minta pandangan.

p/s:jika post ini admin rs membangkitkan isu perkauman, sila delete.
 
Last edited:
Sponsored Post

maliq7776

Super Active Member
Joined
Mar 8, 2008
Messages
7,835
Reaction score
72
Points
75
bagi aku..aku tak care bangsa tu..yg penting islam dan jujur.
kalo cine, tapi islam..aku no hal.asalkan jujur dan suburkan ajaran islam kat muka bumi ni.
 

building

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Apr 2, 2007
Messages
9,831
Reaction score
57
Points
70
wakakaka... pelik2 mcm tak taw agama plak. kang ke dlm Islam tu sendiri menyatakan bahawa kalo nak pilih pemimpin mesti la 1 of the syarat = ISLAM! Mana da mesti melayu ke, cina ke, punjabi ke, india ke. Dalam islam kaum2 ni dah sama rata dah.... cuma kita je leka dan ego dengan bangsa sendiri.
 

buffet2

Active Member
Joined
Jul 30, 2008
Messages
1,249
Reaction score
29
Points
40
ye btul...bangsa tak penting asalkan agamanya islam sb mereka yg islam shj memahami islam serta jujur dan amanah...tu lebih penting
 

Biowash

Fun Poster
Joined
Aug 29, 2008
Messages
602
Reaction score
0
Points
10
bagus isu ni... baik tuan tanah buat POLL utk thread ni... mesti laku...

pendapat saya...:
manusia ni.. walau apa pun bangsa dia.. sifat dia bermacam macam.. ada bangsa bukan islam yg baik.. dan jahat.. sama juga dgn yg islam... kerana sifat mereka atas nama "manusia"... rambut sama hitam.. hati lain lain..

utk memerintah malaysia.. kenalah beragama Islam.. dikalangan org2 yg biasa memimpin jemaah (solat di masjid) kerana mereka2 ini adalah org2 yg takut pada api neraka... bukan takut kepada manusia..
 

ikscentre

Super Active Member
Joined
Jun 14, 2008
Messages
7,905
Reaction score
1
Points
65
klu dh Islam.. teruskan jer..
tp msti Islam yg bebetul Islam lah.. :)
 

blindclownx

Active Member
Joined
May 18, 2008
Messages
1,169
Reaction score
2
Points
35
hmm.aku sokong ,msti islam........aper2 pon xkn ader berlaku nyer perkauman agama............sbb islam tu sempurna
 

abg_boyot

Fun Poster
Joined
Jul 2, 2008
Messages
913
Reaction score
0
Points
15
kawe pun takdok he..yang penting orghe tu besungguh nak tunjuk islee tu cantik comme..bia orghe hok buke islee bulee buak contoh..KILLING IN THE NAME OFF!...:mad:
 

suffian takaful

Active Member
Joined
Apr 9, 2008
Messages
1,896
Reaction score
1
Points
25
Selama ni yg perintah pulau pinang tu siapa? Pernah bimbang ker?
 

keepitreal

Active Member
Joined
Jul 19, 2006
Messages
1,556
Reaction score
21
Points
25
adakah kerana agamanya atau bangsanya?
bagaimana jika bukan melayu itu beragam islam dan benar2 mengamalkan islam, masih wujudkah kebimbangan?
Jika tidak wujud kebimbangan,apakah relevennya lagi parti yang memperjuangkan bangsa?

minta pandangan.

p/s:jika post ini admin rs membangkitkan isu perkauman, sila delete.


mungkin parti berasaskan bangsa sudah tak releven ..kita tukar parti berasaskan agama pulak..islam, kristian, buddha, hindu dll...:">
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register