BTC USD 38,481.2 Gold USD 1,811.92
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Debate Menentang pemeliharaan anjing di kawasan kediaman orang Melayu Islam

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
30,265
Reaction score
4,104
Points
236
Gilo babeng besau anjing ni
Best fren org kapir :D



apa masalah ko sekarang? nak Islamkan? cuba .. i challenge u

faham sebab anjing, bukan masalah anjing tapi OWNER .. imigresen kastam bangsa mana? suka2 cakap kita duk polis tentera .. ko punya kasi pas baka ni .. sekarang nak bising, oi MELAYU DIAM!
 
Sponsored Post

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,655
Reaction score
2,596
Points
201
Antara sbb tiktok perlu di haramkan

 

Megat Al Fateh

Active Member
Joined
May 6, 2019
Messages
1,339
Reaction score
709
Points
81
Antara sbb tiktok perlu di haramkan

anjing tu tak haram pun.. cuma kena basuh tangan kalau pegang dia dan tak boleh dibuat house pet .. itu je

dah lah bro.. ko suka carik pasal dgn semua org.. jenis hit and run.. ni public forum bro.. kena pikir gak org lain yg baca

ko pergi tark ANJING MELAYU sana ..
bro.. jangan ambik hati sangat dia ni

dah berbuih kitorang nasihat.. tak jalan pun
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Joined
Nov 23, 2012
Messages
30,265
Reaction score
4,104
Points
236
anjing tu tak haram pun.. cuma kena basuh tangan kalau pegang dia dan tak boleh dibuat house pet .. itu je
dah lah bro.. ko suka carik pasal dgn semua org.. jenis hit and run.. ni public forum bro.. kena pikir gak org lain yg baca
bro.. jangan ambik hati sangat dia ni
dah berbuih kitorang nasihat.. tak jalan pun

ok je bro .. noworries, dalam setiap forum ada hiccup juga, arini bising esok kawan balik .. kita masih bersaudara, kongsi maklumat :)
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,655
Reaction score
2,596
Points
201
India siksa anjing


Apa pilihan untuk Anjing dirantai dan ditempat tiada bumbung ini tanpa sedikit belas kasihan.
18/08/2020 by mrzahz
screenshot_20200818-1415481781402687.png


Walau bertuan, tetapi nasib anjing tetap buruk. Apa pilihan keempat-empat anjing ini ada melainkan perlu menempuh kesengsaraan dan kepahitan kerana dirantai walaupun anjing-anjing ini dipelihara dalam kawasan rumah.

Mengikut laporan pengadu 4 ekor anjing ini sering menempuh hujan panas di luar halaman tanpa rumah perlindungan yang sepatutnya untuk membolehkan anjing berteduh ketika hujan dan panas.

Pemilik di Taman Sri Saga, Kajang Selangor ini perlu memahami kehendak Undang-Undang Kecil Pelesenan Anjing dan Rumah Pembiakan Anjing Selangor 2007 mengenai kebenaran memelihara 4 jumlah anjing dalam sebuah kompaun halaman rumah dan keperluan menyediakan rumah teduhan anjing untuk perlindungan anjing daripada hujan panas.

Selain itu keadaan anjing tanpa perlindungan, rantai ikatan pendek dan ketiadaan makanan dan minuman juga bercanggah dengan Peraturan Penambahbaikan Akta Kebajikan Haiwan 2015. Pengadu merakam situasi nasib keempat-empat anjing ini sebelum memanjangkan laporan kepada Animal Malaysia dan seterusnya kepada Jabatan Perkhidmatan Veterinar Negeri Selangor untuk tujuan penguatkuasaan memandangkan pengadu tidak berani menerjah dan menegur langsung kepada pemilik anjing berbangsa India ini.






Mengikut Peraturan Penambahbaikan, pemilik bakal diberi Notis Penambahbaikan dalam satu tempoh untuk membetulkan keadaan.

Jika pemilik ingkar Notis. Satu jumlah denda bakal dikenakan dan jika tetap ingkar maka Akta Kebajikan Haiwan 2015 akan dikuatkuasakan dan pemilik bakal didakwa di mahkamah. #dvs #perhilitan #pbt #animals #stray #wildlife #wild #wildanimals #dogs #cats #strayanimals #saveouranimals #cruelty #animalcruelty #saveourstray #feeder #animalfeeder #law #justice #voice #advocacy #animallaw #animaladvocacy #animalvoice #animaljustice #malaysiaanimals #animalmalaysia #malaysiaanimalassociation #aktakebajikanhaiwan2015 #aktapemuliharaanhidupanliar2010


 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,655
Reaction score
2,596
Points
201
Melayu liberal
Bela anjing tp tak mkn rasuah :D

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register