Memahami 4 DIMENSI | Akhirnya Kita Sedar Otak Kita Ni TAK HEBAT MANA PUN sebenarnya

CG Sponsors




Sponsored Post

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,549
Reaction score
438
Points
131
salam...saja nk share video kat bawah ni...

aku ni dari dulu lagi duk dengar pasal 4D, tapi aku masih tak faham sampai kesudah...

tapi lepas tgk video kat bawah ni, baru la aku faham....

dan sekarang barulah aku faham KENAPA TESSERACT dalam filem "Interstellar" nampak bertindih-tindih.... :D


p/s: betul lah org cakap, "semakin kita mempelajari ilmu, semakin kita rasa diri ini kerdil dan sgt lemah"

kalau boleh memahami dan pelajari aku rase boleh bangkitkan kamui,cuma kena pakai selain mata syaringan la hehehehe
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,549
Reaction score
438
Points
131
berdasarkan apa yg aku faham pasal 4 dimensi ni,,,

ok lah...
kalau lah kita nak kaitkan 4 dimensi dgn dunia ghaib....

apa2 makhluk yg berada dalam dunia 4 dimensi, cara dia melihat akan berbeza dengan cara penglihatan kita (yg ni mmg kita takkan boleh imagine mcm mana PENGLIHATAN dlm 4 dimensi)....

makhluk 4 dimensi boleh datang ke dunia kita dan boleh hilang sekelip mata....

sekejap ada, sekejap takda.....

dan,, jika ada makhluk 4 dimensi ni masuk dalam dunia kita, kita akan nampak makhluk tu,, tp apa yg kita nampak dgn mata 3D kita bukanlah bentuk sebenar makhluk tu..,,,...


itu apa yg aku faham stakat ni lah...tu mungkin basic je tu..... :D

kalau ada info lagi, aku akan update lg...
tu yg kita panggil mahkluk alam ghaib iaitu 4dimensi, betul la kita nampak hantu bukan bentuk asal dia.... tu dari sudut sains mengenai alam ghaib,entah la benar atau x mcm tu,pemikiran kita ni sangat terbatas.....
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,549
Reaction score
438
Points
131
betul...sbb tu aku ckp otak kita ni sebenarnya bukan hebat sgt pun...

sbb otak kita ni mmg ada limit.....

kita mungkin boleh faham apa itu 4 DIMENSI...
tapi percaya lah, apa yg kita faham tu hanya sikit je,, dan otak kita LANGSUNG tak akan dapat lihat (atau imagine) bagaimana RUPA SEBENAR ALAM 4 DIMENSI tu....

kecuali dengan izin ALLAH..kun fayakun...wallahualam...
tu baru sikit kita faham 4 dimensi, kalau dimensi seterusnya,kita x tau alam ghaib tu berapa dimensi dia,alam kubur,alam akhirat...mmg diluar batas kemampuan kita sbb tu sains xleh nak kaji soal alam ghaib,baru 4 dimensi kita dah pening,
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,549
Reaction score
438
Points
131
den yg tgk video tu pun sampai skang tak faham.. kena buat stail animasi jepun agaknya baru faham

mcm kaguya dimension tu
kalau ko boleh memahami,boleh belajar dan mampu menguasai ilmu tu aku yakin ko boleh pakai kamui,
hilangkan benda la dulu,lebih2 tu ko kena bangkitkan rennegan..... hahaha cite anime aku rase dah lebih dimensi dalam teori diorg
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,549
Reaction score
438
Points
131
jin duduk dimensi ke berapa ??
4 dimensi pun kita xdpt kuasai apatah lagi soal alam ghaib,
manusia ni mahkluk terbatas, entah2 jin lebih dari 4 dimensi kot, tu baru alam jin belum lagi alam2 yg lain,
alam semestani sangat luas blom lagi alam dimensi lain,kerdilnye kita
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,549
Reaction score
438
Points
131
aku rasa kan,ahli silap mata mungkin ada menguasai ilmu 4 dimensi ni,kalau x cmne diorg leh hilang dan muncul tempat lain atau tembus tempat lain,
nampak mcm guna jin je padahal diorg guna ilmu,
tp aku rase mcm.... erm .... mustahil tapi ade logiknye... kadang diorg guna teknik yg kita xpernah terfikir....
 

penulisprof

Junior Member
Joined
Oct 7, 2020
Messages
77
Reaction score
23
Points
16
menarik kupasan ni..sy pernnah baca artikel bgtau..kdg makhluk 4 dmnsi ni tunjuk diri dlm bentuk binatang mcm ular ke..org kata ular tu jin..entahla..ada sapa yg tau?
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,956
Reaction score
1,698
Points
151
Bagi sy manusia itu sendiri duduk dlm pelbagai dimensi

dimensi sbg tuhan
dimensi sbg malaikat
dimensi sbg iblis, jin atau syaitan
Dimensi Adam
Dimensi nabi/rasul
Dimensi firaun, qarun, yahudi nasrani etc
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
6,989
Reaction score
93
Points
80
kalau kita nak kaji secara mendalam... boleh jadi gila...


dimensi kita ni ibarat seperti semut saja..

kita dgn dunia kita... kita rasa dunia kita dah cukup luas... semut xtahu oun akan kewujudan manusia...


seperti itulah dimensi kita... kita xperasan pun dimensi lain ada kerana dia xmengganggu satu sama lain..


dalam interstellar kita boleh tengok makhluk deimensi 4 boleh mengawal masa... pada dimensi itu.. masa adalah objek yang boleh dimanipulasi...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register