BTC USD 62,961.9 Gold USD 1,786.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Santai Viral [MEGA] Thread Info Palatau Tentang Agenda Masa Depan

Boleh Percaya ke Info Palatau tentang Agenda Masa Depan ?

  • Berkecuali, tapi berminat nak tahu.

  • 50/50 info banyak fake.

  • Aku memang tahu ada agenda tangan ghaib.

  • 101% yakin.

  • Aku percaya "Pakar" sahaja. Gerak dulu.


Results are only viewable after voting.
Sponsored Post

konaLeper

Fun Poster
Joined
Dec 22, 2016
Messages
634
Reaction score
435
Points
41
Perkongsian mantap..
Tak terfikir aku diorang nk manipulate behaviour by virus or vaccine..

---
virus / vaksin (x de kena mengena dgn beksin c-19 harini) tu alat je bos, nak sampaikan mRNA kpd neurons (sel otak). “Nanobots” ni dah jadi macam guided missiles, boleh target organ spesifik dlm badan.
Dlm kes c19, sel badan akan menghasilkan spike-protein.
Dlm kes manipulate behaviour, neurons akan menghasilkan LMOs di atas permukaannya: boleh di “on/off”.
Sebab dlm badan kita ada hati yang berbolak balik..

perasaan dlm hati itu tak dapat dikawal..

---
Point bos yg sangat bagus: sains x de alat nak ukur / kesan niat dlm hati.
Apa2 pun kita tgk progress 3rd dose.. Brpa ramai sanggup dan dipaksa ambil..
X tau mengenai undang2 negara.
Di US / EU, experimantal drug /vaksin x boleh dijadikan mandotori.
US lulus sepenuhnya vaksin Pfizer, Biden jadikan vaksin mandatori.
Jika grup demokrasi menang dlm kes pandemik c19, tanpa disedari oleh “beksin pusher”, dia akan jadi mangsa nuremberg 2.0.
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
16,909
Reaction score
6,482
Points
321
Saje share.. Info media social.. Aku screenshot komen orang..

Ada point nya.. Harap dos 3 x bg impak buruk..

IMG_20210921_211217.jpg
 

kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
17,172
Reaction score
1,105
Points
201
sekadar selingan ..

Sweden Selamba Bayar Pakai Cip Mikro Dalam Badan​


Pasaran E-wallet kelihatan semakin berkembang maju di Malaysia. Kita tak perlu lagi membawa wang tunai dalam dompet, kerana kita sekarang mempunyai pilihan untuk bayar menggunakan telefon pintar.

Scan telefon kat mesin, duit tolak dari akaun bank. Senang kan?

Yalah, zaman sekarang mana ada orang yang tak bawa telefon pintar mereka ke mana-mana kan? Dah jadi macam satu perkara wajib untuk membawa telefon pintar bersama-sama kita bila kita berjalan-jalan. Kalau tertinggal, sanggup balik rumah.

Rasanya kalau wallet atau dompet duit tertinggal, masih ada yang boleh survive tanpa perlu untuk berpatah balik.

E-wallet Dah Ketinggalan Zaman, Rakyat Sweden Pakai Cip Mikro Pula​

Di antara faktor cip mikro menjadi kegilaan rakyat Sweden, kerana katanya telefon pintar pun boleh hilang. Kad kredit pun boleh hilang. Kunci kereta pun boleh hilang. Kunci rumah apatah lagi.

Bukan itu saja, telefon pintar pun boleh kena hack. Jadi orang boleh ‘menyamar’ jadi kita, pakai identiti kita untuk buat perkara yang tak elok.

Maka wujudlah komuniti seramai 3,000 orang dari Sweden yang memilih untuk memasukkan cip mikro ke dalam badan mereka melalui proses pembedahan dan dimasukkan di bawah kulit tangan.

Dah macam cerita zaman akan datang yang selalu kita tengok dalam filem.

Cip Berfungsi Sebagai Kunci Digital​

Teknologi yang digunakan adalah NFC (Near Field Communication). Kita mungkin biasa dengar ada telefon pintar yang mempunyai teknologi ini. Ia merupakan cara untuk menghantar maklumat secara tanpa wayar (wireless) kepada pembaca (reader), tetapi terhad kepada jarak pendek dalam 4cm saja.

Biasa dengar RFID? Touch & Go pun sekarang baru nak diperluaskan penggunaan RFID bagi tujuan membayar tol. Ala-ala Smart Tag, lalu je dan palang akan dibuka secara otomatik.

Tapi apabila ada cip dalam tangan, sekarang kita boleh gunakannya untuk masuk ke dalam tempat yang memerlukan kita daftar masuk seperti gimnasium, pejabat dan sebagainya. Juga boleh digunakan untuk kita buat bayaran.

Dan katanya, penggunaannya akan diperluaskan lagi pada masa akan datang.

Mula Digunakan Sejak 2015 Lagi​

Teknologi ini bukanlah sesuatu yang baru. Rakyat Sweden (dan segelintir yang lain) telah pun menggunakan cip mikro ini seawal tahun 2015. Mereka ini akan berjumpa dalam kumpulan, yang sering dianjurkan syarikat-syarikat gergasi. Pada waktu itu, cip tersebut hampir serupa dengan apa yang dimasukkan ke dalam anjing atau kucing – bagi membolehkan pemilik cari binatang peliharaan mereka sekiranya mereka hilang atau lari dari rumah.

Sejak Jun 2017 lagi, negara Sweden membenarkan rakyatnya membeli tiket pengangkutan awam menggunakan cip mikro ini. Nampak seperti mereka menggalakkan orang ramai untuk ‘join the club’.

Tetapi ianya bukan untuk semua orang.

Namun bagi mereka yang mempunyai cip mikro dalam badan dapat memberikan sedikit kawalan ke atas diri sendiri. Kini anda boleh jejak ke mana anda pergi, berapa lama anda keluar makan setiap hari, berapa kali anda pergi ke tandas, dan bermacam-macam lagi. Disebabkan kebanyakan cip ini ditawarkan oleh syarikat-syarikat gergasi, ianya akan lebih meluas.

Kalau dulu anda mungkin boleh pilih untuk tidak menawarkan sebarang data terutamanya mengenai privasi, tetapi kini andalah data bergerak.

Kalau dulu mungkin boleh tinggalkan telefon pintar supaya orang tidak boleh kesan kita ada di mana, kini cip mikro ini akan ikut anda ke mana-mana saja anda pergi.
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
16,909
Reaction score
6,482
Points
321
sekadar selingan ..

Sweden Selamba Bayar Pakai Cip Mikro Dalam Badan​


Pasaran E-wallet kelihatan semakin berkembang maju di Malaysia. Kita tak perlu lagi membawa wang tunai dalam dompet, kerana kita sekarang mempunyai pilihan untuk bayar menggunakan telefon pintar.

Scan telefon kat mesin, duit tolak dari akaun bank. Senang kan?

Yalah, zaman sekarang mana ada orang yang tak bawa telefon pintar mereka ke mana-mana kan? Dah jadi macam satu perkara wajib untuk membawa telefon pintar bersama-sama kita bila kita berjalan-jalan. Kalau tertinggal, sanggup balik rumah.

Rasanya kalau wallet atau dompet duit tertinggal, masih ada yang boleh survive tanpa perlu untuk berpatah balik.

E-wallet Dah Ketinggalan Zaman, Rakyat Sweden Pakai Cip Mikro Pula​

Di antara faktor cip mikro menjadi kegilaan rakyat Sweden, kerana katanya telefon pintar pun boleh hilang. Kad kredit pun boleh hilang. Kunci kereta pun boleh hilang. Kunci rumah apatah lagi.

Bukan itu saja, telefon pintar pun boleh kena hack. Jadi orang boleh ‘menyamar’ jadi kita, pakai identiti kita untuk buat perkara yang tak elok.

Maka wujudlah komuniti seramai 3,000 orang dari Sweden yang memilih untuk memasukkan cip mikro ke dalam badan mereka melalui proses pembedahan dan dimasukkan di bawah kulit tangan.

Dah macam cerita zaman akan datang yang selalu kita tengok dalam filem.

Cip Berfungsi Sebagai Kunci Digital​

Teknologi yang digunakan adalah NFC (Near Field Communication). Kita mungkin biasa dengar ada telefon pintar yang mempunyai teknologi ini. Ia merupakan cara untuk menghantar maklumat secara tanpa wayar (wireless) kepada pembaca (reader), tetapi terhad kepada jarak pendek dalam 4cm saja.

Biasa dengar RFID? Touch & Go pun sekarang baru nak diperluaskan penggunaan RFID bagi tujuan membayar tol. Ala-ala Smart Tag, lalu je dan palang akan dibuka secara otomatik.

Tapi apabila ada cip dalam tangan, sekarang kita boleh gunakannya untuk masuk ke dalam tempat yang memerlukan kita daftar masuk seperti gimnasium, pejabat dan sebagainya. Juga boleh digunakan untuk kita buat bayaran.

Dan katanya, penggunaannya akan diperluaskan lagi pada masa akan datang.

Mula Digunakan Sejak 2015 Lagi​

Teknologi ini bukanlah sesuatu yang baru. Rakyat Sweden (dan segelintir yang lain) telah pun menggunakan cip mikro ini seawal tahun 2015. Mereka ini akan berjumpa dalam kumpulan, yang sering dianjurkan syarikat-syarikat gergasi. Pada waktu itu, cip tersebut hampir serupa dengan apa yang dimasukkan ke dalam anjing atau kucing – bagi membolehkan pemilik cari binatang peliharaan mereka sekiranya mereka hilang atau lari dari rumah.

Sejak Jun 2017 lagi, negara Sweden membenarkan rakyatnya membeli tiket pengangkutan awam menggunakan cip mikro ini. Nampak seperti mereka menggalakkan orang ramai untuk ‘join the club’.

Tetapi ianya bukan untuk semua orang.

Namun bagi mereka yang mempunyai cip mikro dalam badan dapat memberikan sedikit kawalan ke atas diri sendiri. Kini anda boleh jejak ke mana anda pergi, berapa lama anda keluar makan setiap hari, berapa kali anda pergi ke tandas, dan bermacam-macam lagi. Disebabkan kebanyakan cip ini ditawarkan oleh syarikat-syarikat gergasi, ianya akan lebih meluas.

Kalau dulu anda mungkin boleh pilih untuk tidak menawarkan sebarang data terutamanya mengenai privasi, tetapi kini andalah data bergerak.

Kalau dulu mungkin boleh tinggalkan telefon pintar supaya orang tidak boleh kesan kita ada di mana, kini cip mikro ini akan ikut anda ke mana-mana saja anda pergi.

This is the future.. 😅
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
318,479
Reaction score
15,620
Points
2,376
Saje share.. Info media social.. Aku screenshot komen orang..

Ada point nya.. Harap dos 3 x bg impak buruk..

IMG_20210921_211217.jpg

Boleh jadi betul
 

jaws_am

Legendary Member
Joined
May 29, 2008
Messages
16,909
Reaction score
6,482
Points
321
Boleh jadi betul

Normally orang akan cakap "paranoid"..

Tapi dlm thread ni, kita boleh kembangkan perbincangan..

Apa hujah boss yg boleh terima pendapatnya, knpa boss ckp "boleh jdi betul"..

IMG_20210916_181324.jpg
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register