mcmana nak turunkan harga2 barang?

CG Sponsors




apiez_85

Active+ Member
Joined
Dec 4, 2008
Messages
4,969
Reaction score
103
Points
43
sape2 ada idea kenapa harga barang skrg ni mcm cipan??
korang ada cadangan camne nak turunkan harga barang??
 
Sponsored Post

shahif

Fun Poster
Joined
Jan 20, 2007
Messages
684
Reaction score
1
Points
15
semua pihak dlm rantaian e.g pengeluar, pemborong/org tengah, peruncit kena ada rasa tanggunjawab utk turunkan harga terutamnya pemborong/org tengah...tapi susah utk juga bab2 tnggungjawab ni...

so kita la sebagai pengguna harus main peranan..boikot dll.. tapi ni pun dari pemerhatian aku tak begitu berkesan..

kita mintak pihak kerajaan buat lebih pemantauan..sbb mmg depa yg penyebab kenaikan minyak ni (yg naik harga minyak sampai RM0.78 sekaligus sapa suruh, kan dah susah nak trn hg barang).... tu pun susah juga sebab tak cukup kakitangan la dan sebagainya..

Kesimpulannya semua pihak kena main peranan :)
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,478
Reaction score
4,238
Points
196
harga barang tak turun sebab kita beli barang import guna matawang USD. Dolar sekarang tengah jatuh. Cara terbaik adalah beli barang guna sistem barter.

bagi kita pengguna, beli barang ikut keperluan. Sebagai contoh kita ada RM 10.00 tak semestinya belanja semua. Beli barang 8 ringgit, lagi 2 ringgit .. simpan.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register