Mayat rentung bayi lelaki ditemui dalam tong sampah

CG Sponsors




girlsilver

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 1, 2009
Messages
10,744
Reaction score
194
Points
123
KUALA KRAI: Mayat rentung seorang bayi lelaki yang baru dilahirkan ditemui dalam tong sampah besar milik Majlis Daerah Kuala Krai (MDKK) di Jalan Tengku Zainal Abidin di sini pagi tadi.

Tidak dapat dipastikan sama ada bayi yang masih bertali pusat dan uri itu telah dibakar hidup-hidup.

Ketika ditemui tiga petugas MDKK yang sedang melakukan tugas memungut sampah di situ kira-kira 11 pagi, bayi yang berkulit cerah tersebut ditemui rentung pada sebahagian badan sementara kakinya juga terputus daripada badannya.

Seorang petugas berkenaan, Mohd Zain Pa'Su, 57, berkata pada mulanya beliau dan rakanya terkejut apabila mendapati tong sampah tersebut telah terbakar.

"Tong sampah ini turut dipenuhi dengan rumput, kayu dan zink yang didapati disusun dengan rapi seolah-olah bagi menyembunyikan sesuatu.

"Amat jarang tong sampah ini terbakar. Disebabkan sukar untuk mengangkat sampah kerana tongnya terbakar, kami terpaksa memunggahnya.

"Tetapi alangkah terkejutnya kami apabila menemui mayat bayi lelaki di dalamnya. Ketika itu separuh badan bayi itu masih putih tetapi masih ada bara api pada keseluruhan badannya," katanya.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Krai, DSP Abdul Rahim Che Ghani, berkata berdasarkan siasatan, tong sampah itu dipercayai terbakar sejak pagi semalam.

"Tetapi disebabkan semalam bukan waktu untuk memungut sampah, tidak ada sesiapa yang menemui bayi itu sehinggalah kakitangan MDKK menjalankan tugas mereka pagi ini," katanya.

Beliau berkata, petugas MDKK berkenaan membuat laporan kepada dua anggota polis bermotosikal yang melakukan rondaan di kawasan tersebut kira-kira 11.25 pagi tadi.

"Kita turut mengesyaki suspek sengaja membakar tong sampah itu untuk menghapuskan bahan bukti kerana bimbang ia akan diketahui umum," katanya.

Beliau berkata, pihak polis sedang menunggu laporan bedah siasat dari Hospital Kuala Krai untuk mengetahui punca kematian bayi itu.

Katanya, pihaknya juga percaya perbuatan itu dilakukan oleh remaja yang tinggal di sekitar bandar ini kerana beranggapan tidak mungkin orang luar akan berkereta bagitu jauh untuk membuang bayi berkenaan.

Beliau meminta orang ramai agar memberi maklumat mengenai kejadian tersebut dan juga meminta hospital dan klinik memaklumkan kes pesakit yang baru bersalin.

Abdul Rahim berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaaan kerana menyembunyikan kelahiran dan menyebabkan kematian.

Pada Rabu lalu, kes buang bayi turut dilaporkan di Kampung Permatang Duyong, Melaka, manakala sehari sebelum itu, satu kes turut berlaku di Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Satu lagi kes dilaporkan berlaku di Kedah, Isnin lalu. - Bernama

:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
 
Sponsored Post

wiralution X

Active+ Member
Joined
Jan 22, 2007
Messages
2,826
Reaction score
41
Points
30
perangai mengalahkan anjing! kalo jompa kasi gantung sampai mati je
 

mesir

Active+ Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
3,939
Reaction score
55
Points
35
Gilos! dah la buang, g bakar lak tu.. cam hape ntah.. :mad::mad:
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
perangai jahiliyah ni...nampak nye sudah menular ke org kita
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
Aku sedey+Marah+Geram!!

Semoga terkutuk org yg wat menda nie!!
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
macam sampah dibuatnye, sampai bakar2
 

girlsilver

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Dec 1, 2009
Messages
10,744
Reaction score
194
Points
123
ade penceramah bebas bg komen...perangai cmni lebih terkutuk dr zaman jahiliyah....ikut sifat iblis...

sedeyyy sgt2:(:(:(:(...kalu xnk bg la org yg xde anak tu...meh letak depan umah aku mesti aku tau sapa yg aku nk bg, jgn la bunuh bayi yang tak berdosa tu...cukup2lah wat dosa zina... :mad::mad:
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
pembangunan x seiring dgn moral masyarakat..adakah kita akan seperti US,Japan..di mana pembangunan mmg hebat..tale nk lawan..tp moral??
 

mesir

Active+ Member
Joined
Oct 16, 2008
Messages
3,939
Reaction score
55
Points
35
nafsu lebih diutamakan dr imam, ni lah jadiknya..
 

Uzyr R

Super Active Member
Joined
Jul 23, 2008
Messages
7,750
Reaction score
86
Points
70
pembangunan x seiring dgn moral masyarakat..adakah kita akan seperti US,Japan..di mana pembangunan mmg hebat..tale nk lawan..tp moral??
aku rasa kalau mcm ni la keadaannya dgn berita mengenai pembunuhan & pembuangan bayi yg boleh kata hanya selang beberapa hari kita dgr, gejala sosial kat negara kita mmg dah parah..mungkin dh sampai tahap lebih buruk dari negara2 barat..
jarang2 aku dgr mat saleh buang bayi..tp kat negara kita..?sungguh menyedihkan..:(
 
Sponsored Post
Top
Log in Register