BTC USD 38,389.8 Gold USD 1,802.96
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Mawi nyaris maut!

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
`Mawi' nyaris maut, Anak kera cedera di tangan kanan terkena api dalam kebakaran

Oleh Rudy Fazrunisyam Samarudin
[email protected]

JOHOR BAHRU: “Selepas berjaya mengeluarkan semua barang, baru saya teringat Mawi masih di dalam rumahnya,” kata seorang wanita mangsa kebakaran yang memusnahkan tiga rumah papan di Kampung Pasir Putih, Pasir Gudang, dekat sini, awal pagi semalam.

Mariana Sunyi, 35, berkata disebabkan terlalu panik dan keadaan kelam-kabut, dia terlupa untuk menyelamatkan Mawi, seekor anak kera berusia empat tahun yang masih tertambat di dalam rumahnya ketika kebakaran merebak.

“Bagaimanapun, umur Mawi masih panjang kerana sebahagian daripada rumah hangus ketika kami menyelamatkannya. Dia cedera di tangan kanan akibat terkena api,” katanya ketika ditemui, semalam.

Mariana berkata, dia membela Mawi sebagai haiwan peliharaan dan membina se buah rumah kecil khusus sebagai tempat berteduh di tepi rumahnya yang dijilat api dalam kebakaran itu.

Kera berkenaan diberikan nama Mawi kerana dia amat meminati penyanyi terkenal kelahiran Johor, Asmawi Ani sejak anak kelahiran Felda Taib Andak, Kulai itu mun cul juara Akademi Fantasia 3.

Jangan salah kan aku...dah jalan ceritanya macam tu...

aik..dah jalan ceritanya macam tu...buat ler cerita lain...cerita ikan ker...kumbang terbang ker...

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
Sponsored Post

esohor

Active Member
Joined
Jun 12, 2008
Messages
1,524
Reaction score
0
Points
20
:D:D:D:D
heheheh

aku pun terbaca - bukan apa, takut ekin jadi janda awal2 nanti.... sapa yg susah... akuuuu jugak :D:D
 

insyi©

CG Top Poster Club
Joined
Mar 1, 2008
Messages
28,101
Reaction score
177
Points
123
stendet nama bg kat kera jer.....???

adesss...sampainyer ati makcik tuh....:)) :))
 

my_inspirationz

Freshie
Joined
Dec 4, 2008
Messages
28
Reaction score
0
Points
3
impak maksima betul la tajuknyer...
sampai beruk pon letak nama mawi
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Cerita tahap sekolah tadika pun nak masuk Harian Metro ker?
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,042
Points
1,101
sejak bile mawi jadi kera ni
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register