BTC USD 42,887.1 Gold USD 1,765.00
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral Maut dilanggar ketika tukar tayar

hiduprakyat

Super Active Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
5,338
Reaction score
397
Points
91
FB_IMG_1627634496700.jpg

Maut dilanggar ketika tukar tayar

JOHOR BAHRU – Seorang lelaki maut manakala rakannya cedera parah selepas mereka dilanggar sebuah kereta ketika sedang menukar tayar kenderaan di Kilometer 8, Jalan Johor Bahru-Ayer Hitam di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Rupiah Abd. Wahid berkata, kemalangan yang berlaku pada pukul 11.15 pagi itu melibatkan Proton Waja dinaiki kedua-dua mangsa dengan sebuah pacuan empat roda jenis Toyota Hilux.

Menurutnya, kejadian berlaku apabila tayar bahagian hadapan Proton Waja pecah semasa kedua-dua mangsa yang berusia 55 dan 40 tahun dalam perjalanan dari Johor Bahru menghala ke Skudai.

“Mangsa pertama memberhentikan kereta di lorong tengah jalan dan menukar tayar dibantu mangsa kedua sebelum sebuah Toyota Hilux dipandu seorang lelaki berusia 49 tahun tidak sempat mengelak lalu merempuh belakang Proton Waja berkenaan.

“Akibat kemalangan itu, mangsa yang berusia 55 tahun cedera di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian manakala rakannya cedera parah dan dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau turut memberitahu, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menyebabkan kematian dengan memandu secara melulu atau membahayakan. – K! ONLINE
 
Sponsored Post

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
6,804
Reaction score
1,825
Points
156
Biar betul tukar tayar di lorong tengah.
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,981
Reaction score
347
Points
91
Bahaya tu tukar tayar dekat lorong tengah... Ade letak kon ker...

Boleh tu slow2 ketepi... Xpasal nyawa melayang...
 

TT

CG Super Hardcore Club
Top Poster #3
Joined
Jan 13, 2009
Messages
158,424
Reaction score
21,618
Points
1,671
Arm patah. Baca komen kt careta
Tu sbb kereta xbole gerak
Tp xphm watpe nak tkr tayar lg
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
8,793
Reaction score
860
Points
121
Padu jugak dia hentam bonet belakang tu.
Siap dah jadi waja aeroback.
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,928
Reaction score
3,398
Points
201
FB_IMG_1627634496700.jpg

Maut dilanggar ketika tukar tayar

JOHOR BAHRU – Seorang lelaki maut manakala rakannya cedera parah selepas mereka dilanggar sebuah kereta ketika sedang menukar tayar kenderaan di Kilometer 8, Jalan Johor Bahru-Ayer Hitam di sini semalam.

Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Asisten Komisioner Rupiah Abd. Wahid berkata, kemalangan yang berlaku pada pukul 11.15 pagi itu melibatkan Proton Waja dinaiki kedua-dua mangsa dengan sebuah pacuan empat roda jenis Toyota Hilux.

Menurutnya, kejadian berlaku apabila tayar bahagian hadapan Proton Waja pecah semasa kedua-dua mangsa yang berusia 55 dan 40 tahun dalam perjalanan dari Johor Bahru menghala ke Skudai.

“Mangsa pertama memberhentikan kereta di lorong tengah jalan dan menukar tayar dibantu mangsa kedua sebelum sebuah Toyota Hilux dipandu seorang lelaki berusia 49 tahun tidak sempat mengelak lalu merempuh belakang Proton Waja berkenaan.

“Akibat kemalangan itu, mangsa yang berusia 55 tahun cedera di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian manakala rakannya cedera parah dan dibawa ke Hospital Sultanah Aminah (HSA) di sini,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau turut memberitahu, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana menyebabkan kematian dengan memandu secara melulu atau membahayakan. – K! ONLINE

4x4 ni selalu jumpa.....ramai bawa mcm pelesit.....atau memang pelesit yg bawa.....jalan kecik dan sempit pun nak laju....4x ni kenderaan yg merbahaya...
 

maxpda

Super Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
7,981
Reaction score
347
Points
91
4x4 ni selalu jumpa.....ramai bawa mcm pelesit.....atau memang pelesit yg bawa.....jalan kecik dan sempit pun nak laju....4x ni kenderaan yg merbahaya...
macam betul jer...sedap menekan ye 4x4 ni...
 

momoque

Legendary Member
Joined
Dec 26, 2011
Messages
11,052
Reaction score
360
Points
141
Situ mmg laju2 semua

arm patah katenye...patut dok tepi call towing jer free
 

azham

Super Active Member
Joined
Dec 20, 2012
Messages
6,804
Reaction score
1,825
Points
156
4x4 ni selalu jumpa.....ramai bawa mcm pelesit.....atau memang pelesit yg bawa.....jalan kecik dan sempit pun nak laju....4x ni kenderaan yg merbahaya...
Saya tak pasti Australia dah luluskan atau tidak undang2 yang tidak benarkan kenderaaan off road di jalanraya.
Alasan dia seperti tuan info ni lah.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register