Maut curi seutas rantai

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
SUBANG JAYA: Seorang lelaki yang cuba melarikan seutas rantai leher di sebuah kedai emas di Sunway Piramid, maut ditembak pengawal keselamatan premis berkenaan dalam satu pergelutan, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, suspek berusia 20-an berpura-pura membeli barangan kemas untuk isterinya sebelum cuba mencuri seutas rantai leher daripada beberapa barang kemas sedang dipilihnya.

Bagaimanapun, tindakannya itu disedari seorang daripada dua pengawal keselamatan premis terbabit sebelum cuba menahannya untuk pemeriksaan menyebabkan berlaku pergelutan antara mereka.

Difahamkan, pergelutan yang tercetus di hadapan premis berkenaan berlaku hampir 10 minit. Mendedahkan perkara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Asisten Komisioner Omar Mammah, berkata ketika pergelutan suspek cuba merampas pistol milik pengawal keselamatan berkenaan namun gagal.

“Suspek yang tidak bersenjata cuba meloloskan diri dengan berlari menggunakan laluan belakang premis terbabit sebelum ditembak pengawal keselamatan berkenaan.

“Tembakan pengawal keselamatan berusia 21 tahun itu tepat mengenai belakang leher mangsa dan dipercayai punca kematiannya,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.

Menurutnya, pihak berkuasa juga berjaya menjumpai semula rantai leher yang dianggarkan bernilai RM3,000 itu di dalam genggaman tangan sebelah kanan suspek.

“Ketika kejadian, terdapat beberapa pelanggan sedang memilih barangan, namun tiada kecederaan dilaporkan.

“Kita sudah mengambil keterangan daripada pengawal keselamatan terbabit dan pistol jenis Revolver .38 yang digunakan terpaksa dirampas bagi membantu siasatan.

“Sehingga kini, kita masih belum mengklasifikasikan kes ini namun ia sedang disiasat,” katanya.

Difahamkan, pihak berkuasa akan meneliti semula Rakaman Litar Tertutup (CCTV) di premis berkenaan dalam masa terdekat bagi mendapat gambaran sebenar kejadian itu.
 
Sponsored Post

kaberete

Banned
Joined
Aug 11, 2008
Messages
1,372
Reaction score
13
Points
30
peh..men tembak je...dosa membunuh tu...tanggung la nnt...time tembak tu bini dia ada kat situ x ek??? kesian binik dia...boleh kata xde niat..tp klu xde niat nape aim kat badan??tengkuk plak tuh..tembak la kaki ke jari ke...abg2 pakcik2 pegawai keselamatan yg baca ni..jgn r men tembak je...len r klu dia ada pistol ke parang ke...mintak maap la ye..kwn mmg xsuke bab bunuh suke2 ni..
 

tilambujang

Fun Poster
Joined
Sep 14, 2008
Messages
671
Reaction score
24
Points
15
ada ke mencuri depan bini, aku ingat bini dia pun 2x5 gak la kot..kena plak tembak..dah ajal nak sampai mati katak sebab mencuri..
 

Firma

Super Active Member
Joined
Mar 9, 2007
Messages
5,310
Reaction score
242
Points
73
persoalnanya betul ke curi......:-?ya la....berita bukan boleh percaya sangat
 

silvermaddness

Legendary Member
Joined
Oct 6, 2007
Messages
11,535
Reaction score
66
Points
130
ha...pak guard nak kasi hed sot..kena tengkok..adei... mencurik lagik..huhuhu
 

hisham27

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
3,035
Reaction score
11
Points
25
SUBANG JAYA: Seorang lelaki yang cuba melarikan seutas rantai leher di sebuah kedai emas di Sunway Piramid, maut ditembak pengawal keselamatan premis berkenaan dalam satu pergelutan, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, suspek berusia 20-an berpura-pura membeli barangan kemas untuk isterinya sebelum cuba mencuri seutas rantai leher daripada beberapa barang kemas sedang dipilihnya.

Bagaimanapun, tindakannya itu disedari seorang daripada dua pengawal keselamatan premis terbabit sebelum cuba menahannya untuk pemeriksaan menyebabkan berlaku pergelutan antara mereka.

Difahamkan, pergelutan yang tercetus di hadapan premis berkenaan berlaku hampir 10 minit. Mendedahkan perkara itu, Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Selangor, Asisten Komisioner Omar Mammah, berkata ketika pergelutan suspek cuba merampas pistol milik pengawal keselamatan berkenaan namun gagal.

“Suspek yang tidak bersenjata cuba meloloskan diri dengan berlari menggunakan laluan belakang premis terbabit sebelum ditembak pengawal keselamatan berkenaan.

“Tembakan pengawal keselamatan berusia 21 tahun itu tepat mengenai belakang leher mangsa dan dipercayai punca kematiannya,” katanya ketika ditemui di lokasi kejadian, semalam.

Menurutnya, pihak berkuasa juga berjaya menjumpai semula rantai leher yang dianggarkan bernilai RM3,000 itu di dalam genggaman tangan sebelah kanan suspek.

“Ketika kejadian, terdapat beberapa pelanggan sedang memilih barangan, namun tiada kecederaan dilaporkan.

“Kita sudah mengambil keterangan daripada pengawal keselamatan terbabit dan pistol jenis Revolver .38 yang digunakan terpaksa dirampas bagi membantu siasatan.

“Sehingga kini, kita masih belum mengklasifikasikan kes ini namun ia sedang disiasat,” katanya.

Difahamkan, pihak berkuasa akan meneliti semula Rakaman Litar Tertutup (CCTV) di premis berkenaan dalam masa terdekat bagi mendapat gambaran sebenar kejadian itu.
Nih berita dari sumber lain lak...ada percangahan maklumat...Jalan cerita agak sama...:D

Peragut emas terima padah - ditembak di leher
Jan 5, 10 9:16am

Kejadian ragut rantai emas dari sebuah kedai emas di sebuah pusat beli-belah di Petaling Jaya hari ini berakhir dengan tragedi apabila peragut terbabit ditembak mati oleh pengawal keselamatan kedai itu.

Lelaki berumur 29 tahun itu yang cuba melarikan diri melalui pintu kecemasan kebakaran telah ditembak di leher dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor ACP Omar Mammah berkata pencuri itu masuk ke kedai emas itu kira-kira 4 petang dengan berpura-pura mahu membeli barangan kemas.

"Dia telah melihat beberapa barangan kemas sehingga dia temui satu barangan kemas yang diingininya. Dia tiba-tiba meragut barangan kemas itu dan melarikan diri," katanya kepada pemberita di tempat kejadian di pusat beli-belah Sunway Pyramid semalam.

Menyedari kejadian itu, pengawal keselamatan berumur 20 tahun itu mengejar suspek dan disusuli dengan pergelutan.

Semasa pergelutan itu, suspek cuba merampas senapang .38 calibre daripada pengawal keselamatan itu tetapi gagal.

Suspek kemudian berlari ke arah pintu kecemasan kebakaran dan ketika itu pengawal keselamatan itu melepaskan tembakan ke arahnya.

"Rantai emas berharga kira-kira RM3,000 itu ditemui dalam poket suspek bersama-sama dengan kad pengenalannya," kata Omar.

Beliau berkata si mati tidak mempunyai rekod jenayah.


sumber
 

mustopa_a

Legendary Member
Joined
Apr 9, 2008
Messages
12,098
Reaction score
73
Points
120
Nih berita dari sumber lain lak...ada percangahan maklumat...Jalan cerita agak sama...:D
editor tidak peka .. ngok..!! ..

tu la nak mencuri lagi.. nyawa tukaran dengan 3000 ringgit.. huh .. tak berbaloi..
 

rexoxo

Active Member
Joined
Mar 7, 2008
Messages
1,071
Reaction score
8
Points
25
aku rasa bini dier takde kat situ la..
 

ckama33

Active+ Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
3,946
Reaction score
158
Points
33
laaaaaaaaa pak guard nak dapat nama. dapat siasatan pulok... weduh, ingat tembak mati terus dapat pangkat. rupa2nya dapat siasatan polis.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register