BTC USD 47,917.6 Gold USD 1,754.18
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Masyarakat cina yang tidak mahu mengasimilisasikan diri mereka di bumi Malaysia

Hans.Azhar

Fun Poster
Joined
Jul 24, 2013
Messages
694
Reaction score
74
Points
20
kat china tu bukan bangsa tapi etnik.
bangsa semua cine je.
macam kat malaysia melayu ada etnik jawa, bugis, minang dll.

cube kita fikir, knp setiap tempat cine bertapak mesti diorang nak buat chinatown?

yakjud makjud?

:eek:
 
Sponsored Post

tapir

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Mar 18, 2013
Messages
401
Reaction score
24
Points
15
Tanpa bangsa cina dan lain2 bangsa ke bumi Malaysia ini , org Melayu & org asli tetap hidup, bumi Malaysia masih menghijau dgn hutan rimba, kita boleh menjadi pengexport hasil2 pertanian, getah sawit, dan lain - lain. walaupun kurang pembangunan rakyat, Melayu akan maju dgn seadanya.
 

Hans.Azhar

Fun Poster
Joined
Jul 24, 2013
Messages
694
Reaction score
74
Points
20
Tanpa bangsa cina dan lain2 bangsa ke bumi Malaysia ini , org Melayu & org asli tetap hidup, bumi Malaysia masih menghijau dgn hutan rimba, kita boleh menjadi pengexport hasil2 pertanian, getah sawit, dan lain - lain. walaupun kurang pembangunan rakyat, Melayu akan maju dgn seadanya.

jadi laos ke kemboja? thailand,filipina semua cine pegang ekonomi
 

Hitman™

Legendary Member
Joined
Apr 27, 2010
Messages
12,286
Reaction score
163
Points
128
itu sesuatu yang aku pelik di malaysia.

orang kita, suka terikut-ikut especially bila bercakap.
cina still dengan pelat dia walau turun temurun hidup.
india still dengan pelat dia walau turun temurun hidup.

tatabahasa pun ntah kemana.
sebab tue perkauman masih kuat.

 

timur & barat

Super Active Member
Joined
Jan 8, 2010
Messages
9,416
Reaction score
908
Points
116
Apa nk hairan...Cina ni adlh Jews of the East...
tp yg sedihnya da la dorg dok bumi Melayu,Melayu plak thegeh2 nk asimilasi dgn dorg..memalukan...!!!
 

MYBIZNES

Active Member
Joined
May 29, 2008
Messages
1,948
Reaction score
6
Points
25
itu sesuatu yang aku pelik di malaysia.

orang kita, suka terikut-ikut especially bila bercakap.
cina still dengan pelat dia walau turun temurun hidup.
india still dengan pelat dia walau turun temurun hidup.

tatabahasa pun ntah kemana.
sebab tue perkauman masih kuat.



aku lg pelik bila ada org Melayu bercakap dgn org Cina, dia terikut2 slang cina!!!!!!!!!!!!!!!
 

Wea Izre

Legendary Member
Joined
Apr 13, 2007
Messages
14,026
Reaction score
33
Points
120
ni nak cari solusi ke nak tmbah kebencian,melayu ngan melayu pong duk baloh jah,diskriminasi zaman berzaman(cth paling terdekat diskriminasi terhadap rakyat kelate), lagi mau cerita rasis cina

Al-hujurat:13. Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling taqwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.
 
Last edited:
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register