Info Masalah Perumahan Hong Kong - Dari Rumah Keranda Ke Rumah Kontena

CG Sponsors




sapit87

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2012
Messages
7,665
Reaction score
256
Points
91
hong kong besar negeri Melaka je bang. tak luas mana pun. lagipun kawasan kat sana mostly berbukit bukau.
maksud sy bukan dok HK,kene keluar HK..punya luas negara china tu knapa diorg x migrate je keluar..sampai dah tahap duduk dlm kandang x berbaloi lansung
 
Sponsored Post

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
22,095
Reaction score
2,082
Points
201
maksud sy bukan dok HK,kene keluar HK..punya luas negara china tu knapa diorg x migrate je keluar..sampai dah tahap duduk dlm kandang x berbaloi lansung
orang HK tak boleh pindah China macamtu je walaupun HK tu China punya. Kena minta permit.
 

akudotcom

Super Active Member
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
8,843
Reaction score
1,679
Points
151
HK masih byk tanah lg
Cuma gomen kontrol projek perumahan
Kerana hartanah salah satu sumber utama ekonomi mereka

 

lau_kau

Super Active Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
9,130
Reaction score
945
Points
121
Ini yg kt patut beri perhatian, jgn duk kerana kejar kemajuan kt gadaikan benda mcm nie....Hong Kong contoh terbaik tu, maju tp rakyat menderita....tp yg aku nmpk la klau inverstor tu China dh masuk mn2 negara siap la harga hartanah akan jadi yahudi.....contoh Malaysia kt boleh tngk Penang, kl, Johor ngn Sabah.....realiti yg berlaku skg nie. ..20-30 thn ke depan klau xkwl kt dh xmampu memilili rumah atau tanah kt tmpt kt sendiri....harap kerajaan pandang berat la benda2 mcm nie
 

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,435
Reaction score
405
Points
51
orang HK tak boleh pindah China macamtu je walaupun HK tu China punya. Kena minta permit.
Hongky tgk org china mainland mcm cina kg ja..hongky dh terbiasa dgn british punya sistem..china mainland dgn komunisnya..spi skrg hongky xsuka china mainland perintah depa
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
29,657
Reaction score
1,180
Points
201
hk tu sebb capitalis mcm jepun gak.. sumber perkerjaan terhad kt HK je.. klu luar dari da kategeri luar bandar tu da keje sendiri.. tu masalahnya
 

puyol

CG Top Poster Club
Joined
Jun 28, 2011
Messages
22,095
Reaction score
2,082
Points
201
Hongky tgk org china mainland mcm cina kg ja..hongky dh terbiasa dgn british punya sistem..china mainland dgn komunisnya..spi skrg hongky xsuka china mainland perintah depa
sebab tu suka kibar bendera british.

colonial-union-flags-1.jpg
 
Sponsored Post
Top
Log in Register