BTC USD 59,431.5 Gold USD 1,802.72
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Masak sayur campur arak di PJ

kubukuat

Fun Poster
Joined
Oct 16, 2010
Messages
150
Reaction score
0
Points
10
ne_01.1.jpg

Penolong Pegawai Perihal Dagangan KPDNKK Selangor, Saiful Aznan Mohd. Isa menunjukkan botol mengandungi ramuan masakan mengandungi arak yang digunakan oleh sebuah restoran di Petaling Jaya semalam.


PETALING JAYA - Sebuah restoran yang menyajikan makanan berasaskan sayur-sayuran di Jalan 8/1E di sini diserbu semalam selepas didapati menggunakan bahan masakan mengandungi arak tetapi memaparkan logo halal palsu yang didakwa dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).

Logo halal palsu itu dengan saiz yang agak besar ditampal pada pintu masuk hadapan premis tersebut bagi mengaburi pelanggan beragama Islam sejak lima tahun lalu.

Serbuan dilakukan oleh lapan anggota penguat kuasa Jakim dan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Selangor pada pukul 11 pagi.

Bagaimanapun tiada pelanggan ketika serbuan dilakukan.

Penolong Pengarah Cawangan Pemantauan dan Penguatkuasaan Cawangan Hab Halal Jakim, Mohd. Amri Abdullah berkata, pemeriksaan awal mendapati premis itu menggunakan bahan masakan yang meragukan selain tukang masak dari Myanmar.



korang dah rasa...???
macam mana ni,aku tak rasa lagi:eek:
 
Sponsored Post

silverchair959

Legendary Member
Joined
Dec 21, 2005
Messages
18,390
Reaction score
96
Points
135
bila kena kes mcm ni mesti ckp "sebuah restoran di bla bla bla"

sampai bila pun takkan berkurang kes mcm ni...bgtau jer restoran apa kat mana bila...br laa takut sket org lain nak buat...
 

CL's

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Apr 28, 2009
Messages
14,094
Reaction score
246
Points
128
terlampau secretive...
tu la masalah media malaysia..
 

-pojie-

Well-Known, Member, XM Official, Representative
Joined
Oct 29, 2008
Messages
20,951
Reaction score
50
Points
120
tu la psl..
ape yg ssh sgt nk bgtau nama restoren tue..
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
27,013
Reaction score
570
Points
161
ape masalahnye,buat ape nak kecoh2 makan jerk lah,lagi sedap ape ade campur arak
 

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
27,013
Reaction score
570
Points
161
betul tu bro,kalau dicampur dengan ba alif ba ya tu baru le haram hehehehehe
 

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
mana cun sayo campur ngan arak. kalo ayam, daging ngan makanan laut ok la.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register