Mari mengenali Dajjal Al-Masih

CG Sponsors




shah_ae

Legendary Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
14,946
Reaction score
490
Points
131
Huhu..just pendapat je..engkau lah yg pilih..dtg sesuatu berita selidiki..tu je..ko berakal..tiada sesiapa pun yg melihat keseluruhan bumi ni..so siapa yg tgk bumi ini benar2 bulat..nasa?asrltronut?satelit?..
Ulama pun ko tolak sibuk nak tau org yg bkn ulama plak...
 
Sponsored Post

kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
16,583
Reaction score
814
Points
171
Kita perlu simpan emas..sebb akhir zaman emas akan ganti wangkertas.....berkat moratorium mari kita keluarkan emas yg kita gadai di arrahnu dan dimana saja....Subhanallah
Betul2..

Nak beli pun yg 100g dah lbh rm500-rm700 dr sblm pkp lbh krg..sblm ni dlm 1800-2k skrg dah.dekat 2500..cepat btl mencanak..lg plak kedai emas tutup lg..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,298
Reaction score
893
Points
121
Ulama pun ko tolak sibuk nak tau org yg bkn ulama plak...
Ulama syiah wahabi aku tolak..ulama ASWJ khilafiah je..permasalahan nya ulama ASWJ duk guna buah pemikiran ulama wahabi tu Kene tegur LA..tu je
 

konaLeper

Fun Poster
Joined
Dec 22, 2016
Messages
144
Reaction score
28
Points
30
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

jika setakat menyamar, mudah dikesan sbb masih ada diri dia dan diri samaran dia.
Dajjal nih, dia campur kebenaran dgn kebatilan.
Ramai kelak tanpa sedar ikut cakap dia.
Menggerunkan...Jadi pengikut dajjal tanpa sedar. Huhuhu.
 

konaLeper

Fun Poster
Joined
Dec 22, 2016
Messages
144
Reaction score
28
Points
30
Skrg kalo xsalah fasa utk beralih ke situ secara lbh meluas..sbb tu seluruh dunia dh diajar utk gunakan duit eletronik brbanding wang kertas..alasannya adalah virus..
ha ah...episod perang lawan terorisma dah tamat. Masuk episod perang lawan virus. Finale dia?
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,298
Reaction score
893
Points
121
Sebab tu hadis nabi s.a.w ada bgtau..yg baginda risau bimbangkan keatas umat baginda adalah terikut ulama su'u..
Ulama su'u ni yg paling bahaya kerana nmpk baik tp ajaran sesat yg menyimpang dr ajaran rasullullah saw,sahabat tabie tabien..ulama muktabar yg sah lagi sahih jalannya..sebab itu kene bersanad bukan cacamarba..buat baik pun bidaah sesat..situ pun dh nmpk xbenar..tp ada lagi yg ikut ulama yg xkenal bab hasanah..maulid nabi tu perkara hasanah bukan bidaah sesat..
 

kamal_kampong

Legendary Member
Joined
Apr 30, 2007
Messages
16,583
Reaction score
814
Points
171
ha ah...episod perang lawan terorisma dah tamat. Masuk episod perang lawan virus. Finale dia?
Tak tamat gak prg kononnya lawan teroris..msh berjalan..

Skrg tmbh lg 1 prg lawan virus..

Final dia wallahualam..

Stkt ilmu cetek2, akan ada 2 kem akan muncul 1 pejuang tulen Islam n 1 phk lg pejuang ikut telunjuk Syaitan..yg sedih pengikut tanpa sedar jln sesat..

Sama2 berdoa moga2 kita diberi petunjuk jln yg lurus..bkn jln sesat lg dimurkai..

Kita hanya hamba Allah ilmu kita cetek..fitnah smkn berlapis2..

Jaga jasad, lbh penting lg jaga jiwa..

Salam ramadan..moga2 kita dirahmati..
 

tokey99

Super Active Member
Joined
Jan 22, 2009
Messages
5,298
Reaction score
893
Points
121
Covid kita diuji..ada manusia bila dia nk solat sorg diri..dia seolah2 kehilangan aura atau semangat..begitulah dlm bab berzikir dan berselawat..hal ini biasa kita tempuh dlm hidup kita..bila duk dlm jemaah kita bersama2 berzikir bersolat berselawat..kita dilatih agar mampu bila duduk keseorgan..inilah rahsia tasauf..kita sepatutnya bawa aura tu ketika keseorgan..sptlah aura dinasjid tu bawa kedlm rumah waktu2 ini..bersama anak dan isteri berjemaah..
Utk berusaha menjadi baik..duduklah bersama alim ulama..jika xmampu..duduklah dlm majlis zikir selawat mereka,Jika tidak mampu..bersahabtlah dgn org yg rajin dlm amalan mereka,Jika xmampu,berkawan lah dgn org yg baik agamanya serta akhlaknya,jika xmampu,ikutilah ilmu yg sahih dr ulama2 muktabar melayu..agar kita selamat..
 
Last edited:

konaLeper

Fun Poster
Joined
Dec 22, 2016
Messages
144
Reaction score
28
Points
30
Bende di peringkat teori, bukan pun ramalan yg kukuh (hard prediction).
Apa yg dimaksudkan dengan “flatten the curve”?

Matlamat sebenar adalah tak mau membebankan sistem penjagaan kesihatan (healthcare) sesebuah negara, supaya pesakit masih dapat rawatan secukupnya lalu diharapkan, nyawa dapat diselamatkan.
https://thehill.com/changing-americ...at-does-it-mean-to-flatten-the-curve-and-does
A high curve is created by a steep increase in the number of cases per day followed by a quick decrease. A flatter curve is created by a more gradual increase in the number of cases per day and a more gradual decrease. Over a long period of time, the number of people infected with the novel coronavirus might be about the same, but the difference is in the number of cases each day.

Practicing social distancing to flatten the curve can buy that time without overwhelming our health care systems.


https://www.livescience.com/coronavirus-flatten-the-curve.html
The "curve" researchers are talking about refers to the projected number of people who will contract COVID-19 over a period of time. (To be clear, this is not a hard prediction of how many people will definitely be infected, but a theoretical number that's used to model the virus' spread.)


https://www.wired.com/story/the-promising-math-behind-flattening-the-curve/
Reduce this spike and you spread the infections over a longer period of time. That might not sound great as we’re all getting stir-crazy indoors. But it means you avoid overburdening the health care system. Reduce the growth rate, stretch out the curve, and you save lives.
Kopipes ...jika betul maklumatnya, tokey99 tlg kongsi hujjahbalasnya.

Sepanjang 1400 tahun sejarah ummah ini, dengan wabak, epidemik dan pandemik yg pernah dialaminya, tak pernah ada sorang Fuqaha yg berani mengumumkan penangguhan solat Jumaat.

Adakah kejahatan sesuatu bangsa lebih besar daripada menutup Rumah2 Allah atas skala yg belum pernah berlaku dengan tangan sendiri sebelum orang kafir mengenakan larangannya?

https://reliablefatwas.com/2020/04/13/the-pandemic-of-the-year-449-hijri/

Never in the entire, 1400 year history of this Ummah, throughout its numerous plagues, epidemics, and pandemics, did a single Faqeeh (jurist), nor even a single Munaafiq (a Kaafir masquerading as a Muslim) scholar, ever dare to come out and declare the suspension of Jumuah or the daily congregational prayers, as the Ulama-e-Soo’ (evil scholars) have done today, thus laying bare their liberal LGBTQ-like values which hitherto had been camouflaged by deceptively Islamic outer veneers and sound-bites, all in reaction to a so-called pandemic whose fatality rate (1% – 8%) is comparable to the survival rate of some of the real pandemics of the past.
.
Can there be a greater and more symbolic proof (hujjah) of the evil of a nation than the shutting down of the Houses of Allah on an unprecedented scale, with our own hands and well before the Kuffaar imposed their law of prohibition?
Jika pergi giant, dibolehkan dgn syarat begini dan begini dan begini, kenapa solat jumaat tidak diberi kelonggaran yg sama dgn syarat begini dan begini dan begini?
Jawapan mudah adalah:
Tak makan/minum 7/3 hari boleh mati.
Tak solat jumaat 1 atau 2 bulan, hidup masih boleh diteruskan.

Agak2, dajal setuju atau tidak dgn tindakan diambil seantero dunia, mengenai kes covid-19?

Ramai yg hilang mata pencarian.
Ramai yg bunuh diri, hasil dari tekanan hidup akibat darinya.
Tak ada perselisihan, ianya mudah berjangkit.


What if the “cure” is worse than the disease?
 

konaLeper

Fun Poster
Joined
Dec 22, 2016
Messages
144
Reaction score
28
Points
30
Tak tamat gak prg kononnya lawan teroris..msh berjalan..
ya betul. bagi globalist, matlamat dah dicapai. apa2 lg yg terus berlaku, bonus bagi mereka.

Skrg tmbh lg 1 prg lawan virus..

Final dia wallahualam..
akhir perang lawan virus, ikut sesetengah pandangan, mandatori vaksin utk sume.
finale nya, dajal muncul.

Stkt ilmu cetek2, akan ada 2 kem akan muncul 1 pejuang tulen Islam n 1 phk lg pejuang ikut telunjuk Syaitan..yg sedih pengikut tanpa sedar jln sesat..

Sama2 berdoa moga2 kita diberi petunjuk jln yg lurus..bkn jln sesat lg dimurkai..

Kita hanya hamba Allah ilmu kita cetek..fitnah smkn berlapis2..

Jaga jasad, lbh penting lg jaga jiwa..

Salam ramadan..moga2 kita dirahmati..
Ameen.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register