BTC USD 66,664.6 Gold USD 2,333.01
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Mansuhkan Syarat Ekuiti Bumiputera?

aku harap dlm minggu ni akan ade org umno buat demo kat KL ker kalau tak pun kat komtar,penang..ari tu bila cina DAP penang sentuh DEB ni sibuk la nk berdemo sana sini..sekarang ni BAKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA DATO'SERI NAJIB TUN RAZAK SENDIRI MAHU KAN DEB DIHAPUSKAN/DIKURANGKAN/DIMANSUHKAN SETELAH DITEKAN OLEH MCA semuanya senyap jer,pls la org2 umno/bn sanggah sikit bakal PM tu,jangan semua nk setuju jer...:D
..pls yer jangan lupa wat demo besar2 minggu ni:D
 
Sponsored Post

tetapi perkembangan ini bagus juga. ini akan menyedarkan org melayu dipihak BN,uMNo bahawasanya komponen2 lain MCA,Gerakan cuba secara halus minta sedikit2 hak kita. dan juga akan menyedarkan org melayu di pihak PR, PAS bahawasnya DAP pun cuba mengikis secara halus juga. Secara tak langsung org melayu akan kembali bersatu di bawah payung Islam dan raja2 melayu. kalau org melayu kedua2 pihak masih tak sedar lagi, masih mementingkan pegangan politik masing2 daripada survival agama dan bangsa, tak taula apa nak cakap
 
aku hairan apabila perkara begini2 ditimbulkan maka isu pencacai2 umno ditimbulkan. soalnya bukan kerana yg minta dihapuskan DEB itu MCA. kalau yg minta dihapuskan itu DAP pun kita marah juga. Soalnya ialah melayu sekrang sudah berpecah belah mengikut doktrin politik,tetapi tidak bersatu padu dlm soal2 hak2 melayu dan islam,sehinggakan kaum lain , MCA dan gerakan di pihak BN dan DAP dipihak PR sanggup menghiris dgn meminta yg bukan2 yg menepis hak2 org melayu dan islam. yg sedihnya golongan liberal PKR dan sesetengah dlm PAS pun terikut2 sama, atas alasan liberalisme.

tak perlu dihairankan, ini ialah kenyataan apabila dah kena batang hidung sendiri. kamu adalah salah seorang yang bukan main kuat menyalak dan mengkritik masa DAP / PKR dulu. tapi apabila Najib sendiri dan sekarang pula MCA yang kuarkan kenyataan, kamu hanya diam membisu. kenapa tidak mengkritik Najib dan MCA sepertimana kamu mengkritik DAP dan PKR?

Anwar kata dia nak ubah DEB kepada AEM, kamu dah cakap Anwar ni pengkhianat Melayu.

Najib plak kata dia nak hapuskan hak istimewa orang Melayu secara beransur-ansur, kamu plak masih lagi nak menyalahkan golongan-golongan PKR?

keh keh keh...:))

Soalnya ialah melayu sekrang sudah berpecah belah mengikut doktrin politik,tetapi tidak bersatu padu dlm soal2 hak2 melayu dan islam,

Melayu berpecah bukan kerana perbezaan doktrin politik, tapi kerana jahil agama. sesetengah ikut cara politik orang kafir iaitu perjuangan bangsa, sesetengah yang lagi ikut cara agama. kita tak perlu ikut macam Cina yang berjuangkan bangsa, kita ada cara kita yang sudah diajar oleh Nabi, iaitu cara politik Islam. tapi oleh kerana UMNO ni memang sekular dan menolak Islam, inilah akibatnya Melayu berpecah, tapi menuding jari cakap orang lain yang bersalah...

p/s : tak perlu cakap banyak, inilah gaya pencacai bila dah kena batang hidung sendiri...
 
tak perlu dihairankan, ini ialah kenyataan apabila dah kena batang hidung sendiri. kamu adalah salah seorang yang bukan main kuat menyalak dan mengkritik masa DAP / PKR dulu. tapi apabila Najib sendiri dan sekarang pula MCA yang kuarkan kenyataan, kamu hanya diam membisu. kenapa tidak mengkritik Najib dan MCA sepertimana kamu mengkritik DAP dan PKR?

Anwar kata dia nak ubah DEB kepada AEM, kamu dah cakap Anwar ni pengkhianat Melayu.

Najib plak kata dia nak hapuskan hak istimewa orang Melayu secara beransur-ansur, kamu plak masih lagi nak menyalahkan golongan-golongan PKR?

keh keh keh...:))



Melayu berpecah bukan kerana perbezaan doktrin politik, tapi kerana jahil agama. sesetengah ikut cara politik orang kafir iaitu perjuangan bangsa, sesetengah yang lagi ikut cara agama. kita tak perlu ikut macam Cina yang berjuangkan bangsa, kita ada cara kita yang sudah diajar oleh Nabi, iaitu cara politik Islam. tapi oleh kerana UMNO ni memang sekular dan menolak Islam, inilah akibatnya Melayu berpecah, tapi menuding jari cakap orang lain yang bersalah...

p/s : tak perlu cakap banyak, inilah gaya pencacai bila dah kena batang hidung sendiri...

seperti,yg kusangka terjadi, kona sekali lagi,
mengkonakan segala fakta yg ada(background lagu KRU spti yg ku jangka)
 
kalau cam tu hang pun kena sepak juga pemimpin pkr dan pas
yg juga selalu mengikut kehendak DAP dlm byk hal

nak sepak kene ada sebab...sbb ape nak sepak?? yg sahnye bijan nak campak hak melayu yg mana agama Islam dah lame kene sepak dah oleh umno
 
tetapi perkembangan ini bagus juga. ini akan menyedarkan org melayu dipihak BN,uMNo bahawasanya komponen2 lain MCA,Gerakan cuba secara halus minta sedikit2 hak kita. dan juga akan menyedarkan org melayu di pihak PR, PAS bahawasnya DAP pun cuba mengikis secara halus juga. Secara tak langsung org melayu akan kembali bersatu di bawah payung Islam dan raja2 melayu. kalau org melayu kedua2 pihak masih tak sedar lagi, masih mementingkan pegangan politik masing2 daripada survival agama dan bangsa, tak taula apa nak cakap

katak...ko kene ingat sbb ape PAS tempeleng pale umno masa umno nak ajak PAS bersatu...sbb umno islam sekuler yg mmg menghalalkan murtadnye org melayu Islam...perjuang Islam apenye kalo kes lina joy pon dah murtad dgn mudah...
 
tak perlu dihairankan, ini ialah kenyataan apabila dah kena batang hidung sendiri. kamu adalah salah seorang yang bukan main kuat menyalak dan mengkritik masa DAP / PKR dulu. tapi apabila Najib sendiri dan sekarang pula MCA yang kuarkan kenyataan, kamu hanya diam membisu. kenapa tidak mengkritik Najib dan MCA sepertimana kamu mengkritik DAP dan PKR?

Anwar kata dia nak ubah DEB kepada AEM, kamu dah cakap Anwar ni pengkhianat Melayu.

Najib plak kata dia nak hapuskan hak istimewa orang Melayu secara beransur-ansur, kamu plak masih lagi nak menyalahkan golongan-golongan PKR?

keh keh keh...:))



Melayu berpecah bukan kerana perbezaan doktrin politik, tapi kerana jahil agama. sesetengah ikut cara politik orang kafir iaitu perjuangan bangsa, sesetengah yang lagi ikut cara agama. kita tak perlu ikut macam Cina yang berjuangkan bangsa, kita ada cara kita yang sudah diajar oleh Nabi, iaitu cara politik Islam. tapi oleh kerana UMNO ni memang sekular dan menolak Islam, inilah akibatnya Melayu berpecah, tapi menuding jari cakap orang lain yang bersalah...

p/s : tak perlu cakap banyak, inilah gaya pencacai bila dah kena batang hidung sendiri...

nilah masalah nye bile umno ingat Islam ni ambik separuh buang separuh...nak perjuangkan Islam apenye kepale pak lah kene sekeh dgn MCA dgn mudah...tinggalkan umno yg dah rosak tu...bersatu bawah PAS insyallah cha semua akan takut...selagi ahli ahli umo masih perjuangkan perut masing masing, selagi tu Islam akan lemah...xde wadah Islam dlm umno lagi dah.
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register