BTC USD 50,411.0 Gold USD 1,784.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Manohara akui ada banyak wang

eboss

CG Hardcore
Messages
85,652
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
JAKARTA - Bekas model Indonesia, Manohara Odelia Pinot menyatakan dia kini memiliki wang yang lebih banyak berbanding semasa tinggal bersama suaminya, Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra, lapor sebuah akhbar semalam.

"Tanpa menikah, Mano bisa beli berlian, beli tas, dari hasil kerja, keringat Mano sendiri," ujarnya yang menggelarkan dirinya dengan panggilan Mano.

Sebelum ini dia berlakon dalam sinetron yang mengisahkan kisah hidupnya itu.

Bekas model itu berkata di pejabat peguamnya di sini, dia kini boleh berbelanja sesuka hati tanpa sekatan dan bebas berjalan di Indonesia dengan tenteram.

Menurut akhbar itu, semasa Manohara menjadi isteri Tengku Mohammad Fakhry, dia cuma diberikan kad kredit dengan mengandungi sekatan perbelanjaan.

Peguam Manohara, Hotman Paris Hutapea sempat mencelah dengan menyatakan bahawa permintaan suaminya supaya Manohara membayar balik hutang sebanyak RM1.1 juta sebagai tidak wajar.

Akhbar itu melaporkan bahawa keputusan Mahkamah Tinggi Syariah di Kota Bharu pada 13 Disember lalu yang mengarahkan Manohara membayar hutang dibuat tanpa kehadirannya.

Bagaimanapun, kata peguam Manohara itu, sebarang keputusan mahkamah di Malaysia tidak boleh dikuat kuasakan di Indonesia.

Menurut undang-undang di Indonesia, keputusan hakim luar negara tidak boleh dilaksanakan di negara ini.

Manohara mengemukakan alasan keselamatannya tidak terjamin sebagai punca dia tidak datang ke Malaysia.

Bekas model itu turut menegaskan dia tidak akan kembali ke Malaysia.

Menurutnya, dia berasa amat trauma semasa menjadi isteri Tengku Muhammad Fakhry.

Pada awal tahun ini, Manohara berjaya melarikan diri ke Jakarta semasa dia melawat bapa mertuanya yang dirawat di sebuah hospital di Singapura. - Agensi
 
Sponsored Post

aidiryatim

Legendary Member
Messages
14,011
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
jadinya klu org indon wat salah kt msia ..pastu balik indon.. kes dibicarakan kt msia.. langsung x leh di guna pakai kt indon eh..mm..baru sy tau
 

sureheboh.com

Passed Away
Messages
18,961
Paid Membership
Joined
Jan 17, 2007
Messages
18,961
Reaction score
309
Points
131
Sebab dinasihatkan jangan kawin dalam usia terlalu muda. Bukan bermaksud nak sekat kebebasan tetapi untuk mematangkan fikiran.
 

GrandTurismo

Active Member
Messages
1,597
Joined
Sep 15, 2009
Messages
1,597
Reaction score
2
Points
25
JAKARTA - Bekas model Indonesia, Manohara Odelia Pinot menyatakan dia kini memiliki wang yang lebih banyak berbanding semasa tinggal bersama suaminya, Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra, lapor sebuah akhbar semalam.

"Tanpa menikah, Mano bisa beli berlian, beli tas, dari hasil kerja, keringat Mano sendiri," ujarnya yang menggelarkan dirinya dengan panggilan Mano.


Hasil keje apa kebende...ambik duit org

Peguam Manohara, Hotman Paris Hutapea sempat mencelah dengan menyatakan bahawa permintaan suaminya supaya Manohara membayar balik hutang sebanyak RM1.1 juta sebagai tidak wajar.


kata byk duit...bayar jelah
 

dyla shahri

CG Top Poster Club
Messages
22,919
Joined
Dec 2, 2009
Messages
22,919
Reaction score
1,040
Points
191
JAKARTA - Bekas model Indonesia, Manohara Odelia Pinot menyatakan dia kini memiliki wang yang lebih banyak berbanding semasa tinggal bersama suaminya, Tengku Temenggong Kelantan, Tengku Muhammad Fakhry Sultan Ismail Petra, lapor sebuah akhbar semalam.

"Tanpa menikah, Mano bisa beli berlian, beli tas, dari hasil kerja, keringat Mano sendiri," ujarnya yang menggelarkan dirinya dengan panggilan Mano.


Hasil keje apa kebende...ambik duit org

Peguam Manohara, Hotman Paris Hutapea sempat mencelah dengan menyatakan bahawa permintaan suaminya supaya Manohara membayar balik hutang sebanyak RM1.1 juta sebagai tidak wajar.


kata byk duit...bayar jelah

betul-betul....
 
Last edited:

forexian

Super Active Member
Messages
6,036
Joined
Sep 28, 2008
Messages
6,036
Reaction score
61
Points
80
ye ke ni x undang2 malaysia x leh pakai kat indon......habis tu nape dia lantik lawyer masa kes dia bicara kat mahkamah aritu.....ke psiko je dia ni ?
 

shahru98

Fun Poster
Messages
331
Joined
Sep 29, 2009
Messages
331
Reaction score
42
Points
20
haha..dah kebas duit..blah la..tunggu ape lagi..
 

satriahitam

Active+ Member
Messages
4,503
Joined
Oct 15, 2008
Messages
4,503
Reaction score
62
Points
30
bior status dia 'tergantung'.... belum cerai dan tak leh kawin lain.. itupun kalau dia nak ikut undang2 islam laaa....kalau dia minta cerai, dia dpt zero, satu sen haram pun tak leh claim.... bior jer 'tergantung' sampai dia tua... nengok sampai mana dia leh pegi, satu dunia tahu dia belum cerai nie.... tengku leh kawin lain, manohara tak leh....hahhaha... manohara ingat dia pandai kot....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register