mana yg lebih penting plan 2010 atau kawan2??

CG Sponsors




uncleazrich

Super Active Member
Joined
Sep 7, 2009
Messages
5,329
Reaction score
145
Points
73
Salam forumer semua.saya sebenarnya sedang membuat planning baru 2010 :).just nak mintak idea & pandangan kawan2 disini.saya ada beberapa orang kawan2 karib yang menghadapi masalah kewangan #:-S.saya pula ingin memulakan satu rancangan perniagaan saya.saya ada duit tapi tak banyaklah dalam 5 angka. apakah pilihan yang patut saya perlu buat untuk membantu kawan2 saya ini?ada kawan saya kereta nak kena tarik tak lama lagi dan ada pula gaji dah tinggal negatif.saya pernah pinjamkan mereka duit kira banyak jugalah..tapi masalahnya bila mereka berduit mereka buat muka toya & selamba dan tidak jujur.orang kata kalau kawan jual minyak wangi tak banyak sikit pun kita akan dapat wangi.kalau kwan bau longkang lu pikirlah sendiri..hehehe

sekarang ini saya bercadang hendak selesaikan dulu masalah kewangan saya yg kronik ini sambil2 tu nak bina satu perniagaan kiosk makanan kesihatan tidak lama lagi.tapi saya tersepit.saya benar2 kesian dengan kawan2 saya.saya pernah bantu mereka mengeluar modal saya sendiri untuk diorang ni jalankan perniagaan tetapi hampeh:eek: terbengkalai begitu jer.so kira serik nak keluarkan modal lg utk kawan2.so macamana saya nak buat sekarang ini???saya harap kawan2 dapat membantu saya .tq :-?
 
Last edited:
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Salam forumer semua.saya sebenarnya sedang membuat planning baru 2010 :).just nak mintak idea & pandangan kawan2 disini.saya ada beberapa orang kawan2 karib yang menghadapi masalah kewangan #:-S.saya pula ingin memulakan satu rancangan perniagaan saya.saya ada duit tapi tak banyaklah dalam 5 angka. apakah pilihan yang patut saya perlu buat untuk membantu kawan2 saya ini?ada kawan saya kereta nak kena tarik tak lama lagi dan ada pula gaji dah tinggal negatif.saya pernah pinjamkan mereka duit kira banyak jugalah..tapi masalahnya bila mereka berduit mereka buat muka toya & selamba dan tidak jujur.orang kata kalau kawan jual minyak wangi tak banyak sikit pun kita akan dapat wangi.kalau kwan bau longkang lu pikirlah sendiri..hehehe

sekarang ini saya cadang saya hendak selesaikan dulu masalah kewangan saya yg kronik ini sambil2 tu nak bina satu perniagaan kiosk makanan kesihatan tidak lama lagi.tapi saya tersepit.saya benar2 kesian dengan kawan2 saya.saya pernah bantu kawan2 saya dengan keluarkan modal duit saya untuk kawan2 saya ni jalankan perniagaan tetapi hampeh:eek: terbengkalai.so kira serik nak keluarkan modal lg.so macamana saya nak buat sekarang ini???saya harap kawan2 dapat membantu saya .tq :-?
Utamakan diri sendiri bukan bermakna pentingkan diri sendiri :D
 

vc2216

Banned
Joined
Dec 28, 2008
Messages
4,492
Reaction score
11
Points
25
Bro. baik ko dahulu kan diri kau sendiri..nanti kau pulak susah ,ade ke hati budi diorang nak tolong?...
Kau Pun dah tahu perangai kawan-kawan kau tu..sooo apa tunggu lagi...teuskan niat mu..jadi bumiputera yg berjaya
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
bukan apa eboss saya takut diorang fikir saya pentingkan diri sendiri :-?
Kalau dah utang lama pun tak bayar hang nak kasi lagi ka...SMI - Sendiri Mau Ingat
 

hazirah

Super Active Member
Joined
Jan 9, 2009
Messages
6,907
Reaction score
100
Points
73
sy rs 1 sj reason knp saudara tidak perlu menolong lg kwan tersebut.

saudara pernah menolong mereka sekali dan hasilnya tiada . ..

kita mmg digalakkan membantu mereka yg susah tp anda fikirkan

saudara guna duit tersebut untuk majukan ekonomi diri dan kluarga
atau

bantu kawan2 yg nanti hasilnya x nampak pun.. duit saudra akan habis dan mereka tetap akan susah .. mana lg rugi?
 

mamamoto1

Fun Poster
Joined
Nov 3, 2009
Messages
148
Reaction score
5
Points
15
TT promote kat siggy tue pun dh ok dh
pandai TT marketing
nk join lah tp x paham emm
 

uncleazrich

Super Active Member
Joined
Sep 7, 2009
Messages
5,329
Reaction score
145
Points
73
sy rs 1 sj reason knp saudara tidak perlu menolong lg kwan tersebut.

saudara pernah menolong mereka sekali dan hasilnya tiada . ..

kita mmg digalakkan membantu mereka yg susah tp anda fikirkan

saudara guna duit tersebut untuk majukan ekonomi diri dan kluarga
atau

bantu kawan2 yg nanti hasilnya x nampak pun.. duit saudra akan habis dan mereka tetap akan susah .. mana lg rugi?
thankz :D saya ni tak boleh tengok orang kesian.itulah kelemahan saya.:eek:
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,207
Reaction score
1,114
Points
201
thankz :D saya ni tak boleh tengok orang kesian.itulah kelemahan saya.:eek:
ko nih same cam aku, x leh tgk org susah... Mudah kesian kt org..:D, Tp just nk bg tau ko.. Dulu pun aku pernah berada situasi cam nih, au tanyer org2 tua kt opis aku (psl respect pglmn idup) so dorang bg tau aku...."Kalau ko berada di medan perang bersama2 dgn member angkatan ko, tiba2 ko kene serang hendap dgn musuh, ko ade senapang tp member ko x ada, agak2 ko nk tak ko bg senapang tuh kt kawan ko? #:-S..

So ko pikir2 kan lah, same gak cam ckp2 org2 tua.. "kalau kita x leh jaga diri sendiri, jgn memandai nak jaga diri org lain.."
 
Sponsored Post
Top
Log in Register