Mana pergi RM18 billion duit GST yg patut dikembalikan kepada peniaga ?

Recommended Brokers


Latest Threads

Sponsored Post

SKK

Fun Poster
Joined
Oct 6, 2013
Messages
510
Reaction score
158
Points
23
Bukan ke najib laktullah janji duit cukai yg dikecualikan gst akan dikembalikan dlm masa kurang dr 2 bln. Tp 2 tahun pun x dpt lagi.
Power... laktullah
 

SMI6

Active Member
Joined
Jan 3, 2016
Messages
1,780
Reaction score
261
Points
46
Bukan ke najib laktullah janji duit cukai yg dikecualikan gst akan dikembalikan dlm masa kurang dr 2 bln. Tp 2 tahun pun x dpt lagi.
Kalau dokumen lengkap dapat je Dalam tempoh tertentu bang.

Benda teknikal tapi menteri baca sampai salah titik perpuluhan.

Dah nama pun cukai mesti la masuk Dalam akaun hasil dulu.

Bila masuk akaun hasil baru la kerajaan pindahkan duit Dalam tabung amanah GST berasaskan tuntutan dari KASTAM.

Baca sini bang
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.parlimen.gov.my/review/docs-201-243.pdf&ved=2ahUKEwiA2uDI1-rjAhWIvI8KHX9OCMcQFjAFegQIARAB&usg=AOvVaw2cPhmnmD2Rl7kIMowymqDI&cshid=1564972845870

Sapa suruh buat tax holiday 3 bln. Berapa bilion kerajaan short duit bila GST dihapuskan + tax holiday.
 
Last edited:

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,238
Reaction score
24
Points
65
xyah pening2
PAC dah bgtau, duit tu ade di situ
xde sape curi
ini adalah fakta yg korg xboleh pusing2
Kalau ada takde masalah. Boleh kerajaan baru bayar cukai peniaga yg tertunggak. Skrg takde. Dah disatukan lalu digunakan utk pembangunan. Bila kerajaan baru nak bayar, dah takde. Maka pening la kerajaan baru nak bayar ke peniaga.

Sebab tu Tun M tanya kalau duit tu tak hilang, tunjukkan di mana duit tu.
 

akecema

Legendary Member
Joined
Jan 26, 2007
Messages
18,439
Reaction score
965
Points
166
Kalau ada takde masalah. Boleh kerajaan baru bayar cukai peniaga yg tertunggak. Skrg takde. Dah disatukan lalu digunakan utk pembangunan. Bila kerajaan baru nak bayar, dah takde. Maka pening la kerajaan baru nak bayar ke peniaga.

Sebab tu Tun M tanya kalau duit tu tak hilang, tunjukkan di mana duit tu.
ape pulak xboleh bayar
PAC sendiri tulis, BOLEH BAYAR tp PH xnak bayar sbb akan defisit perbelanjaan lain (mcm perbelanjaan menteri)
 

mohdnor

Active Member
Joined
Sep 11, 2008
Messages
2,102
Reaction score
73
Points
30
Kalau ada takde masalah. Boleh kerajaan baru bayar cukai peniaga yg tertunggak. Skrg takde. Dah disatukan lalu digunakan utk pembangunan. Bila kerajaan baru nak bayar, dah takde. Maka pening la kerajaan baru nak bayar ke peniaga.

Sebab tu Tun M tanya kalau duit tu tak hilang, tunjukkan di mana duit tu.
memang le hasil masuk kumpulan wang disatukan. bukan tak de rekod berapa amaun yang dimasukkan kat situ dan sumber dari mana. cukup dokumen submit dari peniaga setel la
 

mohdnor

Active Member
Joined
Sep 11, 2008
Messages
2,102
Reaction score
73
Points
30
Kalau ada takde masalah. Boleh kerajaan baru bayar cukai peniaga yg tertunggak. Skrg takde. Dah disatukan lalu digunakan utk pembangunan. Bila kerajaan baru nak bayar, dah takde. Maka pening la kerajaan baru nak bayar ke peniaga.

Sebab tu Tun M tanya kalau duit tu tak hilang, tunjukkan di mana duit tu.
suruh tun M tanya perbendaharaan la. amenda la
 
Sponsored Post
Top
Log in Register