BTC USD 57,380.3 Gold USD 1,795.43
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Malam pengantin

epoi2405

Fun Poster
Messages
728
Joined
Mar 26, 2008
Messages
728
Reaction score
4
Points
15
Suasana masih riuh di luar. Sanak saudara
semuanya berkampung disini. Gelak ketawa,
gurau senda jelas kedengaran. Aku memimpin
isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara
sumbang terlalu banyak yang menegurku.

"Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?"
sapa Pak Ucu. "Orang muda bang Aji, biarlah. Air
dah penuh kat kepala tu." sahut PakTam disambut
hilai ketawa sanak saudara yang lain. Meriah
sungguh keadaan diluar walau jam sudah
menunjukkan pukul 11.00 malam.

Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke
tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil
pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.

"Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat
luar tu." Isteriku hanya mengangguk tanda setuju.
Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu.
Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi.
Tanda sanak saudaraku telah pulang dan
keluargaku telah tidur.

Jari jemariku lembut membelai rambutnya. Ku
selak rambut ikal yang menutupi telinganya lalu
membisikkan "Assalammualaikum! " ke telinganya
untuk menguji isteriku.

"Wa alaikummussalam. " Rupanya isteriku masih
belum tidur. Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup
dahinya yang mulus. Semerbak harumnya
menusuk deria bauku. Akanku tunaikan
tanggungjawabku sebagai suami malam ini. Jari-
jemari ini terus membelai tubuhnya. Perasaanku
tidak dapat dikawal lagi, namun...

"Kringggggg. ..."

"Tik..tik..tik. .tik..."

"Kring.. kring...kring. ."

Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana
memenuhi ruang bilikku. Terkejut dengan segala
macam bunyi yang ada, aku membuka lampu.
Serentak itu, terang benderang seluruh rumahku..
Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan
semua orang di rumahku.

Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu. Mataku
terarah ke sekotak hadiah yang masih terbalut
rapi. Aku buka dengan pantas dan di dalamnya
terdapat 5 buah jam loceng. Juga sekeping kad
berbunyi... Selamat Pengantin Baru, Jangan gopoh-
gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami
potong stim. Ikhlas dari : dot dot dot

Dalam hatiku.. cilaka punya kengkawan. Potong
stim betullah.Baru jer nak Intro, blum baca doa lagik..huhuhuhu. ...
dengki la diorang kat aku sebab dah kawin...
 
Sponsored Post

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Messages
11,718
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
siot...good idea..bole aku bagi loceng jam kat member yg akan kahwin..pastu set jam...hahahahahaha
 

brozul

Super Active Member
Messages
8,469
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
hehehehe....layan jer la...
 

Biggie

Passed Away - Al Fatihah
Messages
14,648
Joined
Aug 31, 2008
Messages
14,648
Reaction score
79
Points
120
aku pon nak bagi camni la...:eek:
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register