Santai Makin ramai hilang kerja macam mana nak bantu diorang

CG Sponsors




AlYamani

Legendary Member
Joined
Jan 23, 2011
Messages
12,146
Reaction score
585
Points
161
Mungkin elok kita jadi nelayan,sebab ikan jer yg free dalam laut ,tak perlu bela,lagi rajin kita,lagi banyak boleh dapat dan jual buat duit.

kita buat consortium,beli bot tangkapan laut dalam,harga tengok dlm tiga juta gak,mahal,tu yg kena buat consortium macm koperasi,tangkap ikan yg ada kualiti jual pasaran tempatan murah murah.
 
Sponsored Post

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
23,502
Reaction score
1,814
Points
206
Aik cmno tajuk thread ni masuk forum seram n ngeri?
 

bell&ross

Super Active Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
5,870
Reaction score
241
Points
83
Baik jadi haiwan belaan. Dapat jugak makan free. Janji jilat tuan :ROFLMAO:
paksa kerajaan tebuk atap 98% melayu islam bagikan 10k one-off kepada setiap ketua keluarga...cadangan ni bagus apa.....dari keluarkan duit kwsp sendiri utk bantu kerajaan tebuk atap....apa punya 'dol' lah....kihkihkhikhihkhikhihkhikhihkih.. :D ..

buktikan islam itu rahmat utk semua....sekarang ni masa terbaik utk buktikan....lepas ni kalau nak jual agama pasti dah tak laku.........khikhihkihkihkihkih..🤭..


kerajaan jaga rakyat, bukan rakyat jaga kerajaan - kakigoyang
 

Mad_Hatter

Super Active Member
Joined
Apr 12, 2011
Messages
8,733
Reaction score
1,406
Points
151
paksa kerajaan tebuk atap 98% melayu islam bagikan 10k one-off kepada setiap ketua keluarga...cadangan ni bagus apa.....dari keluarkan duit kwsp sendiri utk bantu kerajaan tebuk atap....apa punya 'dol' lah....kihkihkhikhihkhikhihkhikhihkih.. :D ..

buktikan islam itu rahmat utk semua....sekarang ni masa terbaik utk buktikan....lepas ni kalau nak jual agama pasti dah tak laku.........khikhihkihkihkihkih..🤭..


kerajaan jaga rakyat, bukan rakyat jaga kerajaan - kakigoyang
paksa kerajaan tebuk atap 98% melayu islam bagikan 10k one-off kepada setiap ketua keluarga??? Tak bagus, negara sudah mau bankrupt. Kita sepatutnya derma pada negara, macam dolu-dolu. :ROFLMAO:

QQQ.png


rakyat jaga kerajaan bukan kerajaan jaga rakyat - kakimotong :ROFLMAO:


Lobai nak ceramah pi masjid la (y)
Jangan lupa zikir bebanyak sok lusa Nuar boleh angkat sumpah berkat doa sang lobai 👳‍♂️
Beliaukan menteri kewayangan terbaik. Bukan takat 10k, 100k pun boleh :ROFLMAO:

:ROFLMAO:
 
Last edited:

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
23,502
Reaction score
1,814
Points
206

AGAMAAGENDANASIONAL
PKPB: MAIWP sedia RM9.5 juta Bantuan Zakat Kecemasan
November 14, 2020 12:30 pm


KUALA LUMPUR, 14 NOV: Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) memperuntukkan RM9.5 juta bagi Bantuan Zakat Kecemasan kepada golongan yang terjejas, susulan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

MAIWP dalam satu kenyataan menyatakan dua syarat utama permohonan ini adalah pemohon yang tinggal di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, serta pemohon bukan penerima Bantuan Kewangan Bulanan Baitulmal MAIWP.

“Mereka yang menjadi tumpuan (bantuan) kali ini ialah pemandu teksi atau e-panggilan, pengawal keselamatan, peniaga kecil, mereka yang hilang pekerjaan akibat Covid-19 dan lain-lain yang terkesan akibat wabak itu.

“Mereka yang layak akan menerima bantuan sebanyak RM500 dan akan disalurkan sebelum 31 Disember ini,” menurut kenyataan tersebut.

Orang ramai boleh membuat permohonan bantuan yang dibuka secara dalam talian
menerusi pautan http://ebaitulmal.maiwp.gov.my/ez-zakat mulai 16 hingga 27 November.


Menurut kenyataan itu lagi, Bantuan Zakat Kecemasan bukan kali pertama diluluskan, malah telah mula dibuka semasa PKP pertama pada Mac lalu, dengan RM10 juta telah diperuntukkan serta membantu seramai 23,340 orang.

-BERNAMA
 

imatheonlyone

Legendary Member
Joined
Mar 11, 2009
Messages
13,438
Reaction score
501
Points
171

AGAMAAGENDANASIONAL
PKPB: MAIWP sedia RM9.5 juta Bantuan Zakat Kecemasan
November 14, 2020 12:30 pm


KUALA LUMPUR, 14 NOV: Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) memperuntukkan RM9.5 juta bagi Bantuan Zakat Kecemasan kepada golongan yang terjejas, susulan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB).

MAIWP dalam satu kenyataan menyatakan dua syarat utama permohonan ini adalah pemohon yang tinggal di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya, serta pemohon bukan penerima Bantuan Kewangan Bulanan Baitulmal MAIWP.

“Mereka yang menjadi tumpuan (bantuan) kali ini ialah pemandu teksi atau e-panggilan, pengawal keselamatan, peniaga kecil, mereka yang hilang pekerjaan akibat Covid-19 dan lain-lain yang terkesan akibat wabak itu.

“Mereka yang layak akan menerima bantuan sebanyak RM500 dan akan disalurkan sebelum 31 Disember ini,” menurut kenyataan tersebut.

Orang ramai boleh membuat permohonan bantuan yang dibuka secara dalam talian
menerusi pautan http://ebaitulmal.maiwp.gov.my/ez-zakat mulai 16 hingga 27 November.


Menurut kenyataan itu lagi, Bantuan Zakat Kecemasan bukan kali pertama diluluskan, malah telah mula dibuka semasa PKP pertama pada Mac lalu, dengan RM10 juta telah diperuntukkan serta membantu seramai 23,340 orang.

-BERNAMA
Da ditutup la
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
23,502
Reaction score
1,814
Points
206
Bantuan zakat selangor ==> https://www.zakatselangor.com.my/jenis-bantuan-umum/

Jenis Bantuan – Umum
Utama Jenis Bantuan – Umum

Berikut adalah bantuan-bantuan yang disediakan oleh Lembaga Zakat Selangor kepada asnaf-asnaf berikut:
Asnaf Fakir
  • Saguhati Hari Raya
  • Pengurusan rumah orang tua
  • Pembinaan rumah berkelompok
  • Bantuan perubatan
  • Pengurusan jenazah fakir
  • Pembinaan rumah individu
  • Membaikpulih rumah
  • Bantuan sewa rumah
  • Bantuan kecemasan/runcit
  • Bantuan kewangan bulanan
  • Plumbing & wiring rumah
  • Projek Asnaf
  • Bantuan makanan bulanan
  • Kursus/Latihan
Asnaf Miskin
  • Saguhati Hari Raya
  • Pembinaan rumah berkelompok
  • Aset miskin
  • Agihan raya anak yatim miskin
  • Pengurusan Bengkel Jahitan
  • Bantuan Perubatan
  • Pembinaan rumah individu
  • Membaikpulih rumah
  • Bantuan sewa rumah
  • Bantuan kecemasan/runcit
  • Bantuan kewangan bulanan
  • Mawaddah Kraf
  • Pengurusan jenazah miskin
  • Sambutan hari kebesaran Islam
  • Plumbing & wiring rumah
  • Bantuan Modal Perniagaan
  • Bantuan Modal Perikanan
  • Bantuan Modal Penternakan
  • Bantuan Modal Pertanian
  • Dana Amanah Miskin(Modal Berkelompok)
  • Bantuan makanan bulanan
  • Kursus/Latihan
Asnaf Muallaf
  • Saguhati Hari Raya
  • Pembinaan rumah berkelompok
  • Percetakan dan Penerbitan
  • Program Ceramah
  • Sumb. badan/persatuan muallaf
  • Bantuan kecemasan/runcit
  • Bantuan Pengurusan Unit Dakwah
  • Peralatan dan selanggaraan komputer
  • Aset Muallaf
  • Bantuan Berkhatan
  • Bantuan Perkahwinan
  • Saguhati galakan
  • Sambutan hari kebesaran Islam
  • Pembinaan rumah individu
  • Membaikpulih rumah
  • Bantuan sewa rumah
  • Pengurusan jenazah
  • Bantuan kewangan bulanan
  • Elaun kakitangan unit dakwah
  • Bantuan Modal
  • Kursus/Latihan
  • Aktiviti/Lawatan sambil belajar
  • Elaun kelas agama asas
  • Elaun guru kelas agama asas
Asnaf Amil
  • Amil Zakat Fitrah
  • Amil Zakat Padi
  • Pengurusan Institusi Amil
Asnaf Fisabilillah
  • Saraan tenaga kerja sokongan
  • Elaun guru agama/penceramah
  • Program forum/ceramah agama
  • Program out reach
  • Bantuan kpd persatuan/bdn Islam
  • Kursus pegawai masjid
  • Elaun tahunan pegawai masjid
  • Bantuan penyelidikan/penerbitan
  • Program penerapan nilai-nilai murni
  • Elaun guru KAFA
  • Pembinaan/baikpulih masjid/surau/sekolah
  • Elaun Bulanan Pegawai masjid
  • Imbuhan penolong pendaftar nikah
  • Saguhati kaunselor pengatkuasa
  • Saguhati kaunselor sukarela
  • Bantuan kecemasan,banjir,ribut,kebakaran
  • Pembinaan/baikpulih inst agama luar negara
  • Pembinaan/baikpulih insitusit agama
  • Bantuan karpet/peralatan masjid/surau
  • Bantuan keperluan sekolah
Asnaf Gharim
  • Hutang kerana keperluan hidup
  • Hutang persatuan kerana permasalahan ummah
  • Hutang perubatan/rawatan mesin dialisis
  • Pengurusan jenazah tanpa waris
Asnaf Ibni Sabil
  • Bantuan Musafir
Asnaf Riqab
  • Bantuan pemulihan akidah
  • Bantuan pemulihan akhlak
 

dloanman

CG Top Poster Club
Joined
Apr 15, 2012
Messages
23,502
Reaction score
1,814
Points
206
Bagaimana untuk memohon Zakat?
Anda perlulah mengisi Borang Permohonan Bantuan Zakat. Borang Permohonan boleh diperolehi di bawah.
Klik nama borang di atas untuk muat turun borang. Borang turut boleh didapatkan di Cawangan LZS.
Cawangan LZS berdekatan

Borang Permohonan yang telah lengkap perlulah diserahkan di Kaunter LZS yang berdekatan dengan anda. Setiap permohonan akan melalui Prosedur tertentu. Berikut adalah Carta Alir Proses Permohonan Bantuan Zakat.
Carta Alir Proses Permohonan Bantuan Zakat

Panduan Mengisi Borang Zakat


Senarai Bantuan Zakat
Antara senarai bantuan yang sering dipohon oleh asnaf :

  • Bantuan Perubatan – Fakir Miskin
  • Bantuan Sewa Rumah – Fakir Miskin
  • Bantuan Badan dan Persatuan – Fisabilillah
  • Bantuan Penerapan Nilai Islam – Fisabilillah
  • Bantuan Yuran Sekolah – Fakir Miskin
  • Bantuan Hutang Kehidupan – Gharimin
  • Bantuan Kewangan Bulanan – Fakir Miskin
  • Bantuan Makanan Bulanan – Fakir Miskin
  • Bantuan Bina & Baik Pulih Rumah – Fakir Miskin
 

Attachments

satsepit

Active+ Member
Joined
Dec 29, 2007
Messages
3,902
Reaction score
271
Points
51
dah lamo den pikir2 cmno nk jana income dgn kegemukan den ni ekekekkekee

jadi model sambilan utk produk org2 oversize?

jadi bonzer disko?

jadi gigolo? ekekekkee
bos tak pandai amik kesempatan..
patutnya bos terus tonjolkan diri lepas arwah boceng meninggal

masih belum terlambat kot, pegi ujibakat sekarang
 
Sponsored Post
Top
Log in Register