Makan Harta Wakaf

CG Sponsors




TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
154,298
Reaction score
21,165
Points
1,671
Anak Tuntut Harta Wakaf Selepas Bapa Meninggal

REMBAU: Tindakan ibu bapa membuat penyerahan secara lisan atau cakap mulut harta yg diwakafkan bagi pembinaan surau atau masjid, menyebabkan ada antara anak menuntut kembali harta itu atas alasan tiada bukti rasmi

"Dalam kes di Seremban ada seorang anak selepas bapanya meninggal dunia mahu surau dirobohkan atau dipindah ke tempat lain kerana didirikan atas tanah miliknya walaupun ketika hayat bapanya, tanah itu diwakafkan"

Bagi mengelakkan surau itu dirobohkan, Majlis Agama Islam Negeri Sembilan mmebayar RM250,000 kepada waris itu.


bapak masa hidup bg tanah buat surau..dh meninggal disuruh roboh pulak..anak jenis ape ni :(scam
 
Sponsored Post

mieruz

Fun Poster
Joined
Sep 2, 2010
Messages
225
Reaction score
141
Points
28
Stau aku harta wakaf hak awam bukan pribadi.
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
kesian roh ayahnya...

selagi tanahnya diguna utk buat masjid....dan org beribadat dlmnya...pahala akan dikurniakan..
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
ada jugak jenis wakaf sementara dimana waris boleh ambil semula selepas orang yang wakafkan tu meninggal dunia
 

mnur183

Active Member
Joined
Aug 5, 2009
Messages
1,284
Reaction score
2
Points
25
tu laaa nama die anak ara'm....tongong punye org...
 

sipout

Active Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
1,523
Reaction score
12
Points
25
Takleh tgk sebelah pihak jer....hak sebagai anak pun nk kena amek kira jgk..so sesapa yang ade anak2 yang tak kenang jasa tu cepat2 la gi register ng Amanah Raya..zaman skrg lisan2 ni mane leh guna dah...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register