Mak nyah juga patut diharam

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR - ''Fatwa pengkid harus menyeluruh termasuk mengharamkan juga perbuatan lelaki yang menyerupai perempuan atau mak nyah.''

Itu pandangan Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin sebagai mengulas isu fatwa pengkid yang diputuskan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan pada 23 Oktober lalu.

Menurutnya, pengkid dan mak nyah diharamkan dalam Islam tetapi fatwa itu hanya merujuk kepada pengkid sahaja.

Katanya, isu itu jika dibiarkan boleh mencetuskan kecelaruan dan pertikaian.

''Ia boleh dibincangkan secara terbuka tetapi perlu dilakukan dengan berhemah, bukan melalui demonstrasi,'' katanya ketika dihubungi semalam.

Sementara itu, Pengarah Institut Kajian Hadis, Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (KUIS), Mohd. Farid Ravi Abdullah pula mahu isu itu dibincang secara tertutup.

Katanya, ini kerana hanya kumpulan kecil sahaja dalam masyarakat yang mempersoalkan fatwa berkenaan.

Macam-macam lagi yang kena diharamkan.
 
Sponsored Post

ndzul01

Active Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
1,466
Reaction score
0
Points
20
Kan dalam Islam telah dinyatakan dengan jelas tentang perkara serupa ini, ikut jer lah....
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
bende ni patut dh berzaman dh....
tp asal xjd2 lg xtau laa....
 

butterland

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2008
Messages
11,417
Reaction score
208
Points
123
betul-betul...maknyah jgn lupa HARAMKAN..
 

biomedik

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2006
Messages
4,546
Reaction score
265
Points
41
ada sorang menteri kita tu pun pengkid gak.... relax je dia.
 

cikepong

Active+ Member
Joined
Apr 1, 2008
Messages
4,367
Reaction score
50
Points
30
gay boy pon patut kena diharamkan...
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
snang cter laa...
sume yg melawan naluri
semulajadi perlulah diharamkn....
:):):):):):):):):):):):):)
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
aku cukup meluat ngn mak nyah...

kat u aku dulu siap buat geng lg..

kwn aku dulu gagah perkasa,join club diorang..jadi lembut...

aku nak sepak je pangkreas belah kiri budak tu..cam haram.
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
aku cukup meluat ngn mak nyah...

kat u aku dulu siap buat geng lg..

kwn aku dulu gagah perkasa,join club diorang..jadi lembut...

aku nak sepak je pangkreas belah kiri budak tu..cam haram.
pengaruh rakan sebaya.....
#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S
 
Sponsored Post
Top
Log in Register