MAk Andeh zaman 2010

CG Sponsors




nuriz

Freshie
Joined
Feb 17, 2010
Messages
47
Reaction score
2
Points
11
Ada lagi ke Mak Andeh di tahun 2010 ni? Kalau ada Pak Pandir mesti ada Mak Andehnya. Cuma kisahnya bukan berlatar belakangkan zaman dulu kala tapi latar belakang zaman kini di tahun 2010.


Ada beberapa kisah yang aku dapat dari koleksi kisah-kisah Mak Andeh yang benar bukan rekaan. Korang nak cari di pasaran memang takda sebab buku tu tak diedarkan di mana-mana, hanya di nurizspace.blogspot.com.(hehehe).


Mak Andeh ni lebih kurang Pak Pandir gak kan, cuma dia cerdik sikit le dari laki dia tu. Orang panggil *****-***** pandai. Kalau ***** boleh ajar tu takpe jugak, macam mana kalau dia ***** tapi ketegaq (degil) pulak. Ni orang panggil ***** tak boleh diajar. aku nak cite sikit pasal kisah Mak Andeh zaman 2010, korang nak gelak ke tak gelak ke, aku nak cite jugak..(ketegaqnye aku)


Cerita Andeh part 1

Mak Andeh ni baru lepas bercerai dengan laki dia (bukan Pak pandir), sebab apa diaorang cerai mungkin disebabkan perangai Mak Andeh tu le kot. Lepas cerai kali ke 4, maka Mak Andeh pun pergi le naik turun pejabat agama, dan berulang- alik ke rumah pak imam, lebih kurang mcm Norman dgn Memey duk ulang alik di pejabat agama. Mak Andeh pakai spec hitam gak le, jgn tak tau. Mak andeh memang bz sikit le nak settlekan kes dia. Pada suatu hari dia pergi ke rumah Pak Imam. Dia sembang-sembang hal hal kes dia tu, maka ada le maalah dia, yang dia muskilkan maka diajukan le kpd Pak Imam..


Mak Andeh: Saya lani, sibuk sikit, pak imam..kena pi ulang alik umah bekas laki saya tu.

Macam-macam barang kepunyaan saya, ada lagi di rumah tu. Bekas laki saya pulak jarang ada di umah, payah saya nak amik.


Pak Imam : Barang apa lagi yang banyak sangat?( pak imam pun teringin nak tau)


Mak Andeh : Macam- macam la, tepung, milo, susu, pinggan mangkuk, cawan 2, 3 biji, periuk lagi. Tapi saya nak jugak amik tepung saya yang saya baru ja beli, tak dan guna lagi pun. Duk simpan

saja. Takut jd bubuk(kulat).


Pak Imam yang muka biasa-biasa je td dengar cite Andeh, tetiba teperonyok mcm asam keping bila Andeh explain barang apa yang dia nak amik tu.

Dengan malas, imam pun jawab.

Pak Imam : Hang nak pi amik tepung sebungkus tu saja ka? Hang nak pi sana, nak naik bas, tambang bas

hang pun lebih mahal dari harga tepung tu. Tak payah duk pi amik la. Dah la hang pi balik umah, toksah duk pikir hal remeh tu. (Pak imam marah le Andeh sebab takut dia pi jugak amik tepung tu. Harap-harap Andeh tak pi umah bekas laki dia, lepas keluar dari umah Pak Imam)

Cerita Andeh 2

Mak Andeh ni nak apply keje kilang, maka bersama-sama calon-calon yang ditemuduga terbuka pada pagi tu, Andeh pun isi le borang permohonan. Andeh ni tulis lambat, dia nak pikir pun berjam-jam, maklum le slow sikit. Dalam satu bilik, di meja bulat, calon-calon pun isi le borang dan Mak Andeh pun tak terkecuali. Dia isi jugak, tapi bila time nak dekat kerani HR nak kutip borang, Andeh belum siap lagi. Maka kawan sebelah dia keisan kat Andeh, nak tolong le isi..


Kawan : Kak, ni saya tolong isi, ni .. Siapa waris terdekat kak?


Andeh : Emm..(sambil duk pikir) .Kak cuma ada tokwan saja. Lani kak duk dengan pak sedara dan mak

sedara, depa la jaga kak (terang Andeh panjang lebar)

Kawan : Jadi sapa yang kak nak letak nama ni sbg waris? (cepat la kak oii, kata orang ni dlm ht)


Andeh : Buh nama Tokwan kak saja le.( Andeh pun bagi nama Tokwan dia)


Kawan: Ok, no tel dengan alamat Tokwan kak tu bagi la sama , saya nak isi dalam borang ni.


Andeh : Haishh!! (Andeh tekezut) Mana buleh, tokwan kak dah lama mati, nak call tak boleh la.


Kawan: Astaga..!!! (Pelepuk! kawan sebelah Andeh tepuk dahi sendiri)

Awat yang kak bagi nama tokwan yang mati tu buatpa?!..bagi la yang hidup ni...


Berderai gelak calon-calon yang ada di meja bulat tu yang tadi duk tunggu Andeh siapkan borang permohonan dia tu.

Lain kali kawan tadi kena explain le ye..waris terdekat ni waris yang masih hidup...hahaha!!
 
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Ada lagi ke Mak Andeh di tahun 2010 ni? Kalau ada Pak Pandir mesti ada Mak Andehnya. Cuma kisahnya bukan berlatar belakangkan zaman dulu kala tapi latar belakang zaman kini di tahun 2010.


Ada beberapa kisah yang aku dapat dari koleksi kisah-kisah Mak Andeh yang benar bukan rekaan. Korang nak cari di pasaran memang takda sebab buku tu tak diedarkan di mana-mana, hanya di nurizspace.blogspot.com.(hehehe).


Mak Andeh ni lebih kurang Pak Pandir gak kan, cuma dia cerdik sikit le dari laki dia tu. Orang panggil *****-***** pandai. Kalau ***** boleh ajar tu takpe jugak, macam mana kalau dia ***** tapi ketegaq (degil) pulak. Ni orang panggil ***** tak boleh diajar. aku nak cite sikit pasal kisah Mak Andeh zaman 2010, korang nak gelak ke tak gelak ke, aku nak cite jugak..(ketegaqnye aku)


Cerita Andeh part 1

Mak Andeh ni baru lepas bercerai dengan laki dia (bukan Pak pandir), sebab apa diaorang cerai mungkin disebabkan perangai Mak Andeh tu le kot. Lepas cerai kali ke 4, maka Mak Andeh pun pergi le naik turun pejabat agama, dan berulang- alik ke rumah pak imam, lebih kurang mcm Norman dgn Memey duk ulang alik di pejabat agama. Mak Andeh pakai spec hitam gak le, jgn tak tau. Mak andeh memang bz sikit le nak settlekan kes dia. Pada suatu hari dia pergi ke rumah Pak Imam. Dia sembang-sembang hal hal kes dia tu, maka ada le maalah dia, yang dia muskilkan maka diajukan le kpd Pak Imam..


Mak Andeh: Saya lani, sibuk sikit, pak imam..kena pi ulang alik umah bekas laki saya tu.

Macam-macam barang kepunyaan saya, ada lagi di rumah tu. Bekas laki saya pulak jarang ada di umah, payah saya nak amik.


Pak Imam : Barang apa lagi yang banyak sangat?( pak imam pun teringin nak tau)


Mak Andeh : Macam- macam la, tepung, milo, susu, pinggan mangkuk, cawan 2, 3 biji, periuk lagi. Tapi saya nak jugak amik tepung saya yang saya baru ja beli, tak dan guna lagi pun. Duk simpan

saja. Takut jd bubuk(kulat).


Pak Imam yang muka biasa-biasa je td dengar cite Andeh, tetiba teperonyok mcm asam keping bila Andeh explain barang apa yang dia nak amik tu.

Dengan malas, imam pun jawab.

Pak Imam : Hang nak pi amik tepung sebungkus tu saja ka? Hang nak pi sana, nak naik bas, tambang bas

hang pun lebih mahal dari harga tepung tu. Tak payah duk pi amik la. Dah la hang pi balik umah, toksah duk pikir hal remeh tu. (Pak imam marah le Andeh sebab takut dia pi jugak amik tepung tu. Harap-harap Andeh tak pi umah bekas laki dia, lepas keluar dari umah Pak Imam)

Cerita Andeh 2

Mak Andeh ni nak apply keje kilang, maka bersama-sama calon-calon yang ditemuduga terbuka pada pagi tu, Andeh pun isi le borang permohonan. Andeh ni tulis lambat, dia nak pikir pun berjam-jam, maklum le slow sikit. Dalam satu bilik, di meja bulat, calon-calon pun isi le borang dan Mak Andeh pun tak terkecuali. Dia isi jugak, tapi bila time nak dekat kerani HR nak kutip borang, Andeh belum siap lagi. Maka kawan sebelah dia keisan kat Andeh, nak tolong le isi..


Kawan : Kak, ni saya tolong isi, ni .. Siapa waris terdekat kak?


Andeh : Emm..(sambil duk pikir) .Kak cuma ada tokwan saja. Lani kak duk dengan pak sedara dan mak

sedara, depa la jaga kak (terang Andeh panjang lebar)

Kawan : Jadi sapa yang kak nak letak nama ni sbg waris? (cepat la kak oii, kata orang ni dlm ht)


Andeh : Buh nama Tokwan kak saja le.( Andeh pun bagi nama Tokwan dia)


Kawan: Ok, no tel dengan alamat Tokwan kak tu bagi la sama , saya nak isi dalam borang ni.


Andeh : Haishh!! (Andeh tekezut) Mana buleh, tokwan kak dah lama mati, nak call tak boleh la.


Kawan: Astaga..!!! (Pelepuk! kawan sebelah Andeh tepuk dahi sendiri)

Awat yang kak bagi nama tokwan yang mati tu buatpa?!..bagi la yang hidup ni...


Berderai gelak calon-calon yang ada di meja bulat tu yang tadi duk tunggu Andeh siapkan borang permohonan dia tu.

Lain kali kawan tadi kena explain le ye..waris terdekat ni waris yang masih hidup...hahaha!!
apa yg lawaknya :-?#:-S
 

qai

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2008
Messages
2,928
Reaction score
1
Points
25
cerita 1st tu x paham..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register