BTC USD 34,452.2 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Majlis Tahnik : Datuk K, Siti Nurhaliza dan semua jemputan dikenakan kompaun

qubs

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
9,680
Reaction score
220
Points
73
Ye la rezeki tuan la,ade juga pergi balai lain tp minta pergi balai daerah sy plak. Balai daerah sy kalo nk pergi dlm 20km jugak.balai yg pergi tu dlm 5km je
alhamdulillah

cuma polis ni myb mood time tu baek kot
ad kwn sy tu, siap alasan dia nk jmpa ibu dia umur dh 82 thun dh lme xjmpa nk ziarah & beli barang keperluan
polis tu ckp, ibu sy pn 82 thun jgk, 2 bln dh xjmpa 😅
 
Sponsored Post

ahmaddpintu

Fun Poster
Joined
Dec 24, 2017
Messages
299
Reaction score
109
Points
33
aku org Ganung gop, walaupun kebiasaan main bodo bodo, mencarut dll. kalu nok pakai alasan kebiasaan utk membenarkan sesuatu yg hudoh, berat 66 aaaaa,punoh ranoh ahhh masarakat..... islam datang utk membetulkan benda benda hok hudoh dop molek tu lah nok kabo kemung, nok memperbaiki akhlak biar koho molek, bulih kedia kebiasaanG....oooo berat 66 lagu nim, ilmu ugama tinggi tapi dop menunjukkan akhlak yg baik, dopleh nok respek ahhh ustak lagu ning
 

shah_ae

Legendary Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
15,887
Reaction score
759
Points
171
hahaha jgn amik ati sgt dgn org pantai timur
nate beruk, bodo mung, mcm mainan mulut diorg je
maaf la kalo trsilap sbb bo55 sy org tganu mmg slalu kne dgn dia
Diorg tak penah bercampur dgn org pantai timur kot... Belum org melake lg...
 

qubs

Super Active Member
Joined
Oct 4, 2010
Messages
9,680
Reaction score
220
Points
73
aku org Ganung gop, walaupun kebiasaan main bodo bodo, mencarut dll. kalu nok pakai alasan kebiasaan utk membenarkan sesuatu yg hudoh, berat 66 aaaaa,punoh ranoh ahhh masarakat..... islam datang utk membetulkan benda benda hok hudoh dop molek tu lah nok kabo kemung, nok memperbaiki akhlak biar koho molek, bulih kedia kebiasaanG....oooo berat 66 lagu nim, ilmu ugama tinggi tapi dop menunjukkan akhlak yg baik, dopleh nok respek ahhh ustak lagu ning
hahaha kalo mcmni kwn xtau nk ckp apa
mungkin penerimaan semua org brbeza la kot
kalo kwn selagi x maki2 smpai menjerit2, xmemukul ok lg :D
 

ahmaddpintu

Fun Poster
Joined
Dec 24, 2017
Messages
299
Reaction score
109
Points
33
hahaha kalo mcmni kwn xtau nk ckp apa
mungkin penerimaan semua org brbeza la kot
kalo kwn selagi x maki2 smpai menjerit2, xmemukul ok lg :D
bagus tuan, sedia menerima utk diperbodo bodokan ...👍
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,354
Reaction score
3,050
Points
201
Diorg tak penah bercampur dgn org pantai timur kot... Belum org melake lg...

bukan tak pernah bercampur...aku org kelate...pun bercakap jarang guna natang...bodo2...sebab aku percaya kpd adab....pernah bercakap dgn org melaka....cakap kasar...mungkin mood aku tak baik...aku maki balik on the spot...hahaha..bagi aku kebiasaan atau adat yg negatif tidak menghalalkan adab yg sonsang....sebab kita org Islam....org Islam dicakap bercakap dgn tertib dan berakhlak...sebab kalau cakap kasar dan buat hati org terguris..ada dosanya di situ...tapi ni pendapat aku lah...
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,354
Reaction score
3,050
Points
201
n9 & melaka
ckp kasar2 marah2
tp sbnrnye tgh brbual :ROFLMAO:
bila bercakap berdepan aku lebih kpd adab dan tertib...tak semua org sama...lagi lah kalau atas pentas ceramah....kita kena tunjuk kita memiliki akhlak dan mulut yg baik....apa yg keluar dari mulut disukat dan dihitung....
 

lats840

Active+ Member
Joined
Mar 15, 2009
Messages
2,758
Reaction score
678
Points
81
bila bercakap berdepan aku lebih kpd adab dan tertib...tak semua org sama...lagi lah kalau atas pentas ceramah....kita kena tunjuk kita memiliki akhlak dan mulut yg baik....apa yg keluar dari mulut disukat dan dihitung....
Btul dah tu ape yg tuan koba..
Tp den tk do lak terasa kali UAI ckp bodo..
Ntah la, cara cakap, nada cakap tu bukan mcm nak curse org...
Tu pndagan den la...

Sama la mcm org melaka, kalo dah berborak...
Abis smua filter kat mulut dio cabut....
Main sembur je...
Hahhahaa..

Tp bg den la, sblum amik hati...
Kito kne tgk kek mano kito berado...
Cth den ado kwn org jawa...
Dgn omak eh, ayah eh.. Siap dgn atok nenek la... Guna word aku...
Terkjut den mulo2...
Selamba je cko dgn omak dio...
Aku nak gi minum jap dgn kwn... Nnti apahal, aku call mak ye...
Hhahahhaa....

Ni pendapat 10 sen den je la....
Tapi Kalo anak den ckp aku2 dgn den...
Mau biru muko eh kono tmpar...
Nak ber aku2 lak dgn den..
Tapi dlm doa, boleh plak guno aku...
Ampun kan dosa aku, dosa kedua ibu bapa aku...
Hehehehe....
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,354
Reaction score
3,050
Points
201
Btul dah tu ape yg tuan koba..
Tp den tk do lak terasa kali UAI ckp bodo..
Ntah la, cara cakap, nada cakap tu bukan mcm nak curse org...
Tu pndagan den la...

Sama la mcm org melaka, kalo dah berborak...
Abis smua filter kat mulut dio cabut....
Main sembur je...
Hahhahaa..

Tp bg den la, sblum amik hati...
Kito kne tgk kek mano kito berado...
Cth den ado kwn org jawa...
Dgn omak eh, ayah eh.. Siap dgn atok nenek la... Guna word aku...
Terkjut den mulo2...
Selamba je cko dgn omak dio...
Aku nak gi minum jap dgn kwn... Nnti apahal, aku call mak ye...
Hhahahhaa....

Ni pendapat 10 sen den je la....
Tapi Kalo anak den ckp aku2 dgn den...
Mau biru muko eh kono tmpar...
Nak ber aku2 lak dgn den..
Tapi dlm doa, boleh plak guno aku...
Ampun kan dosa aku, dosa kedua ibu bapa aku...
Hehehehe....

heheh mcm aku selalu pesan dgn anak anak...bila bercakap..biar tertib...pilih perkataan yg nak keluar dari mulut....walau dimana kita berada...biar nampak Islam ....contohi alim ulama yg mempunyai tutur kata yg sopan dan tertib...betul bro cakap...kita kena tgk di mana kita berada....tapi bukan lesen kita berasimilasi dgn tabiat yg tak sesuai dgn kita...maknanya kalau org tu cakap kasar dia kena cepat guna akal untuk detect org boleh terima atau tidak cara dia sebagai tanda dia hormat org....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register