Majlis Perkahwinan - Platform Mencari Income Lebih???

CG Sponsors




Jutawan

Super Active Member
Joined
Oct 17, 2006
Messages
7,480
Reaction score
182
Points
78
Sabtu lepas baru mengendalikan perkahwinan adik lelaki saya yang ke - 3. Banyak juga perbelanjaan yang telah dikeluarkan sebelum tibanya majlis perkahwinan yang sepatutnya. Hampir mencecah RM5,000 untuk perbelanjaan di pihak lelaki. Di pihak perempuan (adik ipar saya yang baru) rasanya lebih lagi. Yang best syukur alhamdulillah tetamu yang dijemput dan hadir melebihi 300 orang seperti yang dijangkakan, masa bersalaman pulang, mak ngan abah tersenyum simpul jer... maklumlah dapat gaks "SALAM KERUK", paling cikai rasanya RM10.00. So, kalau kebanyakan bagi RM10, 300 orang dah dapat RM3,000 +/-.
So, boleh ker majlis perkahwinan membantu dalam mengurangkan pihak penganjur yang terlibat? Atau menjadi medan untuk menjana pendapatan?Jom kita bincang-bincangkan...:D
 
Sponsored Post

kechiq10

Junior Member
Joined
Sep 14, 2007
Messages
63
Reaction score
0
Points
6
incik jutawan...adik hang kawen tu kat mane? 5000 je abis cam skit je tu.aku buat kira2 kasar pon dah lebih 5ribu ni...huhu...
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Top Poster #5
Joined
Jul 1, 2008
Messages
30,626
Reaction score
1,392
Points
201
lor itu biasa ler .... tlg menolong jer.... hary ni kita bantu dia esok lusa dia bantu kita .... hurmmm
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Aku memang buat duit dari Majlis Perkahwinan.. :)paid:)cgrock
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
kalau saya menega eskrem masa kenduri kawen, boleh ka.... :))
 

fazarudin

Legendary Member
Joined
Jan 2, 2006
Messages
10,985
Reaction score
258
Points
136
aku setuju..tp bukanlah menjana pendapatan ...sebonarnya tu sedekah dari tetamu yg datang..so dengan sedekah yg diberi tu , dptlah ringankan beban pengantin.

cuba bayangkan , ade yg sampai berhutang semata2 nak jadi raja sehari..lainlah kalau dia mcm mawi..dpt sponsor sampai RM5 juta..kita nih yg miskin sepatutnya dok happy semasa dok atas pelamin sebaliknya dok pening kepala camna nak korek duit nak bayar utang..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register