Majlis nikah Mawi-Ekin: TV3 dihalang buat liputan

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
JOHOR BAHRU 20 Dis. - Krew stesen televisyen TV3, dihalang membuat liputan majlis pernikahan Mawi-Ekin yang diadakan di Masjid Sultan Abu Bakar di sini hari ini.

Ketua Pengurus Acara majlis berkenaan Freddie Fernandez berkata, halangan itu adalah disebabkan stesen Astro sudah mendapat hak penyiaran secara eksklusif untuk majlis tersebut.

"Ini bermakna stesen televisyen lain tidak dibenarkan sama sekali merakamkan detik-detik pernikahan itu melainkan RTM yang memperoleh kerjasama dengan Astro," katanya di sini hari ini.

Bagaimanapun jelas Freddie, pihaknya ada memberi ruang kepada krew TV3 menemu bual pasangan pengantin selepas selesai sidang akhbar yang diadakan di dewan masjid berkenaan.

Katanya, larangan itu tidak melibatkan petugas media cetak sebaliknya mereka mendapat layanan yang memuaskan.

Majlis pernikahan Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani, 27 dan Ekin atau Nora'Ashikin Rahmat, 29, hari ini agak kecoh apabila krew TV3 diarahkan keluar dari bilik sidang akhbar serta tidak dibenarkan sama sekali merakamkan apa juga acara pada majlis terbabit.

Sumber menyatakan larangan tersebut dibuat kerana TV3 sebelum ini turut melarang stesen televisyen berbayar itu membuat liputan majlis perkahwinan Datuk Siti Nurhaliza Taruddin dua tahun lalu.

Pada majlis perkahwinan itu, TV3 mendapat hak penyiaran eksklusif dan turut menyiarkan secara langsung majlis pengumuman pernikahan, akad nikah dan persandingan.

Balas demdam ler pulak
 
Sponsored Post

DreamCatcher

CG Top Poster Club
Joined
Jan 11, 2008
Messages
23,766
Reaction score
914
Points
176
kata tv3 anti mawi.. takkan merajuk kot.. :))
 

@sap_plan

Fun Poster
Joined
Dec 20, 2008
Messages
128
Reaction score
1
Points
15
JOHOR BAHRU 20 Dis. - Krew stesen televisyen TV3, dihalang membuat liputan majlis pernikahan Mawi-Ekin yang diadakan di Masjid Sultan Abu Bakar di sini hari ini.

Ketua Pengurus Acara majlis berkenaan Freddie Fernandez berkata, halangan itu adalah disebabkan stesen Astro sudah mendapat hak penyiaran secara eksklusif untuk majlis tersebut.

"Ini bermakna stesen televisyen lain tidak dibenarkan sama sekali merakamkan detik-detik pernikahan itu melainkan RTM yang memperoleh kerjasama dengan Astro," katanya di sini hari ini.

Bagaimanapun jelas Freddie, pihaknya ada memberi ruang kepada krew TV3 menemu bual pasangan pengantin selepas selesai sidang akhbar yang diadakan di dewan masjid berkenaan.

Katanya, larangan itu tidak melibatkan petugas media cetak sebaliknya mereka mendapat layanan yang memuaskan.

Majlis pernikahan Mawi atau nama sebenarnya Asmawi Ani, 27 dan Ekin atau Nora'Ashikin Rahmat, 29, hari ini agak kecoh apabila krew TV3 diarahkan keluar dari bilik sidang akhbar serta tidak dibenarkan sama sekali merakamkan apa juga acara pada majlis terbabit.

Sumber menyatakan larangan tersebut dibuat kerana TV3 sebelum ini turut melarang stesen televisyen berbayar itu membuat liputan majlis perkahwinan Datuk Siti Nurhaliza Taruddin dua tahun lalu.

Pada majlis perkahwinan itu, TV3 mendapat hak penyiaran eksklusif dan turut menyiarkan secara langsung majlis pengumuman pernikahan, akad nikah dan persandingan.

Balas demdam ler pulak
hahaha..harie tue..masa Siti kahwin media prima dah dapat, sikit pun x dapat Astro nak ambik..x pulak Astro nie mengamuk .hehehe..kali nie kena kat TV3.satu Malaysia kecoh..siap masuk buliten utama..hahaha.terus melenting..hehehe..panas..panas..layan:eek:
 

gOdFeLLa

Senior Member, InstaForex Official, Introducing Br
Platinum Member
Joined
Jan 4, 2007
Messages
9,441
Reaction score
401
Points
81

tudung87

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
12,870
Reaction score
69
Points
120
lawak2...
pasal ni pun nk gado..
yela, dulu buat kat org..
skrg, sendiri kena...:)):))
 

_killer_

Fun Poster
Joined
Sep 12, 2007
Messages
844
Reaction score
10
Points
15
Tv3 deserved layanan macam tu, sama gak dia buat kat astro dulu..poyoz lah dua2 tu..tgk cite tamil tv2 je le
 

gOdFeLLa

Senior Member, InstaForex Official, Introducing Br
Platinum Member
Joined
Jan 4, 2007
Messages
9,441
Reaction score
401
Points
81
aku marah dia jual hollywater tadi
main sedap mulut jer cop orang jadi scammer.
aku perasan thread dia tadi.. :eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register