majalah artis malaysia

CG Sponsors




muhammad

Junior Member
Joined
Dec 28, 2008
Messages
60
Reaction score
86
Points
16


Segala puji hanya milik Allah S.W.T semata,
dan sholawat dan salam atas nabi kita
Muhammad S.A.W dan atas keluarganya dan para
sahabatnya, dan selanjutnya :

Majalah-majalah ini mencantumkan di
selang halaman-halamannya gambar-gambar
telajang dan wajah-wajah yang menggoda
yang membangkitkan nafsu syahwat, dan
mengajak kepada kerosakkan. Telah
dibuktikan dengan penelitian yang dalam
bahwa majalah-majalah ini mencakupi
agenda-agenda yang banyak dalam
mengiklankan kejahatan dan maksiat serta
membangkitkan nafsu syhwat dan
pada apa-apa yang yang
diharamkan Allah S.W.T dan Rasul-Nya. Seperti
yang dibawah ini:

1) Gambar-gambar seksi di cover majalah
dan di dalamnya.

2) Wanita-wanita dengan seluruh
perhiasaannya yang mengoda dan
menggairahkan.

3) Ucapan-ucapan yang kotor, untaian
puisi dan kalimat yang jauh dari etika
malu dan kemuliaan yang menghancurkan
akhlak dan merosakkn umat.

4) Cerita-cerita roman yang keji, dan
berita-berita artis dan aktor, penari
laki-laki dan wanita dari kalangan
orang-orang yang suka berbuat maksiat.

5) Dalam majalah-majalah ini terdapat
seruan yang terang-terangan untuk
mempertontonkan kecantikan kepada orang
lain, bersolek dan bercampurbaurnya
antara laki-laki dan wanita serta
pengoyakkan hijab




6) Pameran busana-busana seksi yang
menutup tapi hakikatnya telanjang kepada
kaum wanita mukminin untuk mengajak
mereka kepada telanjang dan buka-bukaan
serta menyerupai para pelacur dan pelaku
maksiat.

7) Dalam majalah ini terdapat rangkulan,
pelukan dan ciuman antara laki-laki dan
wanita.

8) Di dalam majalah-majalah ini terdapat
perkataan-perkataan yang bergejolak yang
membangkitkan nafsu seksual yang mati
pada jiwa para pemuda dan pemudi,
sehingga mendorong mereka dengan segala
kekuatan untuk menempuh jalan kesesatan,
melencong dan jatuh di dalam perzinaan,
perbuatan dosa, pacaran dan onani..

Lembaga Tetap Kajian
Ilmiyah dan Fatwa melihat sebagai berikut.


Pertama : Diharamkan menerbitkan
majalah-majalah hina seperti ini baik
majalah-majalah umum atau khusus dengan
pakaian-pakaian wanita. Barang siapa
yang melakukan itu, maka dia mendapatkan
bahagian dari perkataan Allah Taala.:

Firman Allah

Artinya : Sesungguhnya orang-orang yang
ingin agar (berita) perbuatan yang amat
keji itu tersiar di kalangan orang-orang
yang beriman, bagi mereka azab yang
pedih di dunia dan di akhirat. (surat
An Nur : 19).

Kedua : Diharamkan untuk bekerja di
instansi majalah-majalah ini dari segi
manapun, baik tugasnya di administrator
atau redaksi atau percetakkan atau
distributor. Karana perbuatan itu
termasuk ke dalam menolong dalam
perbuatan dosa dan kebatilan serta
kerosakan. Allah Taala berfirman :

Artinya : Dan janganlah kamu tolong
menolong dalam berbuat dosa dan
pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada
Allah sesungguhnya Allah amat berat
siksa-Nya.(Al Maidah : 2).

Ketiga : Diharamkan mengiklankan
majalah-majalah ini dan memasarkannya
dengan cara apapun, karana hal itu
merupakan dan membuka jalan-jalan terhadap
kejahatan dan dakwah kepadanya. Sungguh
telah tetap dari Rasulullah S.A.W bahwa beliau
bersabda : Barang siapa yang mengajak
kepada kesesatan maka mendapatkan dosa
seperti dosa orang yang mengikutinya ----->http://carigold.com/portal/forums/forumdisplay.php?s=&daysprune=&f=235
tanpa dikurangi dosanya dari dosa-dosa
orang yang mengikutinya itu sedikitpun

( H.R. Muslim di kitabnya Shohih Muslim).

Keempat : Diharamkan menjual
majalah-majalah ini dan penghasilan yang
didapatkan dari majalah ini adalah
penghasilan yang haram. Barang siapa
yang pernah melakukan hal ini maka
haruslah dia bertaubat kepada Allah
Taala dan keluar dari penghasilan yang
keji ini.

Kelima : Diharamkan kepada kaum muslimin
untuk membeli majalah-majalah ini dan
menyimpannya disebabkan di
dalamnya terdapat dosa dan kemungkaran.
Sebagaimana membeli majalah itu adalah
memperkuat pelarisan majalah-majalah ini
dan mengangkat income mereka dan
menyokong mereka untuk memproduksi dan
memasarkannya. Seorang muslim wajib
berwaspada terhadap keluarganya baik
laki-laki atau wanita untuk mendapatkan
majalah-majalah ini demi menjaga mereka
dari bencana ini dan terpengaruh
dengannya. Seorang
Muslim harus mengetahui sesungguhnya dia
adalah pemimpin dan akan ditanya tentang
kepemimpinannya pada hari kiamat.

Keenam : Seorang muslim wajib memejamkan
matanya(berpaling) dari melihat majalah-majalah
yang merosak itu demi ketaatan kepada
Allah S.W.T dan Rasul-Nya dan demi menjauhi
bencana dan tempat-tempatnya. Kepada
seseorang janganlah berangan-angan terhadap
dirinya terlepas dan terjaga dari dosa.sungguh
Rasulullah S.A.W memberitahukan bahwa
Sesungguhnya syaitan itu mengalir di
tubuh anak adam seperti mengalirnya
darah. Imam Ahmad rahimahullah-
berkata : Entah berapakah suatu
pandangan yang menimbulkan bencana di
hati orang yang melihat itu. Maka
barang siapa yang tergantung dengan apa
yang terdapat di dalam majalah-majalah
itu dari gambar-gambar dan yang lainnya
telah merosak hatinya dan kehidupannya
serta memalingkannya kepada hal-hal yang
tidak bermanfaat baik dunia mahupun
akhirat. Kerana, baiknya hati dan
kehidupannya hanya disebabkan oleh
kebergantungannya dengan Allah S.W.T dan
mengibadatinya, lazatnya bermunajah
kepadanya dan ikhlas serta penuhnya
kecintaannya kepada Allah.

Ketujuh :
Barang siapa yang dipilih
Allah S.W.T menjadi pemimpin di negeri Islam
manapun wajib memberikan nasihat kepada
kaum muslimin dan menjauhkan mereka dari
kerosakan dan pelakuannya dan menjauhkan
mereka dari segala yang membahayakan
mereka di dalam agama dan dunia mereka.
Di antaranya melarang majalah-majalah
yang merosak ini untuk disebar dan
dijual beli. Dan menahan kerosakannya
dari mereka .tindakan ini merupakan
menolong Allah S.W.T dan agama-Nya. Dan
merupakan sebab kemenangan dan
keberhasilan dan menguasai bumi
sebagaimana firman Allah :

Artinya : Sesungguhnya Allah pasti
menolong orang yang menolong
(agama)-Nya. Seusngguhnya Allah
benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa.
(Yaitu) orang-orang yang jika Kami
teguhkan kedudukan mereka di muka bumi,
niscaya mereka mendirikan sholat dan
menunaikan zakat, menyuruh berbuat yang
maruf dan mencegah dari perbuatan yang
mungkar, dan kepada Allah-lah kembali
segala urusan. (Al Hajj : 40-41).

Dan segala puji bagi Allah Robb tuhan semesta
alam dan sholawat dan salam atas nabi
kita Muhammad S.A.W dan keluarganya dan para
sahabatnya serta orang-orang yang
mengikuti mereka dengan baik sampai hari
kiamat.
 
Sponsored Post

asrul07

Active+ Member
Joined
Jul 17, 2008
Messages
3,055
Reaction score
3
Points
25
semua tu xde pun dlm list majalah langganan den tiap2 bulan
 

muhammad

Junior Member
Joined
Dec 28, 2008
Messages
60
Reaction score
86
Points
16
Dan janganlah kamu tolong
menolong dalam berbuat dosa dan
pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada
Allah sesungguhnya Allah amat berat
siksa-Nya.(Al Maidah : 2).
 

AZAM_PENJUAL_MESRA

Fun Poster
Joined
Jun 2, 2008
Messages
520
Reaction score
2
Points
15
kadang2 bile dah biase bende2 gini..tak sedar la pulak kite tersesat jauh..taubat2..

ape lagi..tak kan pak lah tido lg..aku nak buat surat terbuka lah..:-?
 

matttiya88

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
3,166
Reaction score
244
Points
43
Syaitan amat suka menjadi rakan kepada orang yang dipenuhi dosa. Syaitan tidak pernah berputus asa menyesatkan manusia dengan pelbagai tipu daya. Iblis memohon kepada Allah agar dipanjangkan usia hingga Hari Kiamat semata-mata ingin menghasut manusia menjadi hamba yang sesat seperti dirinya.
insaflah...
 
Last edited:

matttiya88

Active+ Member
Joined
Mar 21, 2008
Messages
3,166
Reaction score
244
Points
43
Aq dah bukukan majalah terbaru...jgn segan mendonlod..FREE DAN KLU BOLE SEBARKAN!!
 

Attachments

naimexe

Active Member
Joined
Dec 29, 2008
Messages
1,175
Reaction score
3
Points
25
serius!
Pak Lah tuh leh percaye ker x?
 

g r a n p a

Super Active Member
Joined
Feb 15, 2008
Messages
5,119
Reaction score
44
Points
70
jgn beli da...pesan kat kaum keluarga...anak isteri adik2...dan sahabat handai...
 

hazwanhasbi

Fun Poster
Joined
Jul 22, 2008
Messages
256
Reaction score
0
Points
10
bagus.. good info.. kasi banned je majalah hiburan artis.. sakit mata, hati dan jiwa je...
 

jejantas

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2007
Messages
24,648
Reaction score
920
Points
161
Ibu segala Majalah Maksiat nih dan hiburan kosong semata2 adalah Utusan Mesia
 
Sponsored Post
Top
Log in Register