BTC USD 37,396.8 Gold USD 1,797.13
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Maimum layak bertanding

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
PUTRAJAYA 5 Dis. – Calon bebas bagi kerusi Parlimen Kuala Terengganu, Maimun Yusof, 89, yang hilang wang pertaruhan pada Pilihan Raya Umum Ke-12 lalu, layak bertanding pada pilihan raya kecil kawasan itu pada 17 Januari depan.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata, berdasarkan maklumat terkini, Maimun dan calon lain yang bertanding di kerusi Parlimen itu telah mematuhi peraturan yang tetapkan termasuk mengemukakan penyata perbelanjaan pilihan raya.

“Boleh, asalkan sesiapa yang bertanding dalam pilihan raya umum lalu tidak melanggar undang-undang dan menyerahkan penyata perbelanjaan pilihan raya dan Maimun telah menyerahkan penyata, justeru kalau dia nak masuk bertanding, tidak ada masalah.

“Undang-Undang Akta Kesalahan Pilihan Raya menyatakan sesiapa yang bertanding tetapi gagal mengemukakan penyata perbelanjaan, kelayakan beliau akan dibatalkan, dalam kes ini semua layak,” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat khas berhubung kekosongan kerusi Parlimen Kuala Terengganu di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kelayakan Maimun untuk bertanding semula pada pilihan raya kecil kawasan Parlimen itu selepas hilang wang pertaruhan apabila memperoleh 685 undi pada pilihan raya umum lalu yang dimenangi Datuk Razali Ismail.

Kasi Maimun lawan calon AKIM saja dah ler...
 
Sponsored Post

marley

Active Member
Joined
May 16, 2008
Messages
1,667
Reaction score
8
Points
25
tok..balik jaga cucu lh :eek:
 

rizzmerr76

Active Member
Joined
Jan 2, 2008
Messages
2,206
Reaction score
57
Points
30
saya mesti piley...:eek:...kasi pangkah yerr
 

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Buang duit jer nenek tu.....
 

SOUL86F

Legendary Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
10,969
Reaction score
115
Points
123
ni kerajaan yg prihatin,patut kasi nasihat sket kat nenek tu....dah tua2 gitu cmna nak jd pemimpin??nak kehulu kehilir bagai mampu ke??nak kontrol satu kawasan tu....adoiii:(:(
 

niedzal

Active+ Member
Joined
Mar 6, 2007
Messages
2,686
Reaction score
15
Points
25
Lawan tetap Lawan...
 

GilerGold

Currently marked as Scammer, (until issue resolved
Joined
Apr 13, 2007
Messages
1,024
Reaction score
0
Points
20
kesian om tua nih...diperalatkan
 

lah7257

Active Member
Joined
Mar 20, 2007
Messages
1,971
Reaction score
5
Points
25
Siapalah yang suruh dia ni masuk bertanding. Kesian aku tengok kena dipermainkan...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register