'Madu saya calon kelapan suami'

CG Sponsors




hiduprakyat

Active Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
1,870
Reaction score
139
Points
33
832290.jpg


KUALA NERANG - Bagi kebanyakan wanita bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami.

Namun, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, Rosyilah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.

Perkongsian Rosyilah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21, dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi netizen.

Rosyilah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.

Menurutnya, dia tidak pernah menghalang suaminya berpoligami sama ada dengan anak dara atau pun janda, malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami.

832288.jpg

Gambar Rosyilah menemani suaminya ke majlis perkahwinan di lalu di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang yang tular di media sosial.

Katanya, madunya itu adalah calon kelapan buat suaminya sebagai isteri selepas gagal dalam pencarian sebelum ini.

"Saya tidak halang suami untuk berpoligami lagi sebab suami hajat untuk berpoligami selepas kami berkahwin.

"Sebelum ini ada tujuh calon, namun mereka semua menolak disebabkan oleh tidak setuju dengan poligami ini," katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Jalan Padang Sanai, Kuala Nerang di sini hari ini.

Katanya, calon kelapan ini kebetulan hadir temuduga pada 1 Februari bagi jawatan eksekutif pemasaran syarikat milik suaminya.

"Semasa temuduga saya tengok reaksi suami suka pada wanita itu dan saya boleh baca dan faham keadaannya selepas dia diterima kerja sehari kemudian.

"Seminggu selepas itu suami menyatakan hasrat kepada Ain dan setuju untuk kahwin sebelum mereka bertunang pada 15 Mac lalu," katanya.


832289.jpg

Dari kiri Rosyilah, Khubaib dan Nurul Ain pada majlis perkahwinan sebelah perempuan di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang pada Ahad lalu.

Rosyilah berasal dari Alor Janggus, Alor Setar adalah ibu tunggal kepada dua anak perempuan mendirikan rumah tangga bersama Khubaib pada 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.

Suaminya itu pula mempunyai enam cahaya mata iaitu dua perempuan serta empat lelaki hasil perkahwinan pertama dan lapan anak tinggal bersama mereka, manakala anak bongsu Khubaib tinggal dengan bekas isteri pertama di Kelantan.

Tambah Rosyilah yang juga merupakan jurumekap artis sambilan berkata, beliau bersedia untuk berpoligami selepas membuat persiapan lebih awal sejak lima tahun lalu.

"Selepas berkahwin, saya berjanji dengan diri sendiri, kalau ada orang lain nak masuk dalam kehidupan ini (poligami) saya terima selepas tanya pendapat kawan-kawan lain untuk fahami poligami.

"Kita bila dah reda tentang poligami benda jadi biasa walaupun pada awalnya agak sukar. Saya sudah bersedia lebih awal untuk masuk dalam dunia berkongsi kehidupan seperti ini," katanya.


== sinar harian
 
Sponsored Post

mrhulk

Fun Poster
Joined
May 2, 2017
Messages
101
Reaction score
16
Points
15
hmmm.....lebih kurang je rupa bini muda ngan bini tua....
 

dan50

Super Active Member
Joined
Aug 22, 2010
Messages
6,493
Reaction score
117
Points
73
laki muda... konpem tambah lg cukup kuota gini, no 1 ngan 2 sporting
 

bulan_berlopak

Freshie
Joined
Sep 23, 2020
Messages
3
Reaction score
0
Points
3
hurmmm x terkata... kat fb ade yg kata bini tu dah meluat nak layan laki mcm ni.. tu yg dicarikan calon...
 

Lobey

Active+ Member
Joined
Feb 25, 2008
Messages
4,252
Reaction score
94
Points
40
ada org kata dia pun ambil laki orang. skrg org ambil laki dia pula. dgn bekas bini pertama pun boleh tahan beranak pinak.
 

cropok

Active Member
Joined
Mar 30, 2018
Messages
1,629
Reaction score
411
Points
51
Semasa temuduga saya tengok reaksi suami suka pada wanita itu dan saya boleh baca dan faham keadaannya selepas dia diterima kerja sehari kemudian.
untungla reaksi mcm tu bini bg respon positif..klu aku mau kena soal siasat berhari2..
 

teapear

Active Member
Joined
Jan 25, 2009
Messages
1,992
Reaction score
246
Points
43
Kebiasaanya lelaki jenis macam ni jenis yang kurang masa dengan anak-anak.

Bila kahwin jangan ingat, bini ko je perlu kasih sayang.. Anak2 pun sama. Terutama anak perempuan.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register