BTC USD 59,976.7 Gold USD 2,411.44
Time now: Jun 1, 12:00 AM

'Maaf kami terpaksa naikkan lagi harga' - Peniaga bazar Ramadan

Sponsored Post

dia nak cakap bukan salah harga barang naik....org lain yg jahat naikkan harga sewa bazar....dia suci
Dia punya level spin hanya walanon saja yg syok 🤣🤣 kt beli barang sendiri kt masak sendiri dn kt tau barang mengila naik.....
 

'Sebiji burger RM30, roti john sampai RM40'​



2591438.jpg

Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.



JOHOR BAHRU - Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.

Menerusi perkongsian dalam TikTok, seorang pengguna yang menggunakan nama Pok Teh mendakwa, harga makanan di bazar tersebut mahal kerana peniaga menyasarkan pelanggan dari Singapura.

Dia menyifatkan harga makanan dijual peniaga tersebut adalah nombor satu paling mahal dalam bazar Ramadan negara ini.

"Contohnya harga burger sampai RM30 dan harga roti john sampai RM40. Bukan itu sahaja, mereka sanggup caj bagi beg plastik hingga 50 sen. Nak tak nak terpaksa beli, takkan nak bawa makanan macam tu tanpa beg plastik.

"Saya menasihati golongan B40 yang mengunjungi bazar berkenaan supaya lebih berhati-hati kerana makanan dijual mungkin di luar kemampuan. Lebih baik tanya harga dulu sebelum beli makanan. Mereka menyasarkan warga Singapura.

"Mereka tahu sebelum ini orang Singapura selalu datang ke Taman Suria apabila mahu makan makanan Malaysia," katanya.

Perkongsian lelaki tersebut menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai yang mempunyai pengalaman kurang memuaskan ketika membeli makanan di situ.

Seorang pengguna menyatakan dia membeli sebungkus nasi kerabu dengan harga RM20 manakala ada pelanggan menyatakan membeli empat biji popiah dengan harga RM10.

Terdapat juga pelanggan yang mendakwa membeli ikan pari bakar bersaiz kecil seperti sebesar tapak tangan dengan harga RM40 di bazar berkenaan.

Sementara itu, Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Negeri Johor, Lilis Saslinda Pornomo berkata, pihaknya tidak menerima aduan rasmi berkaitan harga makanan di bazar berkenaan setakat ini.

"Bagaimanapun berdasarkan maklumat dalam media sosial, kami akan menjalankan pemantauan harga di bazar berkenaan," katanya ketika dihubungi pada Selasa.


 

'Sebiji burger RM30, roti john sampai RM40'​



2591438.jpg

Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.



JOHOR BAHRU - Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.

Menerusi perkongsian dalam TikTok, seorang pengguna yang menggunakan nama Pok Teh mendakwa, harga makanan di bazar tersebut mahal kerana peniaga menyasarkan pelanggan dari Singapura.

Dia menyifatkan harga makanan dijual peniaga tersebut adalah nombor satu paling mahal dalam bazar Ramadan negara ini.

"Contohnya harga burger sampai RM30 dan harga roti john sampai RM40. Bukan itu sahaja, mereka sanggup caj bagi beg plastik hingga 50 sen. Nak tak nak terpaksa beli, takkan nak bawa makanan macam tu tanpa beg plastik.

"Saya menasihati golongan B40 yang mengunjungi bazar berkenaan supaya lebih berhati-hati kerana makanan dijual mungkin di luar kemampuan. Lebih baik tanya harga dulu sebelum beli makanan. Mereka menyasarkan warga Singapura.

"Mereka tahu sebelum ini orang Singapura selalu datang ke Taman Suria apabila mahu makan makanan Malaysia," katanya.

Perkongsian lelaki tersebut menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai yang mempunyai pengalaman kurang memuaskan ketika membeli makanan di situ.

Seorang pengguna menyatakan dia membeli sebungkus nasi kerabu dengan harga RM20 manakala ada pelanggan menyatakan membeli empat biji popiah dengan harga RM10.

Terdapat juga pelanggan yang mendakwa membeli ikan pari bakar bersaiz kecil seperti sebesar tapak tangan dengan harga RM40 di bazar berkenaan.

Sementara itu, Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Negeri Johor, Lilis Saslinda Pornomo berkata, pihaknya tidak menerima aduan rasmi berkaitan harga makanan di bazar berkenaan setakat ini.

"Bagaimanapun berdasarkan maklumat dalam media sosial, kami akan menjalankan pemantauan harga di bazar berkenaan," katanya ketika dihubungi pada Selasa.


Dah beli jugak sapa.suruh...
Kena pukul ke kalau tak beli...
 
Last edited:

'Sebiji burger RM30, roti john sampai RM40'​



2591438.jpg

Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.



JOHOR BAHRU - Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.

Menerusi perkongsian dalam TikTok, seorang pengguna yang menggunakan nama Pok Teh mendakwa, harga makanan di bazar tersebut mahal kerana peniaga menyasarkan pelanggan dari Singapura.

Dia menyifatkan harga makanan dijual peniaga tersebut adalah nombor satu paling mahal dalam bazar Ramadan negara ini.

"Contohnya harga burger sampai RM30 dan harga roti john sampai RM40. Bukan itu sahaja, mereka sanggup caj bagi beg plastik hingga 50 sen. Nak tak nak terpaksa beli, takkan nak bawa makanan macam tu tanpa beg plastik.

"Saya menasihati golongan B40 yang mengunjungi bazar berkenaan supaya lebih berhati-hati kerana makanan dijual mungkin di luar kemampuan. Lebih baik tanya harga dulu sebelum beli makanan. Mereka menyasarkan warga Singapura.

"Mereka tahu sebelum ini orang Singapura selalu datang ke Taman Suria apabila mahu makan makanan Malaysia," katanya.

Perkongsian lelaki tersebut menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai yang mempunyai pengalaman kurang memuaskan ketika membeli makanan di situ.

Seorang pengguna menyatakan dia membeli sebungkus nasi kerabu dengan harga RM20 manakala ada pelanggan menyatakan membeli empat biji popiah dengan harga RM10.

Terdapat juga pelanggan yang mendakwa membeli ikan pari bakar bersaiz kecil seperti sebesar tapak tangan dengan harga RM40 di bazar berkenaan.

Sementara itu, Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Negeri Johor, Lilis Saslinda Pornomo berkata, pihaknya tidak menerima aduan rasmi berkaitan harga makanan di bazar berkenaan setakat ini.

"Bagaimanapun berdasarkan maklumat dalam media sosial, kami akan menjalankan pemantauan harga di bazar berkenaan," katanya ketika dihubungi pada Selasa.


Xde istilah nak xnak...dia bgtau je rm30..ckp je xjadi bang..haha.

Lepas tu kpdn nak kena bertindak dengan aduan je ke..bengong betul..
 

'Sebiji burger RM30, roti john sampai RM40'​



2591438.jpg

Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.



JOHOR BAHRU - Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.

Menerusi perkongsian dalam TikTok, seorang pengguna yang menggunakan nama Pok Teh mendakwa, harga makanan di bazar tersebut mahal kerana peniaga menyasarkan pelanggan dari Singapura.

Dia menyifatkan harga makanan dijual peniaga tersebut adalah nombor satu paling mahal dalam bazar Ramadan negara ini.

"Contohnya harga burger sampai RM30 dan harga roti john sampai RM40. Bukan itu sahaja, mereka sanggup caj bagi beg plastik hingga 50 sen. Nak tak nak terpaksa beli, takkan nak bawa makanan macam tu tanpa beg plastik.

"Saya menasihati golongan B40 yang mengunjungi bazar berkenaan supaya lebih berhati-hati kerana makanan dijual mungkin di luar kemampuan. Lebih baik tanya harga dulu sebelum beli makanan. Mereka menyasarkan warga Singapura.

"Mereka tahu sebelum ini orang Singapura selalu datang ke Taman Suria apabila mahu makan makanan Malaysia," katanya.

Perkongsian lelaki tersebut menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai yang mempunyai pengalaman kurang memuaskan ketika membeli makanan di situ.

Seorang pengguna menyatakan dia membeli sebungkus nasi kerabu dengan harga RM20 manakala ada pelanggan menyatakan membeli empat biji popiah dengan harga RM10.

Terdapat juga pelanggan yang mendakwa membeli ikan pari bakar bersaiz kecil seperti sebesar tapak tangan dengan harga RM40 di bazar berkenaan.

Sementara itu, Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Negeri Johor, Lilis Saslinda Pornomo berkata, pihaknya tidak menerima aduan rasmi berkaitan harga makanan di bazar berkenaan setakat ini.

"Bagaimanapun berdasarkan maklumat dalam media sosial, kami akan menjalankan pemantauan harga di bazar berkenaan," katanya ketika dihubungi pada Selasa.



make sense lah kalau target warga SG. bukan marhaen JB.
 

'Sebiji burger RM30, roti john sampai RM40'​



2591438.jpg

Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.



JOHOR BAHRU - Peniaga di Bazar Ramadan Taman Suria di sini didakwa menjual makanan dengan harga yang tidak masuk akal malah sehingga ke tahap 'cekik darah'.

Menerusi perkongsian dalam TikTok, seorang pengguna yang menggunakan nama Pok Teh mendakwa, harga makanan di bazar tersebut mahal kerana peniaga menyasarkan pelanggan dari Singapura.

Dia menyifatkan harga makanan dijual peniaga tersebut adalah nombor satu paling mahal dalam bazar Ramadan negara ini.

"Contohnya harga burger sampai RM30 dan harga roti john sampai RM40. Bukan itu sahaja, mereka sanggup caj bagi beg plastik hingga 50 sen. Nak tak nak terpaksa beli, takkan nak bawa makanan macam tu tanpa beg plastik.

"Saya menasihati golongan B40 yang mengunjungi bazar berkenaan supaya lebih berhati-hati kerana makanan dijual mungkin di luar kemampuan. Lebih baik tanya harga dulu sebelum beli makanan. Mereka menyasarkan warga Singapura.

"Mereka tahu sebelum ini orang Singapura selalu datang ke Taman Suria apabila mahu makan makanan Malaysia," katanya.

Perkongsian lelaki tersebut menerima pelbagai reaksi daripada orang ramai yang mempunyai pengalaman kurang memuaskan ketika membeli makanan di situ.

Seorang pengguna menyatakan dia membeli sebungkus nasi kerabu dengan harga RM20 manakala ada pelanggan menyatakan membeli empat biji popiah dengan harga RM10.

Terdapat juga pelanggan yang mendakwa membeli ikan pari bakar bersaiz kecil seperti sebesar tapak tangan dengan harga RM40 di bazar berkenaan.

Sementara itu, Pengarah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN) Negeri Johor, Lilis Saslinda Pornomo berkata, pihaknya tidak menerima aduan rasmi berkaitan harga makanan di bazar berkenaan setakat ini.

"Bagaimanapun berdasarkan maklumat dalam media sosial, kami akan menjalankan pemantauan harga di bazar berkenaan," katanya ketika dihubungi pada Selasa.



Nak tahu juga apa isi dalam burger tu sampai harga RM30
Mana tahu burger dah capai tahap menara
 
Sponsored Post

Back
Top
Log in Register