Lukisan tertua berusia 44000 tahun gambarkan pemburu separuh manusia di Indonesia

CG Sponsors




Sponsored Post

tycoondin

Fun Poster
Joined
Aug 29, 2008
Messages
128
Reaction score
4
Points
15
sapa lukis, time frame dari zaman nabi adam a.s. pun 7-8k tahun je
Confirm ke boss. Boleh saya tahu sumber dari mana. Sebab saya dah lama hendak tahu jarak dari Nabi Adam ke zaman kita walau kita tak wajib beriman untuk tahu tahun jarak. Macam2 teori saya tengok dan dengar. Ada yang kata 50,000tahun. Ada yang kata 10,000 tahun. Ada yang kata tak lebih 10,000 tahun.
 

Name:

Active Member
Joined
Dec 25, 2012
Messages
1,797
Reaction score
206
Points
33
suke la indon... tapi jgn risau... aku mgg depan nk gi gua kota gelangi.. nanti aku lukis kt dinding gua... nanti pggl saintis sahkan lukisan aku era dinosaur... biar indon kecewa lagi...
kota gelangi tidur sana baru syok...

aq pernah masuk kota gelang waktu malam dlm pukul 12malam..

pagar depan dah kunci terpaksa panjat pagar dan berjalan kaki ke surau depan gua..

masuk dlm gua subuh baru keluar..
 

edzaljb

Fun Poster
Joined
Sep 7, 2007
Messages
379
Reaction score
15
Points
25
Confirm ke boss. Boleh saya tahu sumber dari mana. Sebab saya dah lama hendak tahu jarak dari Nabi Adam ke zaman kita walau kita tak wajib beriman untuk tahu tahun jarak. Macam2 teori saya tengok dan dengar. Ada yang kata 50,000tahun. Ada yang kata 10,000 tahun. Ada yang kata tak lebih 10,000 tahun.
Boleh tahu mengikut usia para nabi....
 

akudotcom

Active+ Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
3,663
Reaction score
811
Points
71
Adam & eve kemungkinan 50ribu - 150ribu thn yg lepas

jd most likely , lukisan tu generasi habil & qabil yg buat :cool:
 

nokia3210

Active Member
Joined
Sep 6, 2012
Messages
1,729
Reaction score
152
Points
38
Confirm ke boss. Boleh saya tahu sumber dari mana. Sebab saya dah lama hendak tahu jarak dari Nabi Adam ke zaman kita walau kita tak wajib beriman untuk tahu tahun jarak. Macam2 teori saya tengok dan dengar. Ada yang kata 50,000tahun. Ada yang kata 10,000 tahun. Ada yang kata tak lebih 10,000 tahun.
berdasarkan kerajaan2 lama yg wujud masa nabi2 ni ada..dan juga umur2 para nabi tersebut..
contohnya nabi yusof wujud pada zaman kerajaan hyksos yg wujud sekitar 1500SM..
ada sumber diambil dari penulisan dan penkajian ulama2 besar spt Ibn Kathir menulis sejarah dunia ketika kerajaan malmuk memerintah sekitar tahun 1300++

sumber2 juga diambil dari artifak2 yg wujud dan sumber bertulis dari kitab2 seperti taurat dan injil.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register