BTC USD 38,022.5 Gold USD 1,794.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Lima Motorsikal Polis Dicuri!

izack1981

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 15, 2007
Messages
10,380
Reaction score
61
Points
120
PORT DICKSON 11 Nov. - Lima motosikal milik anggota polis hilang dipercayai dicuri enam warga asing menggunakan bot di Kuarters Balai Polis Pasir Panjang di sini awal pagi ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Mazlan Othman berkata, kejadian pada kira-kira pukul 3 pagi itu berlaku ketika lima anggota polis pemilik motosikal itu menjalankan tugas operasi cegah jenayah di sekitar kawasan berkenaan.

Jelasnya, setelah selesai menjalankan rondaan itu, mereka mendapati kelima-lima motosikal yang diletakkan di depan kuarters itu hilang dipercayai dicuri.

''Ketika itu mereka terdengar bunyi enjin bot yang baru saja meninggalkan kawasan berkenaan memandangkan kuarters itu berhampiran dengan laluan ke laut.

''Semasa kejadian, air laut pasang penuh menyebabkan kawasan berdekatan kuarters dipenuhi air,'' katanya di sini hari ini.

Menurut Mazlan, berdasarkan siasatan awal polis tidak menolak kemungkinan kejadian itu dilakukan warga asing dan percaya semua motosikal itu dibawa ke negara jiran.

Katanya, pihaknya percaya perompak terlibat mungkin tidak menyedari kawasan itu balai polis sehingga berani mencuri motosikal-motosikal berkenaan di kawasan balai.

''Kemungkinan pencuri itu beranggapan kawasan berkenaan adalah resort, hotel ataupun rumah banglo persendirian,'' katanya.

Bagi mengelakkan kes itu daripada berulang, Mazlan memberitahu, pihak polis akan meningkatkan keselamatan dan kawalan di sekitar persisiran pantai.

P/S: Moto polis pun dia balun gak..isk3..
 
Sponsored Post

bboymuiz

Active Member
Joined
Sep 23, 2008
Messages
1,198
Reaction score
11
Points
25
fuyoh.... nie moto polis biase or 750........
 

abgG

Active Member
Joined
Jan 15, 2007
Messages
1,811
Reaction score
104
Points
33
ingatkan depa balun kuda putih tu...
naya..
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
tak kasi can lansung...
hahaha...
apa punya penyamun...
 

qreemall

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2008
Messages
19,645
Reaction score
54
Points
120
kes yg sungguh memalukn pihak polis....
bg aku bende ni xsepatutnye berlaku....
suatu penghinaan kpd pihak polis malaysia....
#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S
 

elan

Active+ Member
Joined
Apr 10, 2007
Messages
4,796
Reaction score
34
Points
30
lepas ni suruh je diorang tu curi si kuda putih tu....:D:D kalau lepas untung, tak lepas ambik ubat le....
 

safwan290

Freshie
Joined
Jun 1, 2008
Messages
1
Reaction score
0
Points
3
x patut betoi la dier org nie..mcm maner abg2 polis tu nk bwak anak2 jejln nek moto..sian anak dier org..kempunan nk naik mto..
 

dollarstore

Fun Poster
Joined
Sep 22, 2007
Messages
804
Reaction score
0
Points
10
kes yg sungguh memalukn pihak polis....
bg aku bende ni xsepatutnye berlaku....
suatu penghinaan kpd pihak polis malaysia....
#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S#:-S

aku setuju..
cemar maruah jer..
 

harunsml

Fun Poster
Joined
Sep 25, 2006
Messages
136
Reaction score
0
Points
10
Nampak gaya curi motor melalui laut lagi senang .....ingat bot tangkap ikan rupanya tangkap besi jugak....
 

m_noor

Fun Poster
Joined
Mar 24, 2008
Messages
478
Reaction score
0
Points
10
klu dema balun 750 sedap gak,tapi EX5 rasa macam xberbaloi la plak
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register